אם תיכנסו למשרדים של RE-NEW באזור התעשייה של טירת כרמל, לא תמצאו עמדות קבלה מנוכרות או תאורה פלורסנטית קרה. תמצאו ספות, פינת אוכל ביתית, מטבח חמים ותחושת שייכות. כל יום בצהריים, צמד אחר מ-20 העובדים בצוות מבשל לכל השאר – וכולם יושבים לאכול יחד, כמו משפחה. "השולחן הזה מחבר אותנו", מספר אבי פרץ, מנכ"ל החברה. "זה מקום של שיח, של נוכחות, של חברות. זה לא פחות חשוב מכל דו"ח או תכנון".
הטקס היומי הזה הוא לא גימיק – אלא חלק מהחזון של פרץ, שמאמין שקשר אנושי עמוק הוא הבסיס לניהול טוב. "כשהעובדים שלך מדברים, משתפים, מביאים מעצמם – גם היצירתיות עולה, גם המחויבות. גם בחוץ – מול הדיירים, מול רשויות – אתה מקבל אנשים שאיתם אפשר להגיע רחוק. הצוות שלנו הוא משפחה והם הטובים ביותר – אני פשוט גאה בהם בכל יום מחדש".
אוהב ללמוד – וליישם
אבי פרץ בן 54, נשוי ואב לארבעה, מתגורר כבר עשרים שנה בחיפה, עיר שהוא מאמין בפיתוחה ובהתחדשותה. הוא משרת כקצין במילואים בדרגת רב-סרן, ומחזיק ברקורד אקדמי יוצא דופן: תואר ראשון במנהל עסקים, מדע המדינה, משפטים, פסיכולוגיה ואמנות, ותואר שני במנהל ציבורי למנהלים. "אני אוהב ללמוד, אבל יותר מזה – אני אוהב לעשות", הוא אומר, "בעיניי, ידע אמיתי נבחן רק כשהוא פוגש את החיים עצמם".
לפני שנכנס לעולם הנדל"ן, ניהל פרץ מספר חברות בתחומים שונים – חלקן בבעלותו, חלקן בשותפות. "אלה היו שנים של יזמות, של ניהול, של למידה מהשטח", הוא מתאר. אבל את התשוקה האמיתית מצא רק כשהתבקש ב-2016 "להחתים דיירים" בבנייני תמ"א בטירת כרמל. "לא ידעתי כלום על העולם הזה. לא הכרתי את המונחים, לא את התהליכים. אבל נכנסתי עם סקרנות. וכשהתחלתי להבין – התאהבתי".
גדל בפריפריה – ומחדש אותה
הכניסה של פרץ לעולם הנדל"ן הייתה אמנם מקרית, אבל ההבנה שלו את המהות של התחום נולדה מתוך תצפית עמוקה וקשובה. הוא זיהה שהשינוי האמיתי לא טמון רק בחיזוק בניינים או בהוספת קומות – אלא בתכנון שמשרת את האדם. "גדלתי בטירת כרמל של שנות ה־70", מספר פרץ. "כשהתחילו לבנות במהירות, בלי הרבה תכנון, השכונות נראו דומות – והיום, כשאני מגיע לקריית גת, לצפת או לבאר שבע – אני רואה את אותן שכונות. את אותם מבנים. זה נוף ילדותי. ויש בי תשוקה עמוקה לשפר אותו".
לדבריו, החיבור הרגשי הזה הוא מה שמאפשר לו לדבר עם דיירים בגובה העיניים, להבין את החששות שלהם ולהציע פתרונות אמיתיים. "אני מכיר את המצוקות, את הפחדים, את החלומות. אני לא בא לשווק – אני בא ללוות. אני רוצה שהתכנון ישרת את הצרכים האמיתיים שלהם, ולא רק את אלו של הדיירים החדשים. שהילדים שלהם יגדלו בסביבה שטוב לגדול ולחיות בה".
הדיירת שהתמוטטה מהתרגשות
החוויה של פינוי דיירים מבניינים ישנים היא תמיד מורכבת, אבל פרץ מספר על מקרה אחד שנחרט בליבו במיוחד. דיירת מבוגרת, שגרה עשרות שנים באותה דירה, התמוטטה מהתרגשות ביום הפינוי. "היא לא הצליחה לנשום, הזמינו אמבולנס. זה היה רגע קשה מאוד". במקום למהר, פרץ והצוות לקחו צעד אחורה – ויצרו תהליך רגשי מדורג, שנמשך שבועיים. הם ישבו איתה, הקשיבו לה ושימרו פריטים שהיו חשובים לה, כמו את המטבח שבנה אביה.
"האירוע הזה עזר לי להבין שזה לא רק פרויקט – זה החיים של האנשים", הוא אומר. "היום היא החברה הכי טובה שלנו. מגיעה לאירועים, שומרת איתנו על קשר חם. ובעוד חצי שנה היא תקבל את הדירה החדשה שלה – והיא תהיה חלק מהמשפחה שלנו". הליווי של הדיירים, מבחינתו, הוא לב העניין: "לא שולחים דייר לבחור ריצוף או מטבח לבד. נוסעים איתו. יושבים איתו. דואגים שיקבל בדיוק את מה שהוא חולם עליו. זה שירות אישי ברמה הכי גבוהה".
גוף שמייצר מציאות חדשה
כיום, החברה פועלת בלמעלה מ-70 אתרים ברחבי הארץ – עם כ־30,000 יחידות דיור בשלבים שונים של תכנון, יזמות וביצוע – מהצפון ועד הדרום. "החזון הוא להמשיך לצמוח, להעמיק בפריפריה, אבל גם להיכנס למרכז – תמיד עם אותו ערך: איכות חיים לאנשים. המטרה היא ליצור שכונות חיות, אנושיות ומחוברות". בחלום הרחוק שלו? הוא רואה את RE-NEW כגוף שמייצר לא רק פרויקטים – אלא מציאות חדשה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

