פרויקט עם ייחודיות בולטת פחות רגיש לשינויי מחיר | צילום: Envato Elements

טיפ השבוע: כיצד תהפכו פרויקט מגורים למותג?

מנהל שיווק שרוצה ליצור מותג-על, מוכר בזכות עצמו וערכיו, צריך להיות מעורב בתהליך כולו

שיווק הוא תהליך מתמשך שכולל מספר שלבים עיקריים, ביניהם אסטרטגיה ויצירת בידול, מיתוג, בניית תוכנית שיווקית, גיוס לקוחות, תהליך המכירה וכדומה.

בעלי עסקים ומנהלי שיווק משקיעים הרבה זמן, משאבים ואנרגיה בשיווק, כדי להעביר את המסרים הרצויים. אין עוררין כי זו העבודה שלנו, ויש לה חשיבות רבה. אך אני מאמין שאם מנהל שיווק רוצה שהעסק או המוצר שלו יהפוך למותג על, שיכירו אותו בזכות עצמו ובערכים שלו, הוא צריך להיות מעורב בתהליך כולו.

להשקפתי, שיווק מתחיל במוצר עצמו, ולא רק באריזה הסופית. אני מאמין שכל סמנכ"ל או מנהל שיווק צריך לשאוף ולהיות כמה שיותר מעורב במוצר – לתת את דעתו בהעמדת הבניינים על המגרש, בתכנון ובתמהיל, במפרט הטכני וביצירת USP (הצעת מכר ייחודית) לפרויקט.

זאת כדי שיוכל לייצר ערך ללקוחות ולהיערך באופן מיטבי לשלב השיווק והמכירה. אחד המודלים הידועים והטובים לכך הוא מודל SIT (מחשבה המצאתית שיטתית), שבנוי בין השאר על ארבע פעולות החשבון – כפל, חילוק, חיבור וחיסור. הרעיון המרכזי בליבת שיטה זו הוא שרעיונות חדשניים חולקים תבניות חשיבה משותפות.

מילקי עם קצפת

אם אחרוג לרגע מעולמות הנדל"ן, אחת הדוגמאות הטובות ביותר להמחשת מודל זה בעיניי הוא מעדן המילקי המוכר והאהוב. מילקי המקורי הוא מעדן בטעם שוקולד עם קצפת בטעם וניל, אך לאורך השנים נוספו לו עשרות סוגים שונים, ביניהם: מילקי Xtra (הכפלה), מיני מילקי (חילוק), מילקי עדשים (חיבור), הקצפת של מילקי (חיסור) ועוד רבים נוספים. השינויים הנעשים על בסיס אותו מוצר מדגימים כיצד שיווק שמעורב במוצר מעניק ערך מוסף לצרכנים.

בסופו של דבר, מבין כל הגורמים המעורבים במוצר, מי שנמצא בקשר עם הלקוחות הם אנשי השיווק. על כן כדי להתאים את המוצר באופן הטוב ביותר לצרכנים, אנשי השיווק צריכים לקחת חלק פעיל בתהליך. 

בתחום שלי, הנדל"ן, הצוות שלי ואני ערים למה שהצרכנים מחפשים ולטרנדים החמים בשוק. כאשר אנחנו לוקחים חלק בכל שלבי פרויקט מסוים, אנחנו מגבירים את סיכויי הצלחתו בזכות האינפוטים המקצועיים שיש לנו מזווית הלקוחות.

לדוגמה, שיקולים כמו מרפסת סוכה או כיור כפול הם דוגמאות לצורך ייעודי לאוכלוסייה מסוימת. שירותים ומקלחת נפרדים בחלל הבית יוכלו לשמש עסק ביתי כמו קליניקה או משרד, באזורים בהם המקצועות החופשיים רווחים יותר.

דוגמה נוספת היא "בית צומח" - מכירת בית פרטי עם היתר בנייה לקומה נוספת. כך לצרכן יש אפשרות לרכוש את הבית שהוא רוצה בשווי מותאם ליכולתו הנוכחית, תוך הזדמנות לשדרג ולהרחיב אותו בעתיד.

דן גינגיס. שיווק כתהליך מתמשך, צילום: צילום: אלדר שיווק

הצעה יחודית ורלוונטית

באפריקה ישראל מגורים אנחנו, מחלקת השיווק, מקפידים להיות מעורבים מאוד לכל אורך הפרויקטים שלנו מאותן סיבות אשר מניתי. הדוגמאות רבות: התאמת תמהילי חדרים בהתאם להרכבי המשפחות, התאמת מפרטי הדירות לקהל היעד, כמו קירות מסך באדריכלות, תקרות ודלתות גבוהות, פסי ניתוק ועוד.

לסיכום, כאשר לפרויקט ישנה יחודיות בולטת, העסק יהיה פחות רגיש לשינויי מחיר ויוכל לתמחר את שירותיו ומוצריו במחיר גבוה יותר. בדיוק בשל כך ישנה חשיבות בביצוע ובשילוב פעולות אסטרטגיות, כדי לבסס את המותג ולחזק את ייחודיותו ותרומתו ללקוח על בסיס קבוע. לאנשי השיווק הידע וההשפעה להפוך את הצעת המכר לייחודית, משמעותית ורלוונטית.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...