השחקן האמריקני היהודי בהתבטאות מסיתה: "המתקפה בעזה הייתה מתוכננת"

וולאס שון, המוכר לקהל הרחב מתפקידיו ב"הנסיכה הקסומה", "קלולס" ו"שלדון הצעיר", נשא את דבריו בהפגנה שהתקיימה בוושינגטון אשר הביעה סולידריות עם הפלשתינים, והתבטא בצורה קשה ומעוררת זעם: "אני לא באמת מאמין בנקמה, וזה בדיוק מה שזה"

וולאס שון במחאה הקוראת להפסקת אש מחוץ לבית הלבן. צילום: AP

השחקן האמריקני הוותיק וולאס שון ("הנסיכה הקסומה", "קלולס", "צעצוע של סיפור", "שלדון הצעיר") התייחס אתמול (שני) למערכה בעזה ובחר לנקוט עמדה מקוממת ובלתי מסויגת לצד הפלשתינים. שון (79), אמריקני ממוצא יהודי המגדיר את עצמו כאתיאיסט, השתתף בהפגנה שהתקיימה בוושינגטון מטעם תנועות שמאל יהודיות קיצוניות שבהן הוא חבר, אשר מביעות סולידריות עם הפלשתינים ומתנגדות לכיבוש - דוגמת קול יהודי לשלום ו-IfNotNow.

וולאס שון ב"הנסיכה הקסומה", צילום: יח"צ

"אני לא באמת מאמין בנקמה, וזה (התקיפה של ישראל בעזה - ד"פ) בדיוק מה שזה", התבטא שון בהפגנה באמירה אנטי-ישראלית קשה. "באופן אישי, אני גם לא באמת מאמין בטבח של חפים מפשע מכל צד. מובן שכיהודי היית חושב שכל מי שמגיע מהרקע הזה היה מבין שזו טרגדיה שיש להימנע ממנה, וששנאה כלפי קבוצות מסוימות היא פסולה. נראה שהרבה אנשים עדיין לא הפנימו את זה".

וולאס שון נואם בהפגנה בוושינגטון, צילום: AP

האמירות המסיתות האלו לא הספיקו לשחקן: בהמשך נאומו הבהיר שון שהוא סבור כי המתקפה נגד עזה הייתה "מתוכננת" (אך לא פירט לגבי התיאוריה הזו), ואף תקף את ממשלת ארצות הברית על תמיכתה בישראל. "אני חושב שכולנו נמצאים כאן מפני שאנחנו נגד טבח בחפים מפשע. מה שקורה עכשיו (בעזה) זה ללא ספק אחד מהמקרים המתוכננים האכזריים ביותר שהוטלו על קבוצת אנשים כלשהי שאני מסוגל לזכור, ושהממשל שלי תמך בזה. אפילו לווייטנאם היה להם (לממשל) הסבר, והם לא הודו שהם פשוט שוחטים חפים מפשע", המשיך השחקן באמירות המסיתות. וואלס הביע תמיכה בפלשתינים - אולם לא בישראלים - גם במהלך מבצע צוק איתן ובמקרים אחרים נוספים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר