"בוטלו לי קמפיינים": כוכבת "חתונמי" על הפגיעה הכלכלית שחוותה מאז המלחמה

אחווה סיטבון שיתפה את "ישראל היום" בקשיים שהיא חווה, בתוכניות שהתבטלו ומדוע היא בוחרת שלא לחזור לעבודתה המקורית • למרות הכל, היא מנסה לשמור על אופטימיות ("מקווה שיבואו דברים חדשים") ומגלה אם בכוונתה לשוב מברצלונה ארצה ("יש ימים שבא לי לארוז את עצמי ולחזור לארץ")

אחוה סיטבון. צילום: רונן אקרמן

אחווה סיטבון, כוכב "חתונה ממבט ראשון" לשעבר שמתגוררת בימים אלה עם בעלה יונתן רונן, בנה דניאל ובתה החורגת לאיה בברצלונה שבספרד, פתחה אמש (רביעי) את הלב וחלקה עם 70 אלף אלפי עוקביה באינסטגרם במצבה כמשפיענית שעיקר פרנסתה תלויה בשיתופי פעולה עם חברות מסחריות ישראליות.

"הספורט זה מה שמחזיק אותי שפויה ורגועה בכל חוסר הוודאות של היום-יום, בכלכלה שעצרה", כתבה בסטורי שפרסמה על רקע תמונה שלה מחדר הכושר. "יש קמפיינים שהוקפאו או בוטלו לי. כל התוכניות שהיו לי לפני המלחמה, הכל התהפך, השתנה וכך גם הקהל. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למצב החדש ולראות לאן הולכים מכאן. כמובן שזה כלום ושום דבר לעומת התמודדויות אחרות שאנשים עוברים עכשיו אחרי שיצאו מהשבי או שאיבדו בן משפחה קרוב. אני תודה על מה שיש, ומאחלת לנו לחזור לימים טובים ושמחים ממש בקרוב, אמן".

הסטורי של סיטבון // צילום מסך מתוך אינסטגרם

בשיחה שקיימה עם "ישראל היום", היא הסבירה למה התכוונה כשכתבה שעליה להתאים את עצמה למצב החדש, סיפרה על הפגיעה הקשה שהיא חווה ביצירתיות וגם אם יש לה מחשבות דווקא עכשיו, למרות הכל, לחזור לישראל.

"צריך להרגיש פתאום את הקהל. הוא יותר עצוב, יותר בדאון, האנרגיות נמוכות", אמרה סיטבון כשנשאלה כיצד באה לידי ביטוי ההתאמה החדשה שהיא עושה לקהל הנחשף לתכניה. "אי אפשר להיות שמח ולהצטלם ב'הפי-הפי' כשהקהל שלך לא מרגיש כך. הרגישות לקהל צריכה להיות הרבה יותר גבוהה, בעדינות. גם כשיש קמפיינים וגם כשאנחנו מוכרים, זה בצורה עדינה ומתחשבת, זו אסטרטגיה אחרת לגמרי".

נפגעת כלכלית?
"המצב הכלכלי שלי ושל כולם נפגע. אני חלק קטן ממשהו הרבה יותר גדול שקרה. אני שומעת ושמעתי על המון אנשים שנפגעו כלכלית. אני לא חושבת שיש אדם שלא תרם בדרך כזו או אחרת לשיקום, לכל הנפגעים, אנשים שמאוד צריכים את זה. פרסמתי אצלי בחינם עסק אחד ביום, 8-7 עסקים בסך הכל שהיו צריכים פרסום. עשיתי את זה מכל הלב, אז כמובן שגם אני נפגעתי ואני חושבת שארגיש את זה בהמשך. אצלנו זה הכל שוטף פלוס 60, אז פתאום לא יהיו קמפיינים, לא יהיה תשלום על קמפיינים שייכנסו, אבל אני מקווה שיבואו דברים חדשים. בדרך כלל אחרי משבר כזה באה עלייה ואף מעבר לכך. יבוא משהו יותר גדול".

"עוד משהו שממש נפגע זו היצירתיות. נורא קשה לי ליצר תוכן. בהתחלה הייתי מייצרת תוכן שקשור בהסברה, והבנתי שזה לא עושה טוב לאף אחד, כי כל העוקבים שלי ישראלים, ואני רק רוצה להפיץ את ההסברה בעולם, לא לישראלים", הוסיפה. "הבנתי שאני לא מפרסמת יותר סרטוני זוועות ושאני שם רק כדי להרים. כיבו את היצירתיות שלי בתור יוצרת תוכן. כל ערב אני יושבת מול הטלוויזיה וצופה בחטופים שחוזרים כאילו אני צופה ב'האח הגדול'. הזיה שאלה חיים של אנשים".

הסטורי של סיטבון // צילום מסך מתוך אינסטגרם


היו תוכניות שתכננת והתבטלו בשל המצב?
"לפני המלחמה החלטתי שאני לוקחת את התוכן צעד אחד קדימה. היו לי תוכניות בהתאם, דברים גדולים שרציתי לעשות, ועכשיו זה נעצר בגלל העניין הכלכלי. חברות שמקפיאות את התקציבים כי גם להן אין הכנסות. אבל הכלכלה תשוב לנוע".

ישנה גם אפשרות לעסוק בדברים אחרים שלא קשורים לתוכן באינסטגרם.
"אני רואת חשבון בהשכלתי, ואני תמיד יכולה לחזור לשוק העבודה בתפקיד כזה או אחר. אני בוחרת שלא, כי אני מרגישה שאני בתקופה של הרבה רעיונות ורציתי לקחת ולקדם דברים בגדול ולעשות גם דברים שקשורים בברצלונה ובענף התיירות בה. אני יודעת כרגע שהכל זמני, ואני מקווה שדברים יתאוששו מהר ושאחזור להגשים חלומות. חוץ מזה, אני תמיד חושבת איפה אני יכולה לפתח את עצמי. אני רוצה לעשות קורס קואוצ'רים. אני לא יודעת אם אתעסק בזה בעתיד, אבל בשביל עצמי".

יש מחשבה לחזור לישראל, דווקא עכשיו?
"אני לא אשקר, יש ימים שבא לי לארוז את עצמי ולחזור לארץ. יש את כל סיפורי האנטישמיות, אבל אנחנו לא מרגישים את זה יותר מדי בברצלונה, לא כמו בפריז או בלונדון. הכי בא לי להיות בארץ, לעזור, לתרום ולהתנדב. פתאום קשה לי להיות רחוקה מכל הדבר הזה ולא לעזור ולתרום, אז כרגע אני לא רואה את זה קורה, עם כל החשק שלי. בוא נתחיל עם לבוא לבקר. היה לי כרטיס טיסה שכמובן בוטל. ממש אשמח לבקר יותר בתכיפות בארץ, ומי יודע, אולי יום אחד אחזור. אני אף פעם לא אומרת בחיים לא".

אחווה סיטבון (ארכיון), צילום: רונן אקרמן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר