עדן גולן בחזרה השנייה לאירוויזיון 2024. צילום: אי.פי.איי.

"בטוחה שתייצגי את המדינה בגאווה ענקית": נועה קירל יוצאת להגנתה של עדן גולן

לאחר שספגה קריאות בוז במהלך החזרה לקראת חצי גמר האירוויזיון, נציגת ישראל בתחרות בשנה שעברה עודדה אותה – והיא לא הייתה היחידה • קרן פלס, שהשתתפה בכתיבת "הוריקן": "הדמעות חנקו את הגרון, אך את הלב מילאה גאווה" • שחף רז: "זה עשה לי בחילה, איזה אנשים מגעילים"

תיעוד שריקות הבוז במהלך החזרה הגנרלית של עדן גולן על במת האירוויזיון, שהתקיימה אמש (רביעי) בנוכחות קהל במאלמו שבשבדיה, "הקפיץ" את הסלבס בישראל, שמיהרו לעטוף באהבה את נציגת ישראל לתחרות השירה האירופית.

אחרי שירדה מהבמה הגדולה, זכתה גולן לחיבוק וירטואלי חם ברשתות החברתיות, שהגיע גם מצדם של קולגות, יוצאי ריאליטי ומשפיענים ישראלים – וגם של הנציגה הקודמת של ישראל באירוויזיון, נועה קירל.

שריקות בוז לעדן גולן במהלך החזרה הגנרלית, אמש

"מחזיקה לך אצבעות ובטוחה שתייצגי את המדינה היום בגאווה ענקית!", כתבה קירל, שכזכור הגיעה בשנה שעברה אל המקום השלישי והמאוד מכובד בגמר האירוויזיון עם "יוניקורן", בסטורי שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, שבו יש לה 1.8 מיליון עוקבים. "זאת הבמה והמעמד הכי מרגשים שיכולים להיות", הוסיפה, תוך שקראה לעוקביה מעבר לים להצביע לה.

מפרגנת. הסטורי של קירל // צילום מסך מתוך אינסטגרם

קרן פלס, שלקחה חלק בכתיבת השיר "הוריקן" ושנמצאת בימים אלה במאלמו עם המשלחת הישראלית, שיתפה בחוויה הלא נעימה. "אתמול עדן עלתה לבמה, ואנחנו ישבנו בחלל של כל המשלחות לראות אותה עומדת בגבורה מול מטחי שנאה מכוערים ושריקות בוז", כתבה באינסטגרם "היא המשיכה לשיר ולא נשברה אל מול האלימות המילולית, בנוסף לאלימות הפיזית שפגשנו מקרוב מדי באוקטובר, ועדיין פוגשים בכל בוקר כשפוקחים את העיניים והחטופים לא בבית. בארנה של האירוויזיון במאלמו ישבנו כל חברי המשלחת מחובקים. הדמעות חנקו את הגרון, אך את הלב מילאה גאווה. זו הייתה תצוגת תכלית מדויקת של סיפור חיינו בתקופה הזאת. למרות הכאב וכמה שזה לא הוגן כלפי ילדה בת 20 שרק רוצה לשיר, לא הייתי מוותרת על צעקה מכוערת אחת מהקהל. חשוב שהעולם יפגוש את פרצופו האמיתי. בשביל זה בדיוק הגענו הנה השנה".

הסטורי של פלס // צילום מסך מתוך אינסטגרם

מי שייצג את ישראל בתחרות בשנה לפני כן, מיכאל בן דוד, הגיב גם הוא לשריקות הבוז שקיבלה גולן בחזרות, וכתב: "מלכה, מוזמנים להתפוצץ". הזמרת מאיה בוסקילה פרסמה סטורי שכולו הרעפת אהבה לעדן, שבו שיתפה גם בעצה שהעניקה לה לפני הטיסה לתחרות הזמר: "את זמרת על, מהממת, מפיצה אור וטוב לב. שתהיה לך הצלחה גדולה היום, ומעל הכל, תזכרי מה שאמרתי לך – אור יכול לעמוד מול כל הרוע. תראי לעולם ממה עשוי אור".

הזמרת עדי ביטי החמיאה גם היא לגולן: "מלכה! כמה גאווה לראות אותה עומדת זקופה ועם ראש מורם במעמד כזה! עדן, את תותחית, ושיתפוצצו כולם". גם מור רדמי, כוכבת "חתונה ממבט ראשון", לא הצליחה להישאר אדישה לסרטוני הבוז, וכתבה: "F@ck 'em all. את מדהימה, מותק".

שחף רז, פיינליסט "האח הגדול", התקומם מהסיטואציה שאליה נקלעה הזמרת הישראלית. "מטריף אותי לחשוב שנערה צעירה, שהשקיעה את כל החיים שלה בלשמח אנשים עם הכישרון שלה, עולה על במה ועושה את זה מול קהל שהדבר היחיד שאכפת לו ממנו זה מאיפה היא הגיעה", כתב בסטורי שפרסם. "זה עשה לי בחילה, באמת, איזה אנשים מעצבנים ומגעילים. זה רק מוכיח כמה שהם מונעים מגזענות ומלהוריד בן אדם אחר מאשר כל דבר אחר".

הסטורי של רז // צילום מסך מתוך אינסטגרם

דמות הרשת הפרודית "הפשוטע" מיהרה להתייחס גם היא לתקרית: "זה מטריף אותי, זה גורם לי לרצות להרביץ, אבל זה סימן בשבילי, זה סימן בשביל כולם. עדן, יפה שלי, תקשיבי, אני בטוחה שזו חוויה מעליבה, אבל הם מקנאים בך. אני ראיתי את הנציגים שלהם, זאת מלעונה שנכנס בה דיבוק, זה עם כריזמה של יבחוש, וההיא רוקדת כמו אחיינית שלי בת ה-8 בסלון. גם עם משקפיים את לא רואה אותם ממטר. שילכו לעשות חמוצים".

כוכב "הישרדות" סהר כהן העלה סרטון תגובה לקריאות הבוז במהלך החזרה: "למקרה שלא ראיתם, עדן גולן עלתה אתמול ונתנה הופעה מהסרטים. למרות כל קולות הבוז, היא עמדה איתנה ועשתה את זה מהמם. הרגשתי סופר גאווה, אני שרוף עליה. זה היה מיצג שהוא תמצית הישראליות, לעמוד מול כל השונאים ולהגיד 'על הפרצוף שלכם'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו