השחקנית זוכת האוסקר זועמת: "אם הייתי גבר היו משלמים לי הרבה יותר"

אוליביה קולמן, כוכבת הקולנוע הבריטית המוערכת, יצאה בתקיפות נגד פערי השכר בתעשייה • "נוהגים לומר ששחקנים גברים מושכים יותר צופים", היא אומרת

אוליביה קולמן. צילום: GettyImages

רבות דובר ועוד ידובר על פערי השכר בין גברים לנשים, פער שבא לידי ביטוי גם בשכר המשולם לשחקנים ושחקניות בתעשיית הבידור. מי שיצאה בתקיפות נגד פערי השכר היא השחקנית הבריטית זוכת האוסקר, האמי, גלובוס הזהב והבאפט"א אוליביה קולמן, ששטחה את משנתה הזועמת בנושא בראיון שהעניקה לעיתונאית CNN כריסטיאן אמנפור ביום שבת.

אוליביה קולמן, צילום: אי.פי

"האם את חווה פערים בשכר? את שחקנית זוכת אוסקר", נשאלה קולמן ("הכתר", "המועדפת", "עוצר נשימה") על ידי אמנפור. "שחקנים גברים מקבלים שכר גבוה יותר רק כי נוהגים לומר שהם מושכים יותר צופים", אמרה קולמן. "למעשה, זה לא נכון כבר במשך עשורים, אבל עדיין אוהבים להשתמש בזה כסיבה לא לשלם לשחקניות את אותו הסכום. אני מודעת מאוד לעובדה שלו הייתי אוליבר קולמן הייתי מרוויחה הרבה יותר", הצהירה קולמן (50) בנחרצות ואף הוסיפה כי היא מכירה פער שכזה שעומד על 12 אלף אחוזים.

אוליביה קולמן ב"הכתר", צילום: יח"צ

זו אינה הפעם הראשונה בה קולמן מביעה את דעתה הנחרצת באשר לחוסר השוויון המגדרי הקיים בתעשייה במסגרת מסע יחסי הציבור לקידום סרטה החדש "Wicked Little Letters". בראיון לרדיו טיימס בפברואר, קולמן הצביעה על המוסר הכפול הקיים לדבריה בכל הקשור לגסויות. "אם אישה מקללת, אנשים מגיבים בתדהמה", אמרה. "לכו לה****ן. נשים הן אנושיות. הן מצחיקות, מטונפות, אוהבות ודואגות בדיוק כמו גברים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר