כוכב "נמלטים" חשף: "אובחנתי כאוטיסט"

וונטוורת' מילר, שכיכב בסדרה המצליחה בעשור הראשון של שנות האלפיים, סיפר לשני מיליון העוקבים שלו באינטרנט כי האבחנה היתה מטלטלת אך לא מפתיעה

מילר בביקור בישראל ב-2008

השחקן וונטורת' מילר, כוכב הסדרה "נמלטים" ששודרה מ־2005 עד 2009, חשף בפוסט שהעלה לאינסטגרם כי הוא אובחן כאוטיסט בשנה שעברה.

מילר (49) חלק עם 2.1 מיליון עוקביו את תהליך האבחון ואת מה שעבר עליו והצהיר: "העובדה שאני אוטיסט היא חלק מרכזי ממי שאני וממה שהשגתי".

וכך כתב מילר: "בסתיו הזה ימלאו שנה לאבחנה הבלתי פורמלית שקיבלתי, שלוותה באבחנה העצמית שלי ובאבחנה רשמית. זה היה תהליך ארוך עם כשלים רבים, שצריכים לעבור עדכון לדעתי".

מילר הוסיף כי היכולת לקבל אבחון היא פריוולגיה שלא רבים יכולים ליהנות ממנה, וסיפר שהאבחנה היתה מטלטלת עבורו אך לא מפתיעה. לדבריו, הוא לא רואה בעצמו קול של קהילה שלמה. "אני לא יודע מספיק על אוטיזם ויש המון לדעת", כתב, "כרגע אני בוחן מחדש 5 עשורים של חיים דרך עדשה חדשה".

עוד כתב מילר כי "הקהילה האוטיסטית, ואת זה אני כן יודע, סבלה מהתעלמות היסטורית. אני לא רוצה להזיק. אני רק רוצה להרים את היד ולהגיד 'אני פה והייתי פה גם כשלא הייתי מודע לזה".

השחקן הפנה את עוקביו למאגרי מידע בנושא ולאנשים החולקים תובנות על אוטיזם באינסטגרם ובטיקטוק. הוא גם שיבח אותם על הנגשת המידע, העלאת המודעות והמלחמה בסטיגמה. "היוצרים האלה, חלקם צעירים, מדברים על הנושא הזה עם יותר ידע ממני. הם מלמדים גם אותי", כתב.
את הפוסט סיים בהכרת תודה לכל מי שבאופן מודע או בלתי מודע העניק לו את מידת החמלה והמרחב האישי שלהם נזקק לאורך השנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר