Ewave Nadlan מסכמת שנה של עשייה

אסף כהנר, מנכ"ל Ewave Nadlan, צילום: יח"צ

רבים מכירים את הכתיבה שלי בכול הנוגע לפרשנות על שוק הנדל"ן – "כהנר מודד את המדד". פעם בשנה, בתחילת השנה העברית, אני נוטש את עמדת הפרשן, ומסכם את השנה מהזווית המקצועית שלי - כמנכ"ל ושותף בחברת Ewave Nadlan, ואת הכיוונים החדשים אליהם החברה תפנה בשנה הבאה עלינו לטובה.

התחדשות עירונית

לפני שנה העליתי על הכתב את ההחלטה האסטרטגית של החברה לשנות את המיקוד שלה מעשייה בעולמות של קבוצות רכישה לייזום בעולמות ההתחדשות העירונית – מיקס של פרוייקטי פינוי-בינוי ותמ"א 38. החלטה זו קרמה עור וגידים, כשבמחצית הראשונה של השנה פעלנו בעיקר בעולמות של תמ"א 38/2, ובמחצית השנייה של השנה, וככול שהולכת ודועכת תכנית התמ"א במסגרתה הנוכחית, אנו מקדמים פרויקטים גדולים יותר ומורכבים יותר במתחמי פינוי-בינוי. כיום גזרת ההתחדשות העירונית שלנו כבר מייצרת צבר פרויקטים בהיקף של כ-1,500 יח"ד, והזרוע עוד נטויה. הצפי שלנו שבמהלך השנתיים הקרובות נגיע לצבר של אלפי יח"ד.

אלו הפרויקטים החדשים בהם זכינו בשנה האחרונה: שינקין 42, לב העיר, ת"א; זלוציסטי 3, רובע 4, ת"א; רמברנדט 4, רובע 4, ת"א; המשנה 8, בבלי, ת"א; כיכר הגייסות 8, יד אליהו, ת"א; יגאל אלון 52, הרצליה; מתחם הרב ריינס – דב הוז, נתניה.

בנוסף, עד סוף השנה החברה תצא לתהליך פריסייל בשני פרויקטים בשלים הממוקמים באזורים מבוקשים בתל אביב: האחד, ברחוב פנקס 24, הממוקם בין הרחובות אבן גבירול לרמז – דירות 3-4 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. והשני, ברחוב עין הקורא 17-19, נווה שאנן, מיקום משובח ומשתבח, דירות 2-3 חדרים.

הדמיית מתחם ריינס נתניה – זכייה משותפת ל-Ewave Nadlan וקידר מבנים. הדמייה: PITOM studio,

שיתופי פעולה בענף

במסגרת הפעילות בעולמות ההתחדשות העירונית ביצענו בשנה האחרונה מהלך אסטרטגי נוסף של שיתופי פעולה עם שחקניות נוספות מתחום עולמות הביצוע. למעשה, ביחד אנו מתמודדים על פרויקטים גדולים ומורכבים ומביאים את המיטב של שני הגופים – שלנו ושל השותפים – לטובת זכייה בפרויקטים וקידום מהיר שלהם לביצוע. דוגמא אחת לכך היא הזכייה המשותפת של Ewave Nadlan יחד עם קבוצת תדהר בפרויקט פינוי-בינוי משמעותי באזור המרכז. דוגמא שנייה היא הזכייה המשותפת של Ewave Nadlan יחד עם קידר מבנים בפרויקט פינוי-בינוי בהיקף של 200 יח"ד בנתניה. פרויקטים נוספים באור יהודה, תל אביב ורחובות בהם אנו שותפים עם קבוצת תדהר, ופרויקטים בהרצליה ובירושלים בהם אנו שותפים עם אפריקה מגורים.

נדל"ן מניב

התכנית האסטרטגית של החברה כללה גם הרחבה של הפעילות גם לעולמות הנדל"ן המניב. במסגרת זו אני שמח להכריז על חברת "איוויב מניבים", חברה בקבוצת Ewave Nadlan, שפעלה עד לאחרונה במסגרת של אינקובציה ועבדה בצללים.

החברה נחשפה בשבועות האחרונים, בקול תרועה גדולה, בעסקה לרכישת קרקע בסמיכות לנמל אשדוד להקמת מרכז לוגיסטי גדול. הפרויקט, אותו יזמה איוויב מניבים, הינו בהיקף של כמיליארד שקלים, ושותפים לו בנק הפועלים, כלל ביטוח ופיננסים וקבוצת אספן.

בימים האחרונים חתמה החברה על עסקה משמעותית נוספת להקמת מרכז עסקים במרכז הארץ בהיקף של מאות מיליוני שקלים – אך עליו אוכל לדווח ביתר פירוט בהמשך.

נדל"ן ומלונאות בחו"ל

זרוע שלישית שהייתה באינקובציה ותפסה נפח משמעותי בשנה האחרונה הינה זרוע הייזום של פעילות נדל"ן בחו"ל. הפעילות הזו, המצויה תחת כנפיה של Ewave Cyprus מקבוצת Ewave Nadlan, שכמו ששמה מעיד עליה – מתמחה בפעילות נדל"ן באי השכן קפריסין.

הפעילות שלנו בקפריסין מתחלקת בין ייזום והפעלה של מתחמי מלונאות ובין ייזום פרויקטי נדל"ן למגורים. בעולם המלונאות פעיל כבר למעלה משנה מלון 'ליב אורבן' בלרנקה, המדורג במיקום הגבוה ביותר באי באתר Booking; ושני מתחמי מלונאות נוספים המצויים בבנייה מתקדמת, ופעילותם תחל בחודשים הקרובים. בעולם הנדל"ן יזמנו מתחם מגורים בפאתי לרנקה, באזור כפרי יפהפה הנקרא אורקליני, בן 70 יח"ד, בהן 10 וילות פרטיות ו-3 בנייני מגורים הכוללים דירות סטודיו, שניים ושלושה חדרים.

הדמיית פרויקט אורוקליני בקפריסין של Ewave Cyprus. הדמייה: PITOM Studio,

משמרים את ה-DNA

את שלוש הרגליים הללו – התחדשות עירונית, נדל"ן מניב ונדל"ן חו"ל – אנו נעמיק ונרחיב בשנים הקרובות. המטרה שלנו היא להגיע בטווח הזמן הבינוני להיות אחת מחברות הנדל"ן המשמעותיות בישראל, ולשם אנו צועדים.

אלא שאת הדרך הזו אנו נעשה מבלי שאנו מאבדים מה-DNA שלנו. אנו מתכוונים לצעוד קדימה יחד עם לקוחותינו, השותפים שלנו וכל שאר בעלי העניין – עובדים, ספקים, קולגות. המנטרה שלנו היא 'תאוריית הדבש' – זה מתחבר גם לתפוח בדבש של ראש השנה, סימן לשנה מתוקה, אלא שבשבילנו זו מנטרה שמלווה אותנו כל השנה – 'תחשוב דבש, יהיה דבש!', מהבחינה הזו אנו אופטימיסטים חסרי תקנה.

מה עוד עשינו השנה?

מסירת דירות – זהו הדבר שעבורו אנו קמים בבוקר, עובדים שעות ארוכות, במשרד ובשטח, כל יום, כל היום – זו המשימה שמגלמת בתוכה תהליכים שנמשכים שנים, ומתמצים בסופו של דבר בכך שלקוחותינו (שבשאיפה גם הפכו לחברינו) מקבלים מפתח לדירה חדשה. במהלך השנה האחרונה מסרנו 50 יח"ד, בשני פרויקטים – האחד בגבעתיים, והשני בתל אביב. בתהליך מעורבים צוותי הניהול והבדק שלנו, הם אלו המבצעים ומלווים, לצד נציג הקבלן, את המסירה הראשונה והשנייה לרוכשים, ומלווים בהמשך את תהליך הבדק לצד חברת הניהול אותה בוחרים בעלי הדירות.

בנייה – עבור רובינו הבילוי האולטימטיבי הוא לקחת קסדה ולהעביר יום באתר בנייה, עם עגורן ומשאיות בטון, עם רצפים, טייחים, אנשי שלד, טפסנים ובנאים. כיום אנו מצויים בביצוע של 400 יח"ד, ב-10 אתרי בנייה ברחבי תל אביב: ניצנה 20, שלמה 117, הרצל 105, מונטיפיורי 22, מירון 2-4, מירון 1, ידידיה פרנקל 65-67, הקונגרס 20 ואידלסון 7. אליהם מצטרף הפרויקט ברחוב הקונגרס 7-9, שלקראת עלייה לקרקע. צוות התכנון והפיקוח ההנדסי שלנו מלווים את הפרויקטים לצד הקבלן, האדריכל והיועצים השונים.

תכנון ורישוי – אלו הפרויקטים שעדיין נמצאים בשלבי התהוות, החל מתהליכי תכנון ראשוניים ועד אלו המצויים ערב קבלת היתר בנייה. אנחנו אוהבים אותם כמו שאוהבים ילדים קטנים, חלקם בתינוקייה, חלקם כבר בגן חובה, אבל כולם עדיין מצריכים את הטיפול הצמוד והמלטף של אנשי הרישוי והתכנון שלנו הצועדים בשביל הבירוקרטי והסיזיפי, שביל התכנון. אנו מצויים כיום בתהליכי תכנון שונים של 1,800 יח"ד ב-15 פרויקטים חוצי ישראל: ירושלים, רחובות, בת ים, אור יהודה, גבעתיים, הרצליה, נתניה, וכמובן – תל אביב.

הדמיית פרויקט המרלו"ג באשדוד. השקעה של כ-900 מיליון שקלים. הדמייה: ויקטור עשור,

מה עוד היה לנו השנה?

זכינו להכרה 1 – גם השנה דורגנו בצמרת מדדי האיכות בעולמות הנדל"ן ה-DUN'S 100 של ענקית המחקר העסקי העולמית דן אנד ברדסטריט ומדד ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ומדלן. מדובר בדירוגים מקצועיים, אובייקטיבים ומהימנים המעידים על השתייכות לקבוצת החברות המובילות והמצליחות במשק הישראלי. גם השנה זכתה Ewave Nadlan להכרה בדירוג לשנת 2022, ואנו מדורגים כאחת משלוש החברות הבכירות בפעילות תמ"א 38 בעיר ת"א, זאת מבין עשרות חברות יזמיות.

זכינו להכרה 2 – הכרה נוספת לה זכינו הייתה הכרה אישית בה זכיתי אני עבדכם הצנוע. המדובר בהכרה של אתר מגדילים במסגרת פרויקט "70 המשפיעים" של ההתחדשות העירונית בישראל. בקרוב תתפרסם בחירה של 2 מנהלים בכירים אצלנו ב-40 הצעירים המבטיחים של הענף.

פתחנו את AYEKA לקהילה – כבר כשנתיים וחצי שמשרדי החברה נמצאים במתחם החללים המשותפים AYEKA המצוי בבעלות Ewave Nadlan. יחד פעילות במתחם השוקק עוד 30 חברות, סה"כ 200 חברים שמייצרים אנרגיות גבוהות וחיווטים עסקיים לרוב. במהלך השנה פתחנו את המתחם וחדרי הישיבות לאירוח אירועים ופאנלים, ביניהם: לערבי תוכן של קהילת הנדל"ניסטים; למועדוני החברים: סיגאר ופריים קלאב; לבינתחומי שאירחו 85 אנשי עסקים מברזיל, תערוכה בשיתוף גלריה מאיה, לצילומים והפקות שונות, לערב מוסיקלי באווירה יוונית קפריסאית עם שמעון פרנס ועוד. 

קהילת התחדשות עירונית - הקמנו קהילת נטוורקינג לעו"ד ובעלי מקצוע המתמחים בעולמות ההתחדשות – קהילה ייחודית אותה יזמנו בשיתוף עם החברים שלנו מבית ההשקעות והפיננסים מיטב. במסגרת הקהילה יצרנו מפגשי העשרה והעצמה שאינם דווקא מקצועיים אלא בעולמות משלימים: רשתות חברתיות, עמידה מול קהל, טכנולוגיה, אופנה ועוד. חשוב לא פחות הייתה ההזדמנות של חברי הקהילה להכיר עוד אנשים, בשיחה בלתי אמצעית, קולגות ופעילים בענף, ולהרחיב את מעגלי ההיכרות.

מדדנו את המדד – המשכנו ביתר שאת בפרסום הטור החודשי שלנו "אסף מודד את המדד" בו אני בוחן את מצב הדופק של ענף הנדל"ן. קיבלתי מכם לאורך השנה פידבקים מעולים על הפורמט ועל דרך ההגשה שלו. מסתבר שרבים מצפים לפרסום הזה, בו אני מנסה להסביר את המגמות והטרנדים של ענף הנדל"ן בצורה נהירה ונגישה. אני רוצה להודות לכול הקוראים/ות על האמון, העניין והפידבקים. דעו שאני ניגש לכתיבה מתוך אחריות רבה.

טיילנו בתל אביב – במהלך השנה האחרונה המשכנו את מסורת טיולי הנדל"ן שלנו. השנה שמנו את הדגש על הבאת מובילי דעה לשטח, לחרוש עם הרגליים את הרחובות של תל אביב, ולהבין דרך הרגליים את הכיוונים אליהם הולכת העיר. בין הגופים שטיילנו איתם השנה בעיר ללא הפסקה: Lenovo Forum, פורום לשכת השמאים,  משרדי עו"ד ועוד.

הדמיית פרויקט רמברנדט 4 ת"א, חלק מגל זכיות של Ewave Nadlan. קרדיט: PITOM studio,

השכרנו וניהלנו צבר של 300 דירות ב-4 פרויקטים – הגדול והמשמעותי ביניהם הוא אוקספורד טאואר, מגדל הסטודנטים החדיש שלנו בבאר שבע שנפתח לפני שנתיים בדיוק, ומאז לא יודע מנוחה.

נתנו חזרה לקהילה – המשכנו את מיזם "עסקים קטנים אנשים גדולים" במסגרתו אנו מתגייסים עבור רוכשים שלנו ובני משפחותיהם שהם בעלי עסקים. חיברנו, פרסמנו השקענו והפצנו את מרכולתם בקשת רחבה של נכסים דיגיטליים. זו הייתה דרכנו להגיד תודה לחברים שהם גם לקוחות ובעלי עסקים קטנים מקרב קהילת Ewave Nadlan.

לסיכום, עשינו הרבה בשנה האחרונה, ואנחנו מבטיחים לא להאט את הקצב גם בשנה הקרובה.

ולסיום, אני וכול חברת Ewave Nadlan, מבקשים לאחל לכול אחת ואחד מכם גמר חתימה טובה, ושהשנה הקרובה תתאפיין בצמיחה ושגשוג, שנה של עשייה והצלחות, שנה של בריאות ונחת, שנה של בנייה, שנה של התחדשות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר