המעריצים בהלם: סאבלימינל והצל השלימו אחרי נתק של עשור והכריזו על מופע משותף

במהלך מופע של סאבלימינל בבראבי עלה הצל על הבמה והשניים התחבקו והודיעו שהם חוזרים למופע משותף היסטורי • רק בחודש שעבר התפייסו השניים אחרי אחד הסכסוכים הגדולים שידעה תעשיית המוסיקה הישראלית • ההופעה הראשונה תתקיים בהיכל מנורה ב־21 בינואר

סאבלימינל והצל, צילום: ללא קרדיט

מישהו ראה את זה מגיע? אחרי נתק של למעלה מעשור, סאבלימינל (קובי שמעוני) והצל (יואב אליאסי) - מאבות ההיפ הופ והראפ בישראל - הכריזו אמש (שלישי) על מופע משותף בהיכל מנורה מבטחים ב־21 בינואר 2023.

זה קרה במהלך מופע של סאבלימינל בבראבי כשהצל עלה לבמה במפתיע והשניים הכריזו שהם חוזרים למופע משותף והיסטורי בהיכל מנורה מבטחים בתאריך 21.1.2023.

"מישהו פה רוצה לראות את הצל איתי על הבמה?"', הפתיע סאבלימינל את הנוכחים ושאל. התגובה כמובן הייתה של הפתעה גמורה ומחיאות כפיים. פתאום הפתיע הצל ונכנס לבמה והשניים התחבקו. 

הצל אמר: "תקשיבו, לפני שנתיים פגש אותי מישהו ברחוב, אמר לי 'תגיד מה יהיה עם איזו סולחה עם סאבלימינל?', אמרתי לו 'הסיכוי שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה יותר טוב'. ואנחנו כאן, אח שלי".

רק בחודש שעבר התפייסו השניים אחרי אחד הסכסוכים הגדולים שידעה תעשיית המוסיקה הישראלית. בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, פנה הצל, אל חברו ושותפו ליצירה לשעבר והתנצל על חלקו במריבה שהובילה לניתוק ביניהם, וביקש להשאיר את המחלוקות בין הצדדים בעבר.

"הסרטון הזה מיועד לאדם אחד, ואדם אחד בלבד", אמר אליאסי בתחילת הווידאו. "קוראים לו קובי שמעוני, סאבלימינל. זה סרטון שהייתי אמור לעשות מזמן, אבל היה לי הרבה אגו. אני מצלם אותו עכשיו בחי, לא עושה את זה בטלפון, כי יש לי פה מיליון עוקבים והעוקבים האלה הם משפחה".

אחר כך הוסיף: "אני רוצה לשים את כל הדבר הזה בצד ולהגיד: אין לי שום דבר נגדך – ההיפך הוא הנכון. אני מאוד מתגעגע אליך. אני מתבייש שאני לא מכיר את הילדים שלך, אני לא מכיר אותם ואתה לא מכיר את שלי. זה המצב שהגענו אליו. אני ואתה היינו כמו אחים".

עוד נראה אליאסי אומר בווידאו כי הוא מוכן לשים את המשקעים בצד, ושהוא אינו רוצה לדון בהם עוד.

בשנת 2000 הקימו סאבלימינל והצל את חברת התקליטים "משפחת תאקט", שהיו חתומים בה אמני היפ הופ וראפ ישראליים. ב־2002 הוציא סאבלימינל עם הצל את אלבומם המשותף הראשון, "האור והצל", שזכה להצלחה מסחרית - אלבום פלטינה כפולה.

בשנת 2009 לא חידש הצל את חוזה ההקלטות שלו בחברה לאחר מה שנראה כמו חוסר שביעות רצון מקצועי הדדי והקים חברת תקליטים משלו. הסכסוך בין השניים הפך למתוקשר כולל אמירות שונות אחד נגד השני לאורך השנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר