הסטורי של ג'סיקה צ'סטיין

נאומה של לינור אברג'יל באו"ם מכה גלים בהוליווד

השחקנית זוכת האוסקר וגלובוס הזהב ג'סיקה צ'סטיין שיתפה את מיליוני עוקביה באינסטגרם בסרטון הנאום של מלכת היופי הישראלית ומיס עולם לשעבר באו"ם • לאחר מכן הוסיפה טקסט משלה שלא הותיר מקום לספק באשר לזעזוע שלה

נאומה המטלטל של מלכת היופי ומיס עולם לשעבר לינור אברג'יל באו"ם בו זעקה על טראומת האונס הקשה שעברה ויצאה נגד התעלמות ארגוני הנשים מהתקיפות המיניות של 7 באוקטובר ממשיך להכות גלים בעולם. אמש (שלישי) השחקנית זוכת האוסקר וגלובוס הזהב ג'סיקה צ'סטיין ("העיניים של תמי פיי", "עץ החיים", "החוב", "העזרה"), שיתפה את 5.4 מיליון עוקביה באינסטגרם בסרטון הנאום של לינור מיום שני והוסיפה טקסט שלא הותיר מקום לספק באשר לזעזוע שחשה מתוכנו.

"אלימות מינית לעולם לא צריכה להיות מקובלת או מתורצת. השתיקה שלכם היא שותפות בפשע", כתבה בגדול על גבי רקע שחור קודר. מתחת הוסיפה טקסט נוסף מציוץ שפרסמה ב-x (טוויטר לשעבר) בו כתבה: "אני אישה שפוחדת עבור הנשים בעולם. אלימות מינית נגד נשים לעולם לא צריכה להיות מוצדקת. זה אקט לא אנושי".

הסטורי של ג'סיקה צ'סטיין, צילום: אינסטגרם

כזכור, ביום שני עלתה אברג'יל על בימת האו"ם בכנס שאורגן מטעם ישראל ונשאה נאום שהיה כולו זעקה וזעם עצום על צביעות ארגוני הנשים בעולם מאז 7 באוקטובר. "הייתי רק בת 18 בזמן הזה", שיתפה בזיכרון האונס הברוטלי שעברה לפני כמעט שלושה עשורים.  "25 שנים עברו. מאז 7 באוקטובר אני שומעת את השדים בראשי. הסרטונים הנוראיים מחזירים הכל בחזרה. אני מרגישה את הכאב שלהן, את החיים שלהן שנלקחו.

"אני נזכרת בחיבוק החם שקיבלתי לפני 25 שנה מארגוני נשים בינלאומיים. הרגשתי שיש לי גב, שמאמינים לי, שמקשיבים לי. האם אז אותם ארגונים דרשו ממני ראיות? הטילו בי ספק? ביקשו לבצע חקירה מעמיקה לפני קפיצה למסקנות? לא. כמה נוח היה אז לארגונים האלה להשתמש בשם שלי, בפרסום שלי, להזמין אותי לכנסים המנותקים שלהם כדי להצטלם עם מי שהפכה עבורם לסמל וכמה אני מתביישת היום שהייתי ניצבת בהצגה שלהם.

לינור אברג'יל על במת האו"ם, צילום: ללא קרדיט

"מחבלי חמאס צמאי הדם תיעדו את פשעי המלחמה שלהם, אבל רוב ארגוני הנשים עדיין שותקים. האמת תיחשף. לא נשכח אותן ונבטיח שהעולם לא ישכח אותן. נהיה הקול שנלקח מהן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו