במסגרת יוזמה של משרד הכלכלה והמועצה הישראלית לצרכנות, נבנה לאחרונה "סל קורונה", הכולל 5 מוצרים הדרושים לצרכנים לצורך התמודדות עם משבר הנגיף אשר צריכתם עלתה מאוד לאחרונה.
בדיקת המחירים מול הרשתות השונות העלתה שרשת רמי לוי נמצאה כרשת הזולה ביותר במוצרים שנבדקו עם עלות סל של 78 שקלים ואילו ויקטורי נמצאה כרשת היקרה ביותר עם עלות סל של 105 שקלים. מדובר בפער של 27 שקלים. הרשת השנייה היקרה ביותר היא מגה בעיר עם סל של 103.3 שקלים, ובמקום השלישי סופר פארם עם סל של 94.1 שקלים.
לצורך ההשוואה נבחרו 5 מוצרים לדוגמה של מותגים הנמצאים ב־10 רשתות השיווק הפופולאריות בישראל.
הבדיקה נערכה באמצעות אתר פרייסז (pricez) ביום שלישי שעבר, והיא העלתה פערים של עשרות שקלים במחיר הסל.
במקביל, מחיר "סל מוצרי קורונה" שנבדק בימים אלה, קרי בחודש אפריל, הושווה למחירים שבהם נמכרו אותם המוצרים חודש לפני כן. מההשוואה ניתן לראות כי הסל הממוצע באפריל (90.5 שקלים) היה נמוך במעט לעומת מחיר אותו הסל במארס עם מחיר ממוצע של: 92.6 שקלים. את הפער הגדול ביותר רשמה רשת רמי לוי, שהוזילה באפריל את מחירי המוצרים שנבדקו ב־10.4% לעומת מחירם במארס. סופר פארם היתה הרשת היחידה שהעלתה מחיר באפריל לעומת מארס.
לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות עורכים מעקב אחר המחירים ברשתות כדי למנוע את ניצול הצרכנים בעת המשבר".
צילום: יהונתן שאול
פעוט נפטר מחצבת, 663 חולים מתחילת ההתפרצות - וגם הקורונה חוזרת
הצטיידות המונית אחרי התקיפה: מדפים ריקים ועלייה של 77% במכירות
פרסומת | מה מסתתר מאחורי מחיר הטיסה
הסתערות על המדפים לקראת מתקפה על איראן? "מיותר לקנות יותר ממה שצריך"
"הלב שלי נשבר": הסופר ישב בודד באירוע חתימת ספרו - סרטון מרגש אחד שינה הכל
