הסלבס במסר מעודד לבני הנוער במצוקה: "זו לא בושה לשתף חברים בקושי"

מאז פרצה המלחמה, יותר מ-40 אלף פניות התקבלו בעמותת ער"ן מילדים, צעירים ובני נוער שחשו במצוקה בשל המצב הביטחוני בישראל • אבי אבורומי, נסרין קדרי והראל סקעת משתתפים בקמפיין הקורא להם לבטא את איך שהם מרגישים • "כולנו נשברים לפעמים"

אבי אבורומי. צילום: כפיר זיו

אבי אבורומי, הראל סקעת, נסרין קדרי ויוצרים נוספים לוקחים חלק בקמפיין חדש של עמותת ער"ן, שפונה לילדים ישראל כדי שישתפו ברגשות שלהם במטרה לעודד אותם לתמוך אחד בשנייה ברגעי משבר ולשמור על שגרה ככל הניתן מאז אירועי 7 אוקטובר, זאת בשל העלייה החדה במספר הפניות לעמותה.

במסגרת הקמפיין, היוצרים משתפים בסיפורים אישיים מחיי היומיום שלהם – על המשברים שחוו בתקופה האחרונה, כיצד התמודדו עם הקשיים והחרדה, תוך שהם מבקשים מילדי ישראל לשתף בעצמם את הרגשות שלהם. הקמפיין מפנה את ילדי ישראל לשירותי הסיוע האנונימיים של ער"ן הפועלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, במספר הטלפון 1201, בצ'אט של אתר העמותה ובוואטסאפ במספר 052-8451201.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by עמותת ער"ן (@eran_1201)

מאז פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, בעמותה העניקו סיוע ומענה לכ-200 אלף פניות מצוקה, יותר מ-40 אלף מהן מילדים, צעירים ובני נוער – גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בנושאי טראומה, חרדה ואובדן.

משתתפת נוספת בקמפיין היא אור לוי, הפעילה החברתית בת ה-13 שנבחרה לייצג את כל ילדי המדינה בשל פועלה הרב במלחמה למען החטופים החולים, ומאבקה בנשיאת הצלב האדם בישראל ובפדרציה הבין-לאומית לסוכרת. "זו לא בושה לשתף חבר או חברה אם קצת קשה, זו לא בושה לנסות לשמור על שגרת חיים וללכת לחוגים או לשחק עם חברים", אמרה. "תשימו לב מי מהחברים שלכם נמצא במצב רוח פחות טוב ותדאגו להתייחס, לשאול ולהעלות לו או לה את מצב הרוח, ואם צריך אז לספר על כך לער"ן".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Avi Aburomi (@aviaburomi)

ענבל אמסלם, מנהלת תקשורת וקשרי הקהילה של העמותה, אמרה: "ממגפת הקורונה שגרמה לחרדה, הסתגרות ובדידות גדולה לצד הפרעות שינה ואכילה בקרב ילדים ובני נוער, דרך מבצע 'שומר החומות' ועד אסון 7 באוקטובר והמלחמה הנוכחית, המסגרת המשפחתית, החברתית והפיזית שלהם השתנתה. הפגיעה בביטחון האישי, חוסר היציבות בחייהם, ההתמודדות עם הודעות אובדן ואבל יומיומי לצד השינויים הרבים בחייהם, משפיעים על חוסנם הנפשי והיכולת שלהם להתמודד עם העומס והציפיות, זאת בנוסף לאתגרים ה'רגילים' שנלווים לגיל ההתבגרות.

"המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר ילדים ובני נוער, להיות במקומות ובערוצים אליהם הם נחשפים ולהעביר את המסר גם דרך מעגלי התמיכה והמשפחה הקרובה, שבתוך כל מה שהם חווים ועוברים, בער"ן יש להם תמיד מקום בטוח ואנונימי לשתף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר