"היא הייתה צריכה להודות שהיא טועה": כוכבת הפופ מותקפת

כריס פקהאם, מגיש הטלוויזיה של רשת BBC, טען כי טיילור סוויפט צריכה למכור את המטוסים הפרטיים שלה מכיוון שהם גורמים לזיהום אוויר • "ציפיתי ממנה שתגיד 'אתה צודק, הזמנים עברו'. היא צריכה להוות דוגמה לצעירים"

טיילור סוויפט. צילום: איי.פי.

צלם הטבע ומגיש הטלוויזיה של ה-BBC, כריס פקהאם, שוחח עם גוף התקשורת הבריטי The Mirror ומתח ביקורת על טיילור סוויפט, בשל השימוש הנרחב שלה במטוסים פרטיים שמזהמים את האוויר. 

כזכור, לפני כשלושה חודשים נחשף כי סטודנט צעיר מאוניברסיטת פלורידה בשם ג'ק סוויני, השתמש בכישורי התכנות שלו על מנת לעקוב אחרי המטוסים הפרטיים של סוויפט וכך גילה על כל נתוני הטיסות שלה, כולל היעדים שאליהם הזמרת נוסעת ובאיזו תדירות היא טסה.

כריס פקהאם, צילום: Getty Images

את כל המידע שאסף סוויני, הוא שיתף בחשבון טוויטר ייעודי המשלב את כלל הנתונים. מי שפחות הייתה מרוצה מחשבון הטוויטר שצבר פופולריות היא סוויפט עצמה, שביקשה מעורך דינה לשלוח לסוויני מכתב איום לפני תביעה.

בראיון שנתן מגיש הטלוויזיה, הוא הסביר כי טיילור סוויפט הייתה צריכה לנצל את ההזדמנות שנוצרה "בזכות סוויני", להתנצל על זיהום האוויר ולמכור את מטוסיה הפרטיים. "היא הייתה צריכה להודות שהיא טועה, ואז להשתמש בפלטפורמה שלה כדי לתת הצהרה על חשיבות הסביבה על ידי הסכמה למכור את המטוסים הפרטיים שלה". 

מטוס פרטי, צילום: רונן טופלברג

פקהאם אמנם מודה שטיילור לא הגורם לבעיות אקלים עולמיות - אבל, הוא אומר שהיא צריכה להוביל את הפתרון במקום לתרום לבעיה.

"אנחנו יודעים שמטוסים פרטיים הם הנזק הגדול ביותר בכל הנוגע לזיהום אוויר כיום, והם מאוד לא יעילים מכיוון שהם נושאים אדם אחד", סיפר. "אני ציפיתי ממנה שתגיד 'אתה צודק, הזמנים עברו. אני חייבת לשנות את ההרגלים. אני הולכת למכור את המטוסים הפרטיים שלי'. היא צריכה להוות דוגמה לצעירים". 

טיילור סוויפט בהופעה באוסטרליה, צילום: איי.אף.פי.

בעוד שפקהאם רוצה שטיילור תוותר על הטיסה הפרטית, נראה שלא סביר שהיא תעשה זאת מסיבות שונות - ובראשן בטיחות. אפשר לזהות את כוכבת הפופ בכל רחבי העולם, מה שהופך את זה לבעייתי מאוד להזמין טיסה בחברה מסחרית.

בנוסף, יש לה את סיבוב ההופעות הנוכחי שרץ בכל העולם, שלא לדבר על הנסיעות עם הצוות או עם בן הזוג טרוויס קלסי. בשורה התחתונה, טיילור כנראה לא תמכור את המטוסים שלה בקרוב - וזה יוצר לא מעט וויכוחים בינה לבין האקטיביסטים בתחום האקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר