ג'יימס פרנקו מתפשר: ישלם 2.2 מיליון דולר במסגרת תביעת ההטרדה המינית

השחקן השיג הסכם פשרה ויפצה בסכום כספי את שתי הסטודנטיות שתבעו אותו ב-2019 בגין התנהגות לא נאותה וניצול מיני • כל זאת בעוד הוא ממשיך להכחיש את ההאשמות

"היו אנשים שכעסו עליי והייתי צריך להקשיב להם". פרנקו, צילום: AP

השחקן ג'יימס פרנקו ישלם 2.2 מיליון דולר לשתי הנתבעות שפנו לבית המשפט ב-2019 והאשימו אותו בהתנהגות לא נאותה ובהטרדה וניצול מיני בסטודיו למשחק שלו, כך על פי מגזין PEOPLE ו-EW.

פרנקו מוכר לקהל הרחב מתפקידיו בסרטים דוגמת "ספיידרמן" ו-"127 שעות", עליו אף היה מועמד לאוסקר. לפני כארבעה חודשים הושגה הפשרה בין פרנקו (43) לבין שרה טיטר-קפלן וטוני גאל, שתי הסטודנטיות שלו למשחק לשעבר אשר הגישו את התביעה.

"בעוד הנאשם ממשיך להכחיש את ההאשמות", כתבה ההגנה, "שני הצדדים הגיעו להסכמה כי הנושא שהועלה לדיון הוא בבחינת סוגיה חשובה. מדובר בזמנים קשים הדורשים התייחסות מיידית וטיפול בבעיית ההתנהגות הלא נאותה כלפי נשים".

בפברואר האחרון, כך על פי AP, שני הצדדים בתביעה מסרו לבית המשפט כי הוסגה הפשרה, וכעת היא מגיעה לסטטוס רשמי.

כזכור, פרנקו הואשם בכתב התביעה ביצירת סביבה של הטרדה וניצול מיני בסטודיו למשחק שהיה בבעלותו (שנסגר בשנת 2017). עוד נטען בכתב התביעה כי פרנקו ושותפיו הונו את הקורבנות והוציאו מהן כספים במרמה שנועדו לרווחת השחקן ושותפיו. לסטודנטיות שהסכימו להעלים עין מהדרישה לביצוע אקטים מיניים וסצנות עירום וסקס מפורשות הוצעו יותר תפקידים, ולעומת זאת מי שהעזה למחות או לסרב לא הורשתה לקחת חלק בסדנאות המשחק וזכתה ליחס מנוכר ומזלזל.

עורך דינו של פרנקו, מייקל פלונסקר, טען ב-2019 כי "ג'יימס לא רק יגן על עצמו כנגד ההאשמות, אלא ידרוש פיצוי כספי מהתובעות ועורכי הדין שלהן על התביעה הסוררת  ותאבת הפרסום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר