"צריך לבטל את אירועי יום העצמאות עד שבאמת נהיה עם חופשי בארצנו"

בטקסט חריף ונוקב ביקר השחקן שלומי יפרח את הכוונה לציין בישראל את יום העצמאות הקרוב בצל המצב הביטחוני המעורער • "את החג נעבור כנראה בממ"דים"

שלומי יפרח. צילום: יוטיוב

השיח הער על חגיגות יום העצמאות ה-76 לישראל, כשברקע המדינה עדיין מנהלת מלחמה עקובה מדם ברצועת עזה, הצפון בוער והאיום האיראני הפך השבוע ישיר וממשי, גרם אתמול (שני) לשחקן שלומי יפרח לצאת נגד ההחלטה לקיים אירועים.

בחשבונו באינסטגרם הוא העלה לסטורי את דעתו הנחרצת בעניין, כשתיאר את המצב העגום לדעתו שבו נמצאים אזרחי ישראל מבחינה ביטחונית חצי שנה לתוך מלחמה וניבא כי בקרוב יימחקו הישגי צה"ל בלחימה מול חמאס.

חזרה גנרלית לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים - יום העצמאות ה-75 (ארכיון), צילום: יונתן זינדל

"עזתים חוזרים לצפון הרצועה, משמע בעוד כמה ימים כבר יתחילו לירות עלינו וכנראה את החג נעבור בממ"דים (למי שיש)", הזהיר יפרח בפתח דבריו. "אין תגובה לאיראן על מאות הטילים והכטב"מים שנפלו עלינו משהשמיים, וברקע דיבור על יום העצמאות", הוסיף. בהמשך ציטט קטעים מתוך ההמנון על מנת להדגיש את הפער מבחינתו בין המילים שנכתבו בו למצבה של ישראל בעת הזו. "עצמאות למי? של מי? יש פה עם חופשי בארצו? נפש של מי הומייה?", תהה.

הסטורי של שלומי יפרח, אינסטגרם, צילום: אינסטגרם

לקראת סוף דבריו הזכיר את מי שעדיין נמקים בשבי החמאס, חודשים ארוכים אחרי הטבח, ועוברים מדי יום התעללות פיזית ונפשית. "איזה עצמאות ואיזה נעליים כשיש שם עדיין חטופים? כשיש בנות וגברים שנאנסים שם! אלוהים, זה מרגיש כמו בדיחה גרועה או פרק מאיזו סדרה לא מוצלחת! צריך לבטל את אירועי יום העצמאות, אם יתקיימו", פסק. "עד שבאמת נהיה עם חופשי בארצנו. כי התקווה אבדה לנו, והיא כבר לא בת שנות אלפיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר