14 שנים לאחר מותו: מייקל ג'קסון חוזר לבית המשפט באשמת הטרדה מינית

שנתיים לאחר שהיה נדמה שהתביעה נחתמה ונסגרה, הפך בית הדין לערעורים בקליפורניה את היוצרות ואישר דיון נוסף בעניינו של ווייד רובסון, מי שטוען כי עבר התעללות מינית על ידי הזמר המנוח

מייקל ג'קסון. צילום: EPA

אף שביום ראשון השבוע מלאו 14 שנים למותו של מלך הפופ מייקל ג'קסון, בית המשפט לערעורים בקליפורניה סלל כעת את הדרך לדיון מחודש בתביעתו של הכוריאגרף ווייד רובסון, מי שטוען כי עבר התעללות מינית על ידי ג'קסון כשהיה ילד בין הגילים 7 ל-14, כך דיווח אמש (שני) אתר הרכילות TMZ.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Wade Robson (@waderobsoncreations)

רובסון, כיום בן 40, תובע את חברת ההפקות של ג'קסון MJJ, כשעורכי הדין מטעם החברה טוענים כי לחברה לא הייתה כל אחריות משפטית להגן על רובסון או כל אדם אחר מפני ג'קסון, שכן לא הייתה להם יכולת לשלוט על מעשיו.

בעוד בשנת 2005 - עת התנהל משפטו המתוקשר של ג'קסון שהואשם בשורת מקרי התעללות מינית בקטינים (וכזכור זוכה בסופו של דבר) - רובסון העיד כי הזמר המנוח לא התעלל בו מינית, שנים לאחר מכן שינה את גרסתו וטען כי ג'קסון ביצע בו שורה ארוכה של מעשים מיניים בלתי הולמים.

מייקל ג'קסון, צילום: AFP

בשנת 2013, ארבע שנים לאחר מותו של ג'קסון, תבע רובסון את עזבונו של הזמר המנוח, אך התביעה נדחתה בשנת 2017 על ידי בית המשפט בטענה כי הוגשה לאחר שכבר פג תוקפו של חוק ההתיישנות בתביעות מסוג זה.

לעזוב את נוורלנד - טריילר. באדיבות yes

בשנת 2019, בזכות תיקון לחוק המאריך את פרק הזמן בו קטינים שנפלו קורבן להתעללות יכולים להגיש תביעה כנגד המתעללים, הדלת לדיון מחודש בתביעה של רובסון נפתחה, אך בשנת 2021 בית המשפט דחה אותה בטענה שלעזבונו של ג'קסון לא הייתה אחריות לדאוג לשלומו וביטחונו של רובסון.

מייקל ג'קסון, צילום: AFP

כעת, שנתיים לאחר שהיה נדמה שהתביעה נחתמה ונסגרה, הפך כאמור בית המשפט לערעורים את פסק הדין הקודם ואישר דיון נוסף בתביעה, כשבעצם ההחלטה פתחו את הדלת להגשת תביעה מחודשת גם עבור ג'יימס סייפצ'אק, מי שכיכב לצד רובסון בסרט הדוקומנטרי השערורייתי משנת 2019 "לעזוב את נוורלנד", בו פירטו השניים את מסכת ההתעללויות המיניות לכאורה שעברו כילדים לאורך שנים תחת ידיו של ג'קסון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר