Loading...

הסומק הוויראלי של דיור // מגישה: הילה אבגי

איפור כמו בטיקטוק: איך נוצרים הטרנדים הכי ויראליים?

עולם הביוטי משתנה בצורה חסרת תקדים ככל שגובר כוחן של הרשתות החברתיות • טרנדים שהופכים פריטי איפור למוצרי חובה, סרטונים חובבניים שמקבלים מיליוני צפיות, וילדות בנות 9 שרוצות "איפור כמו בטיקטוק" • מה גורם למוצר להפוך להיט לחמש דקות, ואילו מוצרים שווים את ההוצאה הכספית?

מוצרי איפור טרנדיים מתחלפים במהירות שרק רשתות חברתיות מכירות כמותה, ואיתם גם הטרנדים שנחשבים "לוהטים" ו"עדכניים". לרוב מדובר במוצרים איכותיים ופיגמנטיים, אולם לא תמיד - לעיתים הנראות של המוצרים כובשת ומיוחדת, לפעמים הצבע שלהם כזה שמחייב התנסות, ולפעמים סתם במקרה כוכבת רשת אהבה אותם - והשאר היסטוריה.

"הרבה מתוך הבאזז קשור למה שנופל באלגוריתם", מסבירה שירן אליצור, מנהלת פיתוח ויבוא מותגים בסופר-פארם, "לטיקטוק יש הרבה משקל בנושא. המגמה הזו מנטרלת לעיתים את הכוח של הפרזנטור או המשפיען, כי במקרים רבים אנחנו יכולים לראות איך סרטון תמים צובר מיליוני צפיות והופך את המוצר שמוצג בו למבוקש".

מה עוד יכול להפוך מוצר למבוקש?

"בואי ניקח לדוגמה את הגלוס של אסנס, שהיה עליו באזז שהתפשט כמו אש בשדה קוצים. המחיר הנגיש מאוד משחק כאן. הסמקים של פיקסי לא חדשים, הם היו שנתיים לפני ש'התפוצצו' על המדף והפכו להיות טרנדיים בלי שהמותג עשה שום דבר. כמה צרכניות שמו לב שהמוצר טוב וקל לצלם אותו, שזה מאוד חשוב כשיוצרים תוכן. נוכחות בטיקטוק היא גושפנקה למשהו נחשק, לסמל סטטוס".

נראה שזה יכול להיות כל מוצר, בשקל - אבל גם ב־1,000 שקל.

"זה נכון. תסתכלי על הסומק של דיור - זה גוון שהיה כבר בשוק במוצרים אחרים, או על מייק־אפ הבועות של שאנל - שהוא דווקא כן מביא חדשנות בטקסטורה. אלה מוצרי פרימיום יקרים, מותג סלקטיבי. אם אני רוצה תיק של דיור אני לא יכולה לקנות לעצמי כי הוא יקר מדי, אבל סומק של דיור אני בטוח אוכל לרכוש. זו נקודת כניסה לתוך העולם של המותג. פראדה הכריזו עכשיו שהם מוציאים ליין איפור, והלקוחות יכולים להיכנס למותג דרך הביוטי. יש התחזקות של מודעות למותגים. בסוף, גם אם קנית רק שפתון של פראדה, את יוצאת מהחנות עם שקית של המותג".


ניקי טוטוריאל מדגימה איפור ויראלי

קרם פנים לבת 9

עד כמה חזק כוחם של סרטונים ברשתות החברתיות? יותר ממה שאתם חושבים. אליצור נותנת כדוגמה את המוצרים של דראנק אלפנט, מותג יקר יחסית המתמחה בטיפוח שאינו נמכר בארץ: "נוצר מצב שילדות בנות 9 ישבו מול הרשתות החברתיות ואמרו 'אנחנו חייבות דראנק אלפנט' בלי לדעת מה זה פפטידים. המותג הפך להיות יותר גדול מהמוצר. יש טיקטוקים של ילדות שנכנסות לספורה וקונות קרם שאין להן מה לעשות איתו. העניין זה להגיד 'יש לי קרם של דראנק אלפנט, קונטור של מילק, סומק של פיקסי'. נוסף על כך, כיום לא מרכיבים שגרת טיפוח ממותג אחד, לכל מותג יש את מוצר ה'must have' שלו, והטיקטוק מחזק את זה שצריך מוצרים ספציפיים".

כמה זמן יכול להחזיק הייפ סביב מוצר?

"תשומת הלב מאוד קצרה וצריך לדעת לתחזק אותה. עם זאת, יש מוצרים ששנים נחשבים למבוקשים".

למרות שתאריך התפוגה של חלק גדול מהמוצרים המבוקשים קצר, קיימים לא מעט מוצרים ותיקים שעדיין נחשבים ללהיט בקרב הקונות. בין אלה ניתן למנות את המסקרות של אסנס, קונסילר הספוג של מייבלין, שפתון "בלאק האני" של קליניק, ועוד. "אלה מוצרים איקוניים", מבהירה אליצור, "שההמלצות עליהם עוברות מפה לאוזן במשך שנים. קליניק הוציאו בארץ את הגלוס 'בלאק האני' מייד אחרי שהשיקו את השפתון, וסיפקו לצרכניות עוד משהו מעניין לסקור. כל הזמן צריך לספק איזשהו דחף, רצון ועניין של הצרכנים".

הנראות הכי חשובה. איפור ויראלי, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

לחברות רבות יש את המוצר האיקוני היחיד שלהן, שהצליח בצורה חסרת תקדים. הן אמנם מייצרות ליין שלם, אבל המוצר הספציפי הוא זה שהפך ללהיט מבוקש, שלרוב המוצרים האחרים לא מגיעים לקרסוליו במכירות. אם מדברים על מוצרי חובה שנמכרים בחו"ל, חייבים להזכיר את קונסילר טייפ שייפ של טארט, שהפך למוצר קאלט שכל המשתמשות בו נשבעות עד כמה הוא מוצלח. החברה ניסתה להוציא מייק־אפ שייפ טייפ וגרסה נוספת של הקונסילר, דלילה יותר, אולם שום דבר לא הצליח כמו אותו קונסילר איקוני. בנפיט ידועה בזכות מוצרי הגבות שלה, לורה מרסייה בזכות הפודרה בתפזורת, רייר ביוטי בזכות הסומק הנוזלי, שרלוט טילבורי בזכות הברונזר המצליח, ועוד. האם זה אומר שהסומק של טארט פחות טוב מזה של רייר ביוטי? נראה שלא, ובכל זאת הוא לא הפך ויראלי.

ללכת עם, להיראות בלי

אילו טרנדים צפויים לנו בקרוב? אליצור מנסה לחזות: "יהיו הרבה צבעים פסטליים. הטרנד 'לאטה מייק־אפ', מתאפרות בגוונים חומים, הרבה לוקים מטאליים שיוצרים טכנו וייב. 'גלאס סקין', 'נו מייק־אפ מייק־אפ',מינימליסטי ככל האפשר - גם אם אני מאופרת, נראה שאני לא. עור שנראה בריא ומצטלם יפה בשמש, גם אם לוקח הרבה זמן והרבה איפור להגיע לעור שנראה טבעי ככה".

המאפרת ירין מזרחי מוסיפה: "המראה הטבעי חזק מאוד אפילו אצל כלות, מראה יותר לחותי, ולא מייק־אפ עם כיסוי מלא. אפילו לקוחות עם עור בעייתי מבקשות את המראה הזה. גם בגבות, המראה ה'דבוק' כלפי מעלה כבר פחות עובד. רואים יותר מראה נקי, ג'ל גבות עדין וטבעי, יותר חומים בעיניים. אייליינר כבר לא הולך היום, ורואים הרבה הצללות ושימרים - גם בגוף. לכן גם רואים פחות פודרה, כי כולן רוצות מראה זוהר יותר. בשורה התחתונה הכיוון הוא המראה הנקי והלא מאופר. BB קרם עם לחות וגוון, סומק נוזלי עם הצללה טבעית. האיפור יהיה הרבה יותר עדין בשנה הקרובה".

חייבת לנסות את זה

חיפשנו את מוצרי האיפור שהפכו למאסט, המיוחדים יותר ואלה שכולם ניסו כי "כולם ניסו". אלו התוצאות:

דבש שחור

אחד השפתונים הכי מדוברים כבר שנים הוא ה"בלאק האני" של קליניק - שפתון בגוון בורדו שקוף, שנחשב לנחשק במיוחד בעקבות יכולתו להתאים את עצמו לגוון השפתיים של כל אחת. תקופה ארוכה הוא היה סולד־אאוט, ולא היה פשוט להשיג אותו. הסוד שלו? שילוב מדויק של פיגמנטים כחולים, אדומים וצהובים, והיותו מוצר שמשלב בין שפתון לגלוס. השפתון לחותי ונעים, נמס לתוך השפתיים ומציע גוון טבעי שמשתלב עם כל מראה.

מחיר: 109 ש'. להשיג באתר קליניק

טוב לי ויראלי

המסקרות של אסנס הן סנסציה מוכרת ברשתות החברתיות, כשלצד הריסים המושלמים שהן יוצרות, המחיר הנמוך במיוחד שלהן הופך אותן למושכות עוד יותר, ואי אפשר שלא ליפול על סרטון או שניים ביום שעוסקים במותג הזה. שתיים מהמדוברות ביותר הן לאש פרינסס ו־I LOVE EXTREME CRAZY VOLUME (או כמו שאוהבים לקרוא לה, "המסקרה הוורודה"). שתיהן מעניקות מראה ריסים ארוכים, שחורים, עגולים ובעלי נפח, ולא נופלות ממותגים יוקרתיים שעולים פי עשרה (ובינינו, אפילו טובות מחלק מהם). ואם מדברים על המסקרות, אי אפשר שלא להזכיר את הגלוסים של אסנס שגם הם הפכו ללהיט ברשתות, עם יכולת מריחה מושלמת ונוחה על השפתיים, בין שמעל לשפתון ובין כשהם עומדים בפני עצמם.

מחיר מסקרה: 15-13 ש', מחיר גלוס:9 ש'. להשיג בסופר-פארם ובאתר לילית

בתוך הבועה

אין מי שלא ראה אינספור סרטונים שונים של התנסות בטינט של שאנל, LES BEIGES, שמוכר יותר כ"המייק־אפ הזה עם הבועות". מדובר בתכשיר קרמי על בסיס מים, שכולל מיקרו־טיפות של פיגמנט להשבת לחות לעור ולכיסוי קליל ומאיר. הפורמולה במרקם ג'ל היא הדבר שהכי מתאים לצילומים ויראליים, ולכן אין פלא שהמוצר הפך לכזה. מטפטפים על היד, מברישים במברשת כדי לאחד את הטיפות לחומר נוזלי ומשם - על הפנים, ליצירת כיסוי קל וטבעי. מי שאוהבת את המראה הפרשי והלחותי תתחבר למוצר, שעכשיו מגיע גם בגודל מוקטן של 15 מ"ל בערכת הנסיעות החדשה של שאנל, ובשמונה גוונים.

מחיר: 200 ש' למוקטן, 300 ש' ל־30 מ"ל

אני רק שאלה

אחת הסיבות שהפכו את המייק־אפ של איל מקיאג' WOKE UP LIKE THIS לוויראלי היא האפשרות לענות על כמה שאלות באתר ולקבל את הצבע המתאים לכן בעקבות השאלון. אם תגלו שהצבע לא מתאים, תוכלו להחזירו עד שבועיים אחרי הקנייה. מכיוון שאפשר לענות על השאלות ביותר מצורה אחת (העור שלנו בהיר מאוד או בהיר בינוני?), ענינו על השאלון פעמיים וקיבלנו שתי התאמות - שאחת מהן היתה מדויקת עבורנו. את ההתאמה לקונסילר המט FCK I'M FLAWLESS ביצענו פעם אחת, והגוון שקיבלנו היה מצוין. למייק־אפ 50 גוונים, הוא בעל כיסוי בינוני עד מלא ומרקם קליל, וכולל פודרות מתקנות אופטיות שמטשטשות פגמים וכהויות ויוצרות מראה של עור חלק ואחיד.

מחיר מייק־אפ: 289 ש'

מחיר קונסילר: 149 ש'

צילום: אור צפתי

סומק או דאודורנט?

הסמקים של פיקסי דווקא לא התפוצצו באינטרנט מייד כשהושקו אלא זמן מה לאחר מכן, והייחודיות שבהם - הקופסה שנראית כמו סטיק דאודורנט - תרמה לוויראליות והפכה את המוצר לסולד־אאוט. אם זה צבעוני, מגניב, שונה ופיגמנטי - השורה התחתונה היא "זה יוצר תוכן". הסמקים מגיעים בשלושה גוונים: ורדרד, כתמתם וורוד חזק, מועשרים בתמציות פירות ותה ירוק ויוצרים מראה רענן וזוהר על העור. הסטיק הצר יחסית עוזר ליצור את צורת הסומק ב"הרמה" המקובלת כיום, והוא נוח במיוחד לשימוש גם בעזרת מברשת או האצבעות.

מחיר: 89 ש', להשיג בסופר-פארם

הספוג שמוחק

אחד הקונסילרים הכי מדוברים כבר שנים ארוכות (גם אחרי שעבר חידוש) הוא קונסילר הספוג של מייבלין אינסטנט אנטי־אייג' אירייזר, המיועד להסתרת כהויות ונפיחות מתחת לעיניים. אף שייחודו היה בספוגית הנוחה למריחה (מאז הוא כבר קיבל שלל חיקויים), הפורמולה שלו עצמה מהווה כיסוי מצוין לכהויות, ו־11 הגוונים השונים שבהם מגיע הקונסילר מספקים אפשרויות כיסוי טובות לצבעי כהות שונים מתחת לעיניים. הוא נמרח בקלות, לא נכנס לחריצי העין ומחזיק מעמד לאורך שעות היום, ואף מצליח ליצור מראה קורן ובריא גם לכאלה שסובלים מחוסר שינה תמידי.

מחיר: 45 ש'

עט להתאפר

מוצר חדשני ומסקרן מגיע מבית מאק, מקולקציית סטודיו פיקס - קונסילר ומייק־אפ במוצר אחד דמוי עט. הוא קטן ונוח במיוחד לנשיאה בתיק. מסובבים, מקליקים, החומר יוצא - ונועלים בסיבוב. הנוזל עצמו יכול להגיע לכיסוי מלא ויוצר מרקם חלק בגימור מט, והוא מועשר בקפאין ובחומצה היאלורונית ומגיע ב־33 גוונים. אלו שמשתמשות בגוון מייק־אפ זהה לקונסילר ימצאו בו פתרון אידיאלי למריחת איפור הבסיס, אולם גם אלה שירצו אותו כמייק־אפ/קונסילר בלבד ייהנו מהפטנט הנוח במיוחד לשימוש.

מחיר: 180 ש'

הכי ורוד שיש

הסומק הוורוד של דיור הוא גוון שהפך במפתיע ויראלי ומבוקש, אף שנראה שהצבע שלו לא בהכרח יתאים לכולן. "רוזי גלואו" מסדרת בקסטייג' הוא גוון ורוד בהיר במיוחד, הנותן מראה של לחיים סמוקות וזוהר טבעי, ונראה שלמרות הגוון החיוור יחסית הוא נמרח בצורה מושלמת על כל גוני העור ויוצר מראה סמוק ובריא. לדברי מתנסות רבות, הגוון "מתחמם" על העור ומקבל מראה עמוק יותר. עם זאת, אנחנו הרגשנו צורך למרוח יותר מסומק רגיל כדי להגיע לרמת הסומק הרגילה של האיפור היומיומי שלנו.

מחיר: 179 ש'. להשיג בסופר-פארם

תראו, קסם 

גם שפתוני הג'לי השקופים של ביוטיקייר, עם הפרח/שבבי הזהב היפהפיים בתוכם, מציעים גון שפתיים שאינו תואם את צבע השפתון ומשתנה בהתאם לחומציות השפתיים - מה שגורם לכל אחד לקבל גוון מעט שונה על העור - ורדרד טבעי או אדמדם יותר. השפתונים נעימים במיוחד למריחה, לחותיים וכיפיים לשימוש, ויצרו הרגשה של קסם באוויר, וגם גוון עדין וטינטי על השפתיים.

מחיר: 8 ש'

קחו אוויר

השפתונים של נארס מציגים מרקם קרמי, חלק ואוורירי במיוחד שיוצר מראה מט. שפתוני AIR MATTE LIP color מגיעים במבחר גוונים ויוצרים בעזרת תרכובת טשטוש ייחודית גימור פוקוס רך ותחושה קרמית. השפתון הזה מציע מריחה מדויקת במיוחד עם מברשת זוויתית וצרה, מה שמקל את תיחום השפתיים, והוא יכול גם לשמש סומק ללחיים. בניגוד להרבה פורמולות מט אחרות, השפתון הזה לא מייבש את השפתיים ולא נספג בחריצים, אלא מחליק וממלא אותם ויוצר מראה אחיד. התחושה בשפתיים קלילה מאוד, כאילו לא מרחנו עליהן כלום, ועם זאת הפיגמנט חזק במיוחד.

מחיר: 125 ש'

בעזרת השם

נדמה שלא זכורה טלטלה כזאת במוצר איפור כמו שקרתה עם השפתונים של קיילי ג'נר. מהרגע שבו הושקו כבר הפכו לסולד־אאוט, קיט השפתיים שלה - שכלל שפתון נוזלי ותוחם שפתיים - גם הוא אזל מהמדפים בכל פעם מחדש, ואינספור חיקויים של השפתון נמכרו באתרים מפוקפקים. הגרסאות הראשונות של שפתוני קיילי היו אמנם מעט דביקות ונטען שייבשו את השפתיים, אולם מהר מאוד הנוסחה הפכה למוצלחת כל כך עד שקיילי הרחיבה את קולקציית השפתונים והוסיפה לה גרסאות חדשות ומצליחות. משהו במרקם השפתונים, ביכולת שלהם להישאר עמידים גם לאחר שעות, וכמובן - שמה של ג'נר, בהחלט עוזרים להצלחתם.

מחיר: שפתון בלאש 80 ש'. להשיג בסופר-פארם

תראו, קסם 2

שפתונים משני צבע הם אחד הלהיטים שלא יורדים מהכותרות, וכל משפיענית רשת שמחזיקה מעצמה חייבת לפחות כמה כאלה. רובם שקופים או בעלי צבע אחד, וכשמשתמשים בהם מגלים שהם בעצם נמרחים בצבע אחר. המותג של גל גונן מציע שפתונים בצבעי לבן (מעניק גוון טבעי ובוסט של פיגמנט), ירוק (מעניק גוון ורדרד) וכחול (גוון ורדרד בהיר עם נצנוץ מיוחד בגוני הקשת). השפתונים מגיעים בקופסה נעימה למגע ועם פטנט מגנט בסגירה, ונמרחים בקלות ובנוחות על השפתיים כמו שפתוני לחות. הצבע הירוק מעניק גוון ורדרד טבעי, והכחול עם הנצנצים יצר לנו גוון סגלגל עם מעט נצנוצים כסופים.

מחיר: 99 ש'. להשיג בדיל קוסמטיקס

צילום: גדי סיארה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...