לאחר כישלונותיו העסקיים: מכה נוספת לנסיך הארי

טלטלה נוספת מגיעה כשנה לאחר פרסום האוטוביוגרפיה השערורייתית של בן המלוכה • "אני מניח כי היחסים העכורים בינו לבין משפחת המלוכה הובילו לכך", מסר אלוף משנה ריצ'ארד קמפ בראיון

הנסיך הארי. צילום: AP

מכה נוספת לנסיך הארי: אחרי הכישלונות העסקיים המביכים שלו ושל מייגן מרקל בעסקאות הענק עם ספוטיפיי ונטפליקס, מגיעה כעת טלטלה נוספת מבית וזו כואבת כנראה אף יותר. ספר חדש המדרג את 200 הבוגרים המובילים באקדמיה הצבאית המלכותית הבריטית בסנדהרסט בחר להתעלם במכוון מהנסיך הארי, כשאחיו הבכור ויליאם לא רק זכה להיכלל ברשימה, אלא נבחר גם לכתוב את ההקדמה לספר.

הארי ומייגן, צילום: רויטרס

המכה הכואבת מגיעה כשנה לאחר פרסום האוטוביוגרפיה השערורייתית שלו, בה לצד חשיפת מידע מביך על משפחתו, הארי (39) התרברב בשירותו הצבאי ופירט כיצד הרג 25 אנשי טאליבן כשנלחם באפגניסטן, תוך שהוא מכנה אותם "כלי שחמט על הלוח". האמרה המתריסה עוררה אז זעם רב, כשבכירים בצבא כינו אותה "בגידה בחיילים שלחמו לצידו".

כתב את ההקדמה. הנסיך ויליאם, צילום: Getty Images

"אני לגמרי מבין את ההחלטה שלא לכלול אותו בספר", אמר בראיון לסאן הבריטי אלוף משנה ריצ'ארד קמפ, מי ששירת שנים ארוכות בצבא הבריטי. "אני הייתי כנראה כולל אותו כדי לאזן, אבל זו ממש לא אכזבה לא לראות אותו. אני לא חושב שהוא עשה משהו משמעותי במיוחד בשירות שלו, אבל הוא היה בוודאות אדם עם ייחוס שהצטרף לסנדהרסט. אני מניח כי היחסים העכורים בינו לבין משפחת המלוכה הובילו להחלטה שלא לכלול אותו. אחד הדברים שהארי ציין בספר הוא איך הצבא לימד אותו לראות באויב מישהו שאינו אנושי. זה לא מה שלימדו אותנו וזה הטיל צל גדול על הרבה מאוד מהדברים שעשה", סיכם.

הנסיך הארי בעת שירותו הצבאי, צילום: GettyImages

"לא כל מי שעבר שם הכשרה היה מוצלח", חיזק את דבריו של קמפ מחבר הספר, וואהן קנט פיין, והוסיף עקיצה להארי: "היו גם בוגדים וכאלה שסרחו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר