בודי נגטיב: והפעם על הכוונת - יעל שלביה

אנחנו חיים כבר יותר מדי זמן בעידן שבו הכל נפיץ ומתחסד בו־בזמן •כל אחד והמספר שלו, שחררו • דעה

יעל שלביה ועומר אדם

עידן הבודי פוזיטיב ונגזרותיו מסרב להירגע, והפעם על הכוונת הדוגמניות הרזות, ואם לדייק, השבוע הגיע תורה של הדוגמנית יעל שלביה. הדוגמנית הצעירה, שנחשבת לאחת הדוגמניות המובילות בישראל, כיכבה לאחרונה בכותרות בהקשר הזוגי עם הזמר עומר אדם. בתמונות פפראצי חדשות שפרסמתי נראה הזוג הלוהט בחופשה פרטית במיקונוס.

למזלם, או שלא, בדיוק מולם ישבה אחת העוקבות שלי, שזיהתה את הפוטנציאל בתמונות ותיעדה את הרגע. שלוש תמונות נשלחו אלי, ובאחת מהן נראות צלעותיה של שלביה בולטות במיוחד, והמתקפה ברשת יצאה לדרך.

מצד אחד, המתנגדים לרזון שמיהרו להביע את דעתם ללא רחמים: ״העצמות שלה זוועה״, הגיבה אחת העוקבות. ״איזה גוף מגעיל יש לה״, הוסיפה אחרת. ועוד אחת: ״אני מקווה שבנות לא יזיקו לעצמן בעקבות התמונות האלה״. מנגד, התגובות שיצאו להגנתה: ״להגיד למישהו שהוא שמן זה אוי ואבוי, אבל להגיד רזון חולה זה לגיטימי?!״, כתבה אחת העוקבות. ״הצביעות חוגגת. אם זו היתה מישהי שקצת מלאה לא הייתם כותבים 'השומן קיצוני'. תנו לה לחיות״, הוסיפה אחרת, וסיכמה: ״לא נראה לי שהיא שאלה את דעתכם על המשקל שלה, ושחררו״.

השאלה מי צודק ולאיזה צד אני מתחבר, לא רלוונטית. אני נגד רזון קיצוני (מצב ששלביה לא נמצאת בו, לטעמי) ויותר מזה, אני בעד שכל אדם ישקול כמה שבא לו, תוך שמירה על בריאותו. אבל האמת היא שהעצמות והמשקל של שלביה הם לא הענין פה. העניין הוא רוח התקופה שבה אנו נמצאים יותר מדי זמן. עידן שבו כל פליטת פה הופכת לכותרת, וכל תמונה עם מינוס שני ק״ג הופכת לסערה ברשת.

עידן שבו יותר מ־500 תגובות בפוסט על משקל של דוגמנית הוא דבר לגיטימי, ואם פעם עוד היו מסתתרים מאחורי המקלדת, היום גם זה כבר לא. עידן שבו דוגמניות מפחדות לרדת במשקל, ואמנים מפחדים להתראיין. עידן שבו הכל נפיץ ומתחסד בו־בזמן.

כעיתונאי, נהניתי פעמים לא מעטות מהמעורבות ומהדיונים שנולדו בעקבות אייטמים שלי, בצדק או פחות, אבל גם אני מאסתי בתופעה. הגיע הזמן שכל אחד יתרכז במספר שמופיע על המשקל שלו.

Erans@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר