כוכב "סיינפלד" חושף: "הרגשתי מושפל ורציתי להשפיל אותו בחזרה"

שנים רבות לאחר שהקריירה שלו ספגה מהלומה קשה בעקבות התבטאות גזענית, מייקל ריצ'רדס, אשר גילם את קריימר בסדרת הסיטקום המצליחה, עתיד להשיק ספר אוטוביוגרפיה • בראיון שהעניק למגזין People, שיתף מעט ממה שעבר עליו מאז אותו ערב חורץ גורלות ב-2006

לארי דיוויד עם כוכבי "סיינפלד". צילום: רויטרס

כמעט שני עשורים לאחר שהקריירה שלו פחות או יותר נגדעה בשל התבטאות גזענית, מייקל ריצ'רדס - קריימר מ"סיינפלד" כמובן - שובר שתיקה. בתחילת החודש הבא ישיק ריצ'רדס (74) את ספרו האוטוביוגרפי "Entrances and Exits" (כניסות ויציאות), שבו הוא יספר בפתיחות על חייו האישיים והמקצועיים, ויתייחס גם לנושאים פחות נעימים - בין היתר לטראומות ילדות שחווה.

מייקל ריצ'רדס, צילום: GettyImages

לטובת קידום הספר החדש, התראיין לאחרונה הקומיקאי לשעבר למגזין People ושיתף מעט ממה שעבר עליו מאז אותו ערב חורץ גורלות ב-2006. ההידרדרות הגדולה החלה, כאמור, לפני 18 שנים, במהלך הופעת סטנדאפ שקיים ריצ'רדס במועדון בלוס אנג'לס. במהלך ההופעה ספג הבדרן קריאות ביניים מצופה אפרו אמריקני, אבל במקום לספוג את הקריאות או לפחות להתייחס אליהן בהומור - אתם יודעים, כפי שקומיקאים צריכים לעשות - בחר ריצ'רדס לתקוף את הצופה, לצעוק עליו ולקלל אותו. מה שבעצם סתם את הגולל על חייו המקצועיים של הכוכב היה השימוש במילת הגנאי הגזענית "Nigger" ("כושי"), שנחשבת לקיצונית ומוקצית מאוד בארה"ב.

אף שריצ'רדס התנצל על דבריו כשבוע לאחר מכן, כשהתארח בתוכנית הלילה של דיוויד לטרמן, זה לא ממש עזר. מאז התקרית הוא לוהק לסרט קולנוע חדש אחד בלבד - הקומדיה הרומנטית השולית "Faith, Love & Hope" מ-2019 - והופיע במספר מועט מאוד של סדרות, שרובן בעצם הופקו על ידי חבריו ("תרגיע" של יוצר "סיינפלד" לארי דיוויד, וסדרת הרשת "קומיקאים במכוניות שותים קפה של ג'רי סיינפלד" - שבשתיהן גילם ריצ'רדס את עצמו).

ריצ'רדס בתפקיד קריימר ב"סיינפלד", צילום: GettyImages

למעשה, התפקיד הטלוויזיוני הרציני היחיד של ריצ'רדס מאז התקרית המבישה היה בסיטקום הכושל "קירסטי" בכיכובה של קירסטי אלי - סדרה שהחזיקה מעמד 12 פרקים בלבד בין 2013 ל-2014. במילים אחרות, העסק די מת – אז מוציאים ספר.

"הצטערתי על המקרה מיד אחרי שהוא קרה על הבמה. אני לא מחפש קאמבק", הבהיר ריצ'רדס בראיון החדש. "הייתי מלא בכעס, והכעס הזה התפרץ בפתאומיות. אין מה לעשות, זה קרה. אבל במקום לברוח מהמקרה, צללתי לתוכו וניסיתי ללמוד ממנו. זה לא היה קל. מנהלי משברים רצו שאנסה למזער נזקים, אבל מבחינתי הנזק היה בתוכי", הוסיף השחקן, והמשיך לשתף פרטים אישיים במיוחד על תקופת הזוהר שלו, שבה גילם במשך עשור את קוזמו קריימר באחת מהסדרות הקומיות המצליחות בהיסטוריה.

"משום מה לא הצלחתי להתחבר לאושר של להיות אמן. הייתי טוב בלהיות שחקן אופי והיה לי נוח לגלם את הדמות עצמה, אבל לא הרגשתי בנוח להיות עצמי", הוא סיפר וחשף ש"התהילה העצימה" את חוסר הביטחון שלו - דבר שמנע ממנו לקבל על עצמו תפקידים אחרים.

מייקל ריצ'רדס, צילום: GettyImages

לסיכום, חזר ריצ'רדס בראיון לאותה תקרית: "אני לא גזען. אין לי שום דבר נגד אנשים שחורים. האיש שאמר לי שאני לא מצחיק פשוט חזר על מה שאני אמרתי לעצמי במשך הרבה זמן. הרגשתי מושפל ורציתי להשפיל אותו בחזרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר