"כנראה שלא נשארו אנשים": סערה בעקבות ההחלטה להעניק לאיל גולן תעודת הוקרה

החלטתו של ח"כ ניסים ואטורי להעניק לזמר תעודת הוקרה על תרומתו במלחמת חרבות ברזל נתקלה בביקורת גדולה מצד סלבריטאים ממגוון רחב של תחומים • "הביקורת היא מכיוון שהוא לקח צעירות קשות יום שהעריצו אותו"

איל גולן. צילום: קוקו

איל גולן קיבל אמש (שלישי) תעודת הוקרה מחבר הכנסת ניסים ואטורי על תרומתו והתנדבותו האזרחית בזמן מלחמת חרבות ברזל. עם פרסום הידיעה באמצעי התקשורת התעורר גל מחאה ציבורי נגד המהלך, שכלל ביקורת גם מצד סלבס ממגוון תחומים. 

דניאל גרינברג מאוהבת יותר מתמיד באיל גולן (ארכיון)

"כנראה שלא נשארו אנשים בארץ להעניק להם תעודות הוקרה", אמרה כוכבת "האח הגדול" שני גולדשטיין בסרטון שהעלתה לעמודה. "אין חיילים וחיילות שעזבו הכל, חלקם בהתנדבות, ומי שלא זה במשכורת מביכה. אין מסעדנים שעזבו הכל באוקטובר והכינו אוכל ושלחו אותו על חשבונם. באמת אין, אני לא מצליחה לחשוב על אנשים שצריכים לקבל תעודת הוקרה מהכנסת. צוותים של זק"א, מד"א, רופאים, אחיות. לא עולים לי רעיונות לגופים או אנשים שאפשר היה להעניק להם תעודת הוקרה על תרומתם במלחמת חרבות ברזל. אולי זו רק אני", חתמה בסרקזם.

שני גולדשטיין, צילום: שי פרנקו

הביקורת כלפי המהלך של ואטורי לא נשארה רק באינסטגרם וגם ברשת החברתית X הרוחות בעניין סערו. "והיום בהיכל התהילה של ניסים ואטורי: איל גולן", כתבה בציניות חברת הכנסת מרב מיכאלי. "איך אמר קירשנבאום? 'בכל פעם שנדמה שהגענו לתחתית החבית, נשמעת נקישה למטה'. ט', מאמינות לך. גם מכנסת ישראל".

אמיר בן דוד, מוזיקאי וחבר להקת אבטיפוס, התקומם: "כל המוזיקאים שאני מכיר, כולל גם אני וחברי אבטיפוס הצנועה אך החמודה הופיעו בלי סוף הופעות בהתנדבות מאז 7 באוקטובר. אבל רק אחד נמצא ראוי להוקרה". השחקן והמוזיקאי אייל שכטר שיתף את דבריו של בן דוד, ופנה ישירות אל הח"כ: "היי ניסים, אולי תוכל להסביר לאמיר ולהרבה אמנים שהתנדבו למה הם לא הוזמנו לקבל תעודת הוקרה כמו איל גולן?".

כתבת הרווחה של חדשות 12 מיכל פעילן הסבירה מהיכן מגיעה ההתנגדות לבחירתו של ואטורי בגולן. "תגידו, עומר אדם שפתח חמ"ל מוניות לחיילים והופיע בפני חיילים לא ראוי לתעודת הוקרה מוואטורי? וליאור נרקיס שהקים מיזם לחתן חיילים? לכל הטרולים שטוענים שהביקורת על גולן מגיעה בגלל שהוא מזרחי – הביקורת עליו בגלל שהוא לקח צעירות קשות יום שהעריצו אותו ב'פותמוביל' שלו ואת ההמשך אתם מכירים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר