קפץ לכם פרסום של ריהוט באינסטגרם? כך התחיל הסיוט של עשרות לקוחות

ברשתות החברתיות ניתן למצוא תלונות רבות של צרכנים שרכשו רהיטים מחברת "אלגנטו רהיטים" - ולא קיבלו את הסחורה • "הזמנתי שולחן ב-9,000 שקלים שלא הגיע, ופתאום ראיתי כל מיני פוסטים כמו 'גם אתם נעקצתם על ידי אלגנטו?'", סיפרה צרכנית שביצעה רכישה אונליין • כעת, כ-50 צרכנים מעוניינים לתבוע את החברה • מקבוצת "אלגנטו", שסגרה את שעריה, טרם נמסרה תגובה

"אלגנטו רהיטים" המשווקת עצמה ברשתות, מוכרת רהיטים לכאורה בשווי אלפי שקלים ולא שולחת את ההזמנה. צילום: פייסבוק

זה החל בנלהבות של צרכנים רבים, שהשקיעו אלפי שקלים ברכישת רהיטים ב"אלגנטו רהיטים", והסתיים בעוגמת נפש.

ברשתות החברתיות ניתן למצוא תלונות רבות של צרכנים אשר רכשו רהיטים באתר החברה של "אלגנטו רהיטים" מקבוצת תמיר עסקים בע"מ או דרך שירות הלקוחות של החברה - ולא קיבלו את הסחורה שהזמינו. בנוסף, היתה לחברה חנות פעילה בראשון לציון עד תחילת חודש ספטמבר.

"אלגנטו רהיטים" המשווקת עצמה ברשתות, מוכרת רהיטים לכאורה בשווי אלפי שקלים ולעולם לא שולחת את ההזמנה, צילום: פייסבוק

בחברה ציינו כי האספקה תגיע לאחר 45 ימים ולאחר שהצרכנים ניסו להשיג את העסק, נותרו ללא מענה, ללא אספקה ועם חור גדול בכיס. יש לציין כי באתר החברה כתוב כעת " לצערנו מסיבות שונות נאלצנו לסגור את העסק. תודה רבה לכל הלקוחות שליוו אותנו לאורך כל השנים. אנו מחפשים פיתרונות". בפייסבוק אף נוצרה קבוצה בשם "נפגעי אלגנטו רהיטים – קבוצת תמיר עסקים וכן קבוצת וואטסאפ של נפגעי החברה.

"גם אתם נעקצתם ע"י 'אלגנטו'?"

שי ויינברגר סיפרה ל"ישראל היום": "השותפה שלי ואני הקמנו משרד עורכי דין חדש והזמנו ריהוט למשרד שלנו בחיפה קפץ לי פרסום ממומן ברשתות החברתיות של 'אלגנטו רהיטים' וביצעתי שתי רכישות בחודש יולי האחרון בסכום של כמעט 9,000 שקלים. נאמר לנו כי מדובר ב-45 ימי אספקה. פניתי לחברה וענו לי שהאספקה תגיע ב-7 בספטמבר. נמסר לי שיש שירות לקוחות להזמנות ושירות לקוחות לאספקה ושיש עיכוב במשלוח בגלל הכסאות אשר מיוצרים בסין. השולחן אגב מיוצר בארץ.

"התחתי לחפש את השם בפייסבוק ופתאום ראיתי כל מיני פוסטים כמו גם אתם נעקצתם על ידי אלגנטו? יש לציין כי כשביצענו את הרכישה לא היה כתוב שום דבר שלילי על החברה ולא היה ניתן להבין כי יש בעיה עם החברה ושהיא אז היתה לקראת סגירה. בינתיים הכסף הלך לפח היות וביצעתי העברה בנקאית ולא שילמתי באשראי. כעת אני מבינה שהם בטח בעתיד יעשו הסדר של פשיטת רגל ושהכסף שלנו הלך. יש המון אנשים באותו מצב. מישהי סיפרה לי שהיא קנתה ריהוט בשנה האחרונה והכל הגיע ולכן אחותה ביצעה רכישה לאחרונה ונקלעה למצב שהיא לא קיבלה את הסחורה".

"נאלצנו לסגור את העסק". כ-50 צרכנים מתכוונים לתבוע את חברת "אלגנטו רהיטים", צילום: אתר אלגנטו רהיטים

שני הויזלר מספרת ל"ישראל היום": "רכשתי שולחן וארבעה כיסאות ב-11 בספטמבר באלגנטו רהיטים. למזלי, הרכישה לא היתה בסכום אסטרונומי. אני רכשתי פריטים ב 2,600 שקלים. היו כאלה שהזמינו ב-10,000 שקלים ועד 40,000 שקלים. מה שהיה חשוד זה המחיר הנמוך של הפריטים. את השולחן שהזמנתי היה ניתן להשיג אצל ספקים נוספים ושם הציעו את המחיר הזול ביותר. הגעתי אליהם דרך פרסום ממומן באינסטגרם וענתה לי מישהי עם הרבה לבבות והשיחה היתה נעימה. אמרתי לה שתיצור איתי קשר למחרת היות וחיכיתי ליום אחרי הורדת האשראי.

"נורה אדומה"

"היא השיבה לי שאם אני אבצע העברה בנקאית, אני אקבל הנחה נוספת של 300 שקלים. זו היתה צריכה להיות נורה אדומה, אבל ההנחה קנתה אותי. מה שהם עשו זה פשוט עוקץ לשם עוקץ. כשהם ביקשו שאבצע העברה בנקאית, הם ידעו כבר שהם לא יוכלו לבצע את העיסקה".

"קניתי רהיטים בשווי 40,000 שקלים ולא קיבלתי את הסחורה". התלונות על החברה נערמות בקבוצת הפייסבוק, צילום: פייסבוק

א' ובן זוגה, זוג מילואמניקים אשר משרתים החל מהשביעי באוקטובר נותרו גם הם ללא תמורה. א מספרת: "רכשנו ספה ב-28 באוגוסט ב-6,000 שקלים. עשינו מעבר דירה תוך כדי מילואים. המוכרת נתנה תחושה שנכנסנו לה ללב והיא אמרה שהם יעשו מאמצים שזה יגיע לפני החג. זה לא הגיע בחג וכבר עברו מספר ימי העסקים. התקשרתי בכל האמצעים ולא היה מענה. התחלתי לכתוב פוסטים באינסטגרם וראיתי שהם מחקו את התגובות. 

"אנחנו רוצים להגיש תלונה במשטרה ובינתיים אני לא יודעת אם להגיש תביעה קטנה או ייצוגית. אנחנו כאמור רכשנו ריהוט ב-6,000 שקלים. לזוג צעיר שרק עבר דירה ובמיוחד למילואימניקם שקרעו את התחת משבעה באוקטובר, זה המון כסף".

"הבנתי שלא אקבל כלום"

ר' רכשה שולחן אוכל וכיסאות ב-22 ביולי ועד היום לא קיבלה את הריהוט אשר רכשה . ר' סיפרה "לישראל היום": "ביטלתי את התשלומים העתידיים באשראי כי הבנתי שאני לא אקבל שום דבר. עם זאת, הצלחתי לבטל 1,700 שקלים מתוך סכום של 4,900 שקלים".

עו"ד אביחי אלקובי מייצג בהתנדבות כ-50 צרכנים אשר רכשו בחברה ונפגעו. לדברי עו"ד אלקובי: "כמות המתאגדים הולכת לגדול באופן משמעותי. הם אינם יכולים לבצע הכחשת עיסקה על תשלומי עבר כי בעיני חברות האשראי זה סיכסוך מסחרי. היו מקרים שבהם סופקו הפריטים הלא נכונים או פריטים שבורים כדי לגרום לחברות האשראי לא למשוך חזרה את הכספים".

באשר לסכומי העיסקאות הוא אומר "הסכום הכי נמוך שאני נתקלתי בו עומד על 1700 שקלים והיו סכומים של 20,000 שקלים ויותר. המאמצים שלנו מתמקדים מול חברות האשראי על מנת להוכיח שהיו הכחשות עסקה. ההליך השני הוא משפטי לצורך הרמת מסך. אנחנו ננסה לשכנע את בית המשפט שצריך לחייב את בעלי החברה באופן אישי. אנחנו נחשפנו לסיפור הזה דרך קבוצת הפייסבוק שלי, הרשימה השחורה, הבית הרשמי לחשיפת הונאות והתחזויות ברשת, המונה 60,000 אנשים".

את תגובת החברה לא ניתן היה להשיג, נוסיף את התגובה לכשתתקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר