משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסכום של 326,180 שקלים על חברת "הוט מובייל" בשל גביית תשלומים ממנויים בסכומים גבוהים יותר מאלו שעוגנו בהסכמי ההתקשרות עמם. ההחלטה התקבלה בעקבות הליך פיקוח שחשף עשרות פניות מוצדקות של לקוחות שחויבו ביתר.
שיעור תלונות חריג
מהבדיקה עלה כי אחוז התלונות נגד החברה בנושא חיובי יתר גבוה משמעותית מנתח השוק שלה. כך, 34% מכלל התלונות בנושא שהגיעו למשרד בתקופה שנבדקה - בין יוני לדצמבר 2024 - הופנו כלפי הוט מובייל.
המשרד מניח כי מספר המקרים בפועל גבוה אף יותר, שכן צרכנים רבים אינם מזהים את החיוב העודף או נמנעים מהגשת תלונה. הממצא מצביע על בעיה מערכתית בחברה ולא על מקרים בודדים כפי שהיא טענה.
המצב החמיר
טענות החברה כי מדובר במקרים חריגים ונקודתיים נדחו על ידי משרד התקשורת. יתרה מכך, המשרד מצא כי רמת אי העמידה של החברה בהוראות החוק החריפה מאז הליך פיקוח קודם שנעשה בעניין זה אשתקד - ממצא שהוביל להחמרה משמעותית בגובה העיצום הכספי.
למרות שהחברה טענה כי נקטה בפעולות לתיקון הליקויים, המשרד קבע כי לא הוצגו אסמכתאות מספקות לכך. הממצאים בשטח מעידים כי לא חל כל שיפור בנושא, והחברה ממשיכה לגבות מלקוחותיה סכומים העולים על המוסכם.
גם אקספון 018 קנסה
בנוסף, משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך 65,360 שקלים על חברת "אקספון 018 בע"מ". הקנס הוטל בשל אי העברת מידע מלא ובמועד למשרד ואי שמירת תיעוד של הסכמי התקשרות עם מנויים, בניגוד להוראות חוק התקשורת והתקנות.
העיצומים הכספיים משקפים את מדיניות ההחמרה של משרד התקשורת כלפי חברות סלולר שאינן עומדות בהתחייבויותיהן כלפי הצרכנים ופוגעות בזכויותיהם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
