לאחר שנידון למאסר של 30 שנה - אר קלי תובע מיליונים

הזמר שהורשע בניצול מיני ובסחר בנשים ובקטינים הושם במשמרת התאבדות בבית הסוהר שבו הוא מוחזק • כעת הוא תובע את מתקן הכליאה במיליונים, וטוען כי התנאים שבהם הוא נמצא נגזרו עליו רק מתוקף היותו ידוען

אר. קלי מופיע בשימוע בשיקגו בשנת 2019

לאחר שנידון לעונש מאסר של 30 שנה בעקבות הרשעתו בניצול מיני וסחר בנשים וקטינים לאורך שנים, הזמר אר קלי הושם במשמרת התאבדות וכעת הוא תובע את מתקן הכליאה במיליונים.

קלי בן ה-55 הורשע בספטמבר 2021 בניצול מיני של קטינים וקטינות ובסחר בנשים, ונוסף לעונש המאסר הכבד נקבע כי עליו לשלם פיצויים בסך 100 אלף דולר. לאחר מתן גזר הדין, קלי הושם במשמרת התאבדות במתקן הכליאה בברוקלין שבו הוא מוחזק, מעשה שלדברי עורכת דינו נעשה למטרות עונשיות בלבד ורק בשל היותו ידוען מתוקשר. לכן החליט קלי להגיש תביעה שעל פי הדיווחים עומדת על סכום של 100 מיליון דולר.

"מר קלי הושם במשמרת התאבדות מסיבות עונשיות בלבד תוך הפרה של התיקון השמיני לחוקה", טענה עורכת דינו. "זו מדיניות לשים ידוענים במשמרת התאבדות בתנאים קשים בין אם יש להם נטיות אובדניות או שלא, רק בשל היותם מפורסמים", המשיכה וטענה כי המקום מנוהל כמו גולאג (רפרנס למחנות הריכוז הסובייטים. ע"ח). "למרשי אין נטיות אובדניות", אמרה וסיפרה כי הכליאה בתנאים שבהם הושם גרמו לו ללחץ נפשי משמעותי ולמצוקה. עוד הוסיפה כי אסירים הנתונים תחת משמרת התאבדות מנוטרים 24 שעות ביממה בבידוד מוחלט, נמנעת מהם גישה לספרים, לעיתונים ולכלי אוכל, וכן נמנעת מהם הזכות להתקלח או להתגלח והם נאלצים ללבוש מדים דמוי חלוק המזכירים את השמיכות שבהם נעטפים רהיטים בעת מעברי דירות.

משרד התובע המחוזי בברוקלין הגיש בתגובה מסמכים לבית המשפט ובהם נטען כי הזמר מוחזק במשמרת התאבדות למען בטחונו האישי ולאחר הערכה פסיכולוגית שעבר. "נסיבות חייו העכשוויות של קלי גורמות ללא ספק למצוקה רגשית", נכתב במסמכים שהוגשו. "הוא עבריין מין מורשע שנגזר עליו לבלות את שלושת העשורים הבאים בבית סוהר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר