ההיערכות של שליחי "וולט" והמוצר הכי נרכש: ההכנות לסופת ביירון

ההשפעות העקיפות הצפויות מסופה הן עיכובים בחברות המשלוחים, הן של רשתות המזון והן של משלוחי האוכל • בן מנחם, שליח בוולט, מתכנן להמשיך לעבוד למרות מזג האוויר הקיצוני הצפוי: "אני מרגיש מוערך יותר בימים אלה" • וברשתות החשמל מדווחים גם כן על הערכות של הצרכנים

הסופה בדרך (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

סערת הגשמים ביירון מתקרבת לישראל, והחשש המרכזי הוא שיגרמו הצפות כבדות ברחבי הארץ. ההשפעות העקיפות הצפויות מסופה הן עיכובים בחברות המשלוחים, הן של רשתות המזון והן של משלוחי האוכל. בנוסף, צפויים רכישות מרובות של מוצרי חימום לבית.

בימים אלה גם צפויים לעבוד שליחים רבים, על מנת לספק משלוחים לצרכנים רבים ברחבי הארץ. כך למשל בן מנחם, שליח בוולט, צפוי לעבוד בימים אלה, למרות מזג האוויר הסוער, למרות הסיכון.

בן מנחם, שליח בוולט, בסופה בשנה שעברה \ ללא קרדיט

לדברי מנחם " אני עובד חמש שנים כשליח. לקראת הסופה, אני מצטייד עם כל הציוד הנדרש. יש לי חליפה נגד מים, כפפות ועוד. אמנם בימים כאלה, חיצונית אני רטוב, אבל אני מגיע יבש הביתה".

על החשש להיות בדרכים במזג אוויר סוער הוא אומר "אני בן 40 , אני מיושב בדעתי ולכן אני עושה הכל בצורה זהירה. אני מבין שעוד משלוח או עוד שניים, זה לא יעשה אותי עשיר. אם אני אפצע זה יהיה בעוכריי. אם ירד גשם ותהיה ראות קשה, אני אסע לאט. אני אעשה עצירה רק אחרי שאני אמסור את המשלוח. אני מבין שהיום המשלוחים לא כוללים רק מנות המבורגר לדוגמא אלא גם דברים יותר מהותיים וחשובים כמו תרופות ולכן יש חשיבות להגעת המשלוחים".

לשאלה האם הצרכנים מבינים בדרך כלל את העיכובים במקרים של מזג אוויר קיצוני הוא אומר, "ברגע שפותחים את הדלת ורואים אותי רטוב, ברוב המקרים הם לא אומרים כלום. הרוב הגדול מבין ומקבל אותי בחיוך. יש הרבה תגובות חיוביות כמו תודה שבאת, הצלת אותי. אף פעם לא קיבלתי תגובה כמו למה לא נסעת מהר יותר. בסוף, זה גם הביטחון האישי שלי ובראש ובראשונה זו הבטיחות. בעבר עברתי תאונת אופנוע שלא בעבודה והייתי מושבת בגלל כתף שבורה, במשך שלושה חודשים. אז אני מאד זהיר ומנסה לאזן בין כל המשתנים.

"מבחינת הטיפים, חלק מצפרים יותר. אני מרגיש מוערך יותר בימים אלה מאשר בכל יום רגיל. ככל שהתנאים יותר קשים כמו קור קיצוני או חום קיצוני, מרגישים יותר את הערכת הלקוחות".

בן מנחם, צילום: ללא

מוולט נמסר: "אנחנו רואים עליה משמעותית בשבוע האחרון ברכישה של מפזרי חום, כרבוליות, מטריות, בגדי ילדים לחורף ופיג׳מות. בנוסף עליה של 300% ברכישות מרקים ממסעדות בשבוע האחרון לעומת השבוע הקודם. לגבי מרקים אינסטנט, חלה עליה של 200% בשבוע האחרון לעומת השבוע הקודם. כהיערכות לביירון, בשבועות האחרונים השליחים ברחבי הארץ נערכו עם ציוד חורף, כמו: מעילי גשם, מכנסי גשם, כפפות וכו׳ ושלחנו להם סרטוני בטיחות בנוגע לנסיעה בטוחה בימי החורף, כדי שכל משלוח יגיע בבטיחות לבעליו".

ברשת קרפור מציינים כי ברשת ערוכה למשלוחי האונליין לאותו יום, כפי שהם מוצעים בשיגרה. בנוסף, הוחלט על להגדיל את חלונות האספקה באונליין לטובת אלה אשר יעדיפו לבצע רכישות באונליין. בנוסף, הצוותים ערוכים עם לבוש מיוחד לחורף ועם ציוד לדרכים״.

בענף המסעדות, בדרך כלל בימים מסוג זה, חלה ירידה בהזמנות. לדברי יקי כביר בעלי מסעדת "זו":״ החורף הגיע מאוחר ושבוע שעבר אנשים הלכו עם קצר ועם הידיעה בתקשורת על הסופה , הם קיבלו שוק. אני חושב שיוצרים דרמה כאילו מגיעה סופת טורנדו וברגע שממציאים שם לסופה זה ישר מרחיק אנשים כמו מבצע צבאי. צריך לחשוב על בעלי העסקים שמכל כותרת מפסידים עשרות ומאות אלפי שקלים . בינתיים אצלנו מרגישים שינוי בהזמנות אבל אני מקווה ומעריך שבסוף ברגע האמת אנשים יחזרו ויצאו כי במדינה כמו שלנו חייבים את האסקפיזם הזה". 

 

הישראלים מצטיידים

ברשתות החשמל מדווחים גם כן על הערכות של הצרכנים. ברשת מחסני חשמל מעדכנים כי ב- 75% מהעסקאות מכר שהתקיימו היום, ביקשו הלקוחות לצרף מוצר קופה נוסף שיסייע להם לעבור את הסערה הצפויה. מוצר הקופה המבוקש ביותר היה מארז של 10 סוללות אלקליין, אחריו תאורת חירום, מגיני ברקים ונחשולי מתח ומטעני גיבוי. בגזרת המחממים לחורף לא נרשמה עדיין תכונה יוצאת דופן. עוד מציינים ברשת כי העיר שבה נרשם המחזור הגבוה ביותר של מוצרי קופה ייעודיים לחרום היא נתניה.

קבוצת האנרגיה אמישראגז Energy מדווחת על עלייה של כ־200% בביקושים למוצרי חימום לבית ולמחממי מים ב־24 השעות האחרונות. מזג האוויר הסוער וההתראות לקראת הגעת הסופה "ביירון" מובילים צרכנים רבים להיערך בדחיפות לימים הקרים.

גילי ששון, סמנכ"לית השיווק של אמישראגז Energy, מסרה: "צרכנים שלא ערוכים לימי החורף ממהרים להצטייד על רקע התראות הסופה "ביירון". אנחנו רואים ביקושים גבוהים למגוון מוצרי חימום לבית, במיוחד למכשירי חימום המבוססים על גז, בין היתר בשל החשש מהפסקות חשמל ממושכות. המוצרים המבוקשים ביותר בימים אלה הם תנורי חימום ופטריות חימום, לצד עלייה משמעותית בביקוש למחממי מים ביתיים".

בקבוצת המילטון, יבואנית שיאומי, אנקר, מידאה ועוד, מדווחים על עלייה של כ-200% ברכישת תנורי חימום ורדיאטורים.

רוני אהרוני, סמנכ"לית השיווק של קבוצת המילטון: "אנחנו בהחלט מרגישים עלייה משמעותית בביקוש למוצרי חורף, ובימים האחרונים לקראת הסופה ראינו קפיצה של כמעט פי שניים במכירות לעומת התקופה המקבילה. המוצרים המובילים בביקוש הם רדיאטורים ותנורי חימום, שבלטו במיוחד. בקבוצת המילטון נערכנו מראש לחורף עם מלאים משמעותיים, אך ניתן לראות שהם אוזלים במהירות עקב העלייה בביקושים וההיערכות של הציבור לסופה הקרובה. חשוב לציין שאין תחושת בהלה מצד הצרכנים, אלא יותר מודעות ורצון להיות מוכנים מראש. אנחנו רואים שינוי ברור בהתנהגות הקנייה, הישראלים מעדיפים לא לחכות לרגע האחרון״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר