אורנה פיטוסי גוזרת את כרטיס אדי כאות מחאה נגד חיסוני הקורונה

השחקנית, הידועה כמתנגדת חיסונים, פרסמה פוסט בפייסבוק שבו שיתפה במייל ששלחה לעמותה לקידום השתלות האיברים • "מדינה ששוללת את זכויותיי הבסיסיות על גופי, היא מדינה שלא זכאית לקבל ממני דבר, לא בחיי ולא אחרי מותי" • תגובות הגולשים לא איחרו לבוא

אורנה פיטוסי, צילום: מאיה באומל בירגר

אורנה פיטוסי נגד אדי: השחקנית שלא חוסכת בדעותיה הביקורתיות נגד המדינה והאופן בו היא מתנהלת בכל הקשור להתמודדות עם מגפת הקורונה שוב מעוררת סערה.

"מייל ששלחתי לאדי", פתחה פיטוסי את הפוסט הטעון שהעלתה אתמול (שישי) לחשבון הפייסבוק שלה. "בעקבות ההתעמרות של משרד הבריאות בי ובשאר מתנגדי קבלת החיסון של פייזר, ברצוני להודיע על ביטול כרטיס אדי שעל שמי", הצהירה פיטוסי.

"מדינה ששוללת את זכויותיי הבסיסיות על גופי, היא מדינה שלא זכאית לקבל ממני דבר, לא בחיי ולא אחרי מותי", כתבה וחתמה את הפוסט בהוכחה שכבר ביצעה את מה שכתבה: "אני גוזרת את הכרטיס שברשותי. אשמח לאישור קבלת המייל".

הפוסט הטעון, כצפוי, לא עבר בשתיקה. לצד כמה עשרות גולשים שהביעו תמיכה בדבריה של פיטוסי ואף ציינו שנהגו או ינהגו כמותה, מאות גולשים אחרים לא חסכו בתגובות קשות ותוקפניות נגד פיטוסי.

"הייתי חייב לבדוק שזה לא פייק. אל אלוהי, זה מה שיש לי להגיד . מעשה כזה מרחיק אותך מהתדמית של רחמים ודאגה לחברה. גזירה של כרטיס אדי כמוה כגזר דין מוות לאדם שיכול היה לזכות בחיים אם חס וחלילה היה קורה לך אסון. ואת מוותרת על הזכות הזו? מטענה שאדי מעורבב עם משרד הבריאות? תעשי מחקר קצת על כמה אנשים ניצלו, ומקווה שתוכלי לכפר על המעשה הזה. מזמן לא רתחתי ככה על מעשה כל כך ", הטיחה בה תגובה אחת.

"כשבורות, נבערות, אגואיסטיות וניסיון ללקט לייקים לקריירה גוועת חוברים יחד", כתבה גולשת והוסיפה  בציניות: "אולי למישהו יש איזה 'איבר' מציל חיים לתרום לקריירה הגוועת של אורנה פיטוסי?" "וואו, איזו חתרנית", כתבה בסרקזם גולשת אחרת, כשגולש נוסף חיזק את דבריה והגיב לפיטוסי בציניות "את כלכך שונה ומיוחדת".

"לפגוע באנשים חולים. היש עלוב מזה? מקווה שמישהו טוב לב יסכים לתרום לך מוח!", סיכמה גולשת.

"חברות וחברים, זה בסדר גמור לא להסכים עם הצעד שלי, גם לא קראתי כאן לאחרים לעשות כמוני", הוסיפה פיטוסי נספח ארוך לפוסט המקורי שלה, כשראתה את שצף התגובות הזועמות שעורר. "חשבתי על זה הרבה לאחרונה כשנחשפתי לאחרים שעושים את זה. גם לי בהתחלה היה מוזר דווקא לפגוע במי שזקוק להשתלה. אבל אז הבנתי שהכל מתחיל מלמעלה ומי שמאלץ אותי לאט לאט להסתגר בבית וטוען שאני מסוכנת, לא יכול פתאום להחליט שבדברים אחרים אני כן בסדר וכן ראויה.

"ואדי בסופו של דבר מעורבב עם משרד הבריאות. הרופאה שפרסמה פוסט שלא תטפל במתנגדי חיסוני פייזר כמוני, גרמה לי להבין (כמו גם הפוסט המזעזע של ירון לונדון ועוד רבים ו'טובים' שהולכים ומחזקים את ידיו ומציעים בפשטות לאסור אותנו, לסמן אותנו, לכלוא אותנו במדבר, לשלול כל זכות...) שהקשר ביני לבין המדינה מקרי לחלוטין. זו לא המדינה שלי. לא זו שגדלתי והתחנכתי על ערכיה".

זו אינה הפעם הראשונה שפיטוסי יוצאת בפוסט מעורר ביקורת נגד החיסונים לנגיף הקורונה. באפריל האחרון העלתה פוסט שגרר מאות תגובות זועמות.

"איך יהודים הם בסוף אלה ששואפים להרוג ילדי יהודים", כתבה אז פיטוסי (52) מתחת לקריקטורה שאיירה, שבה נראית דמותו של מנכ"ל פייזר היהודי, אלברט בורלא, כהיטלר - לצד בועת דיבור שבה נכתב: "Heil Pfizer". הפוסט עורר זעם כה רב, עד שלבסוף הוסר לא לפני שתועד בצילומי מסך על ידי עשרות גולשים והפך לוויראלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר