מי את, קלרה בואו? טיילור סוויפט מקימה לתחייה את ה"איט גירל" הראשונה

הרבה לפני תוכניות הריאליטי והאינסטגרם הייתה כוכבת צעירה בשם קלרה בואו שנחשבה לדבר הכי חם • כוכבת הפופ שחררה בסוף השבוע שיר מחווה למי שהיא כנראה מזדהה עם דמותה

טיילור סוויפט. צילום: איי.פי.

טיילור סוויפט הוציאה את אלבומה ה-11 The Tortured Poets Department, ושם השיר שמייד עלה לכותרות הוא CLARA Bow. סוויפט, הידוע כמי שאוהבת לשתול רמזים בתוך השירים שלה, העלתה מההיסטוריה הקולנועית את קלרה בואו, שהיא לא הייתה סתם עוד שחקנית, אלא ה- It Girl הראשונה.

הרבה לפני האינסטגרם ותוכניות הריאליטי, בואו הייתה סמל של תקופה ומושא להערצה. בואו נחשבה לאחת מהכוכבות הגדולות של שנות ה-20 הסוערות ואחד מסמלי המין הראשונים של הוליווד. אבל מה שהביא לה ההכרה הגדולה, מתוך 56 סרטים אילמים ו-11 סרטים מדברים, היה הסרט "IT". מדובר בעיבוד קולנוע לרומן רומן השערורייתי של אלינור גלין, שהגדירה את המושג כסוג של כריזמה בלתי ניתנת לתיאור.

קלרה בואו, האיט גירל הראשונה / צילום: GettyImages

אחרי שיצא הסרט המעריצים החלו לכתוב מכתבי הערצה לבואו הממוענים ל"מיס איט, קליפורניה". בשיאה היא זכתה ל-35 אלף מכתבים בחודש.

כמו סוויפט, גם בואו התפרסמה כנערה צעירה. היא זכתה בתחרות כישרונות שהוציאה אותה מברוקלין והנחיתה אותה בהוליווד. המגזין Motion Picture Classic הכריז ש"היא מראה סימפטומים של סנסציית השנה".

טיילור סוויפט בגראמי בשמלה של סקיאפרלי / צילום: רויטרס

כמו הרבה כוכבות אחרות, בואו זכורה בעיקר בסגנון הלבוש והאסתטיקה שלה. תסרוקת בוב מתולתלת, גבות מרוטות, שמלות קוקטיות נשפכות. חלק מהמעריצים חושבים שסוויפט בעצמה עשתה סוג של מחווה בבחירת השמלה שלה בטקס הגראמי השנה, עם שרשראות קולר ופנינים.

מבט עצוב. קלרה בואו / צילום: GettyImages

נראה כי סוויפט מוצאת את עצמה לעיתים תחת אותו לחץ תקשורתי להמשיך ולתפקד כאישה הנכונה של העידן אותו היא מייצגת. "את נראית כמו קלרה בואו, באור הזה (תרגום חופשי ל.ג.ר)", כותבת סוויפט, כנראה על עצמה.

למרות שבין בואו לסוויפט מפרידות עשרות שנים, אפשר לראות איך סיפור חייה של בואו משך את סוויפט. בואו הועמדה כאידאל, הוכרזה כדבר הכי חם ומיד נעלמה מאור הזרקורים ובגיל 28 פרשה מעולם המשחק. ניתן רק לקוות כי הסוף של השתיים יהיה שונה. לאורח חייה הבוגרים בואו התמודדה עם סכיזורפניה ואף אושפזה מספר פעמים בבתי חולים פסיכיאטרים.

סוויפט לוקחת את האסתטיקה של שנות ה-20 ואת הרמיזות על אישפוז גם בוויזואליה המתלווה אל האלבום. 

בואו נפטרה בשנת 1965 מהתקף לב, אך לנצח תישאר כנערה הכי נכונה של שנות ה-20.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר