"כותבים לי שאני אישה רעה וחסרת לב": מה עורר את זעמה של אחוה סיטבון?

כוכבת "חתונה ממבט ראשון" הותקפה לאחר שלא קעקעה על עצמה את שמה של בתו של בעלה מנישואים קודמים: "קיבלתי אותה במתנה, אני אוהבת אותה" • היא הוסיפה: "זו אולי המשימה הכי קשה שאני עושה בחיים, זה שובר לי את הלב"

אחוה סיטבון. צילום: רונן אקרמן

אחוה סיטבון, כוכבת העונה הראשונה של "חתונה ממבט ראשון", שיתפה אמש (שבת) את 68 אלף עוקביה באינסטגרם בשורת תגובות קשות ומעליבות שקיבלה לאחר שפרסמה תמונה שלה שבה חשפה כי קעקעה את שמו של בנה דניאל על זרועה, מכיוון שלא קעקעה גם את שמו של לאיה בת ה-8, אחותו למחצה ובתו של בעלה יונתן מאשתו הראשונה המנוחה.

"אתחיל מהסוף", פתחה את הפוסט הזועם שלה, שלווה בתמונה שלה מנשקת את לאיה. "עד כאן! תמיד הייתי סובלנית וסלחנית כלפי הנושא, אבל לאחרונה יש פה נשים (בדגש על נשים!) שמרשות לעצמן קצת יותר מדי", ביקשה סיטבון להבהיר מדוע הפעם בחרה שלא לשתוק למתקפה שהתעוררה. "הלוואי והייתי יכולה להכניס לכן מצלמה קטנה הביתה שתתעד את הקשיים, הלבטים, ההתמודדויות, השוני והגבול הדק שבגידול ילדה שלא את ילדת. ילדה שקיבלתי (במתנה) בגיל חמש ל-24/7 בחיי, ילדה שיודעת מצוין את העובדה המאוד ברורה – יש לה אמא ויש לה שם, ואף אחד לא באה להחליף אותה וגם לא תוכל להחליף אותה".

אחוה סיטבון // צילום: לנס הפקות

"אני לא יכולה לתאר לכן מזה לצפות מהצד בילד שגדל בלי אמא שלו, זה קורע את הלב כל פעם מחדש", הוסיפה. "אתן באמת לא יכולות לדמיין את החלל שקיים בחייה, אבל אתן חייבות להבין כי אני כבר הבנתי – אף אחת לא תוכל למלא לה את החלל, לא משנה כמה היא תשתדל. אף אחת לא תחליף את אמא שלה. אני אמא של אח שלה, אשתו של אבא שלה, אבל לא אמא שלה. אני הורה מטפל. אני שם לצרכים שלה, לכוון אותה, ללמד, להדריך ולאהוב, אבל זה רחוק מלהיות אמא שלה".

עוד כתבה סיטבון: "תאמינו לי שאני עושה את המקסימום שלי בתפקיד הלא פשוט הזה (דרך אגב, להיות הורה ביולוגי זה הרבה יותר קל) מתוך אמונה שלמה שזו שליחות ומצווה גדולה, ואני תמיד חושבת בלב מה אם זה היה הילד שלי. אז לכל המבולבלות, המבקרות, המעירות והמצקצקות כאן –תחשבו פעמיים לפני שאתן מעזות להעביר עליי או על כל אמא משלבת אחרת ביקורת".

"הגיע הזמן לנרמל את הנושא"

כנראה שהעימות מול העוקבים עשה את שלו, וסיטבון בחירה לפרסם היום סדרת סטוריז נוספת על הסערה שנוצרה, ובהם אמרה: "הגיע הזמן שהנושא הזה יעלה על סדר היום, אבל מה שבאמת עצוב זה שנשים משתיקות נשים. אני חושבת שבגלל אותן נשים שמגיבות בצורה כל כך מכוערת, יש קבוצה של אימהות משלבות שמפחדות לדבר, לשתף בקשיים שלהן, להגיד את האמת כמו שהיא. מהביקורת הזו הן חוששות".

"הדבק שאיחד אותנו". הסטורי של סיטון // צילום מסך מתוך אינסטגרם

עוד אמרה סיטבון כי כמי שנמצאת בתעשיית הבידור כבר כחמש שנים, כל הנושא הזה "חולף" על ידה, אך עדיין ישנן נשים משתיקות: "אני שואלת את עצמי למה בעולם שחשוב שיתנהל בו דו-שיח גם בנושאים קשים, עדיין יש נשים שכותבות לי שאני אישה רעה וחסרת לב. נושא האימהות הלא-ביולוגית לא מקבל מקום, ובגלל זה יש כל כך הרבה בורות וחוסר ידע. מי שלא עשתה את זה לא יכולה להיכנס לנעליי או לבקר אותי. זו חתיכת משימה, אולי המשימה הכי קשה שאני עושה בחיים".

"כן קעקוע, לא קעקוע", התייחסה סיטבון לגפרור שהצית את הסערה. "אתן מבינות שזה סופר חשוב שיש לה דמות אימהית בחיים שמלווה אותה? יש לאמא שלה מקום של כבוד. צריך המון רגישות כדי לעשות את השזירה הזו", שיתפה פעם נוספת.

אז, פנתה סיטבון "לכל האימהות המשלבות", וקרא לכן להשמיע את קולן. "תנרמלו את המצב שיידעו מה אנחנו מרגישות. רק ככה זה יתקדם. זה צריך להגיע אפילו לחקיקה בנושא. לא צריך לפחד מנשים שידן קלה על המקלדת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר