לראשונה: סיור במיצג נובה נערך לחירשים וכבדי שמיעה

מאות נרשמו לסיורים מונגשים בהובלת חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו • "פעלנו להנגיש את המיצג על ידי שימוש באלמנטים רבים של ויזואליה, צפייה בחומרים כתובים ובעדויות"

מיצג נובה. צילום: שירן פרץ

אמש (רביעי) התקיים לראשונה סיור במיצג נובה 06:29 שבאקספו תל אביב לחירשים וכבדי שמיעה. חברת הכנסת לשעבר ושגרירת ההסברה בשפת הסימנים, שירלי פינטו, התנדבה להנגיש את הסיורים לשפת הסימנים לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה בשיתוף פעולה עם עמותת קהילת שבט הנובה להנצחת הנרצחים בפסטיבל הנובה, שנרצחו בטבח 7 באוקטובר.

מאות נרשמו לסיורים המונגשים שאפשרו לאותה אוכלוסייה להבין ולהרגיש מקרוב ובשפתם, את הזוועות שקרו בשבת השחורה.

סיור מונגש בשפת הסימנים במיצג נובה,

במיצג ניתן לצפות בציוד המקורי שנאסף מהפסטיבל, המכוניות השרופות, השירותים שנורו ועליהם סימני חורים של ירי, עמדות הבר שנשארו כעדות, הרחבה, הצלייה, עמדת הדיג'יי בה הופסקה המוזיקה ועוד.

"כל אדם, בישראל ובעולם, חייב לדעת ולהכיר מקרוב את הזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס באותה שבת. זוהי זכות גדולה עבורי לסייע במשימה הלאומית הזו, אמשיך במאמצי ההסברה כדי שכל סוגי אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות יקבלו מידע שווה ונגיש", אמרה פינטו. 

אופיר אמיר ממייסדי הנובה: "פעלנו להנגיש את המיצג לאנשים עם מוגבלויות על ידי שימוש באלמנטים רבים של ויזואליה שמותאמת לאוכלוסייה כבדת ראייה, אוכלוסייה כבדת שמיעה יכולה לצפות בחומרים הכתובים ובעדויות והמיצג עצמו ממוקם במקום נגיש. אנחנו רואים חשיבות רבה בהעברת המסר וסיפור קהילת הנובה לעולם כולו. אנשים שרק רצו לרקוד ונורו בגלל טרור החמאס". 

המיצג פתוח לקהל הרחב עד למוצ"ש  ה-13 בינואר. כל ההכנסות הן קודש להנצחת נרצחי קהילת שבט הנובה ושיקום המשפחות והפצועים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר