"קשה מנשוא": המפגש המרגש של לי בירן

הזמר-שחקן הגיע למוסך כדי לטפל ברכבו התקול, אך לא ציפה להיפגש עם מתנדב בזק"א שנחשף לזוועות המלחמה • הוא סיפר: "הוא שמר על חיילים שלא יצטרכו להיות מצולקים לכל החיים, הוא משלם מחיר אישי כבד על עבודת הקודש שלו"

לי בירן. צילום: שי פרנקו

מספר ימים לאחר ששיתף עם אשתו אליאנה תדהר כי הם עומדים להפוך להורים, לי בירן שיתף אמש (ראשון) במפגש מרגש ומטלטל שהוא חווה.

"הייתי לפני כמה שעות במוסך", פתח בירן את הסטורי ששיתף עם 228 אלף עוקביו באינסטגרם. "אחרי בדיקה, אמרו לי שאני צריך להשאיר שם את הרכב לטיפול ולקחת רכב חלופי לכמה ימים. הפנו אותי למקום שבו אני צריך לפנות לאדם בשם ישי. גבר בן 30 עם כיפה על הראש, רגוע עם עיניים טובות. שאלתי אותו אם כולם אצלם בסדר בעקבות המלחמה. הוא לקח לעצמו כמה שניות, וענה: 'ברוך השם, כולם בסדר'. הוא עצר לרגע והמשיך: 'אני מתנדב של זק"א, חזרתי לפני 10 ימים".

"גיבור ישראל". הסטורי של בירן // צילום מסך מתוך אינסטגרם


באותו הרגע, שיחת החולין הפכה לשיחה מרגשת ומטלטלת עבור שניהם, כשהזמר-שחקן בן ה-33 משתף על הדמעות שהציפו את עיניו מהסיפורים שסופרו לו על ידי ישי, על עבודתו הקשה. "נכנסנו לשיחה עם דמעות בעיניים. הוא הסכים לספר ולשתף אותי. אחסוך מכם את הפרטים כי הם קשים מנשוא", הוסיף.

"התרגשתי לשבת ולדבר עם בן אדם כמו ישי. הגיהינום שהוא ראה במו עיניו, הוא שמר על חיילים כדי שלא ייכנסו ויצטרכו להיות מצולקים לכל החיים. 'אני כבר נשרטתי, אין סיבה שהם ייכנסו למקומות האפלים והפחדים האלה, ועוד בתוך לחימה'", הוסיף על דבריו של ישי. "עבודת הקודש שעשה כדי לשמור על כבוד המתים. המחיר האישי שהוא עדיין משלם. גיבור ישראל. נפרדתי ממנו והודיתי לו על מה שהוא עושה בשביל העם שלנו. יש לנו ולכל העולם הרבה מה ללמוד מישי".

בסטורי קצר נוסף שפרסם מספר שעות לאחר מכן, ביקש בירן לשתף במסר מצדו של ישי: "כל חיזוק שהוא שמע ברשתות, בחדשות ומהרחוב על המתנדבים (באשר הם) – נתנו לו כוח עצום להמשיך ולהילחם גם ברגעים הקשים ביותר. אז תדעו שכל מילה שלכם יכולה להגיע לאוזן שצריכה את זה ולמלא למתנדבים והלוחמים את הנשמה והלב".

"כוח עצום". הסטורי של בירן // צילום מסך מתוך אינסטגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר