שכולם יידעו: מיצג הזיכרון של פסטיבל הנובה מגיע לניו יורק

המיצג שטלטל רבים עם פריטים מהפסטיבל מגיע לארה"ב • זאת הודות לשיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודיים ופילנתרופים פרטיים

מיצג נובה. צילום: קוקו

מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה - 06:29 -The Moment Music Stood Still - The Nova Music Festival Exhibition - שטלטל רבים עם פריטים מפסטיבל הנובה כשנפתח בתל אביב, מגיע לניו יורק באפריל - זאת הודות לשיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודיים ופילנתרופים פרטיים. במשך עשרה שבועות שיחזר המיצג בתל אביב את רחבת המסיבה מפסטיבל הנובה ברעים, יוזמת עומרי סאסי ומפיקי הפסטיבל, שרצו להנציח את משפחתם וחבריהם שנרצחו. 

הנשיא הרצוג במיצג בנובה (ארכיון), צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

רעות פיינגולד, יוצרת, כותבת ובמאית המיצג, מספרת את סיפורה של קהילת שבט הנובה ומאורעות השבת השחורה. המיצג מבוסס על ראיונות, שיחות, חומרים ויזואליים, סרטונים, עדויות וכמובן שרידי רחבת המסיבה וחומרים אותנטיים שצולמו ותועדו באירוע בזמן אמת.

מיצג נובה, צילום: שירן פרץ

החומרים יגיעו לניו יורק ובהם יהיה גם הציוד המקורי מפסטיבל הנובה, לצד שיחזור קולי, שימוש בווידאו, עדויות של משפחות נרצחים ועדויות של מי שטיפלו והצילו שורדים. בנוסף, יוקדש חדר מיוחד לסיפור על האלימות המינית וכן אזור ייעודי שיוקדש להחזרת החטופים. זאת במטרה לשקף לעולם את זוועות 7 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר