7 דרכים מוכחות להעלאת הפרודוקטיביות במשרד

במאמר זה נציג 7 שיטות מוכחות שתורמות להעצמת עובדי החברה ומנהליה, ומאפשרת לחברות קטנות וגדולות לכבוש שיאים חדש

סביבת עבודה חיובית צילום : FREEPIK

בשיתוף מיטב ציוד משרדי‎‎

עולם העסקים של היום הופך מהיר יותר וחכם יותר בכל יום, התחרות גדלה והופכת קשה יותר ויותר.
אתם רוצים לעמוד בקצב, ויותר מזה, להוביל מהלכים המשפיעים על השוק. אחד הדברים החשובים ביותר לקידום ההצלחה שלכם, היא הפרודוקטיביות במשרד. כשאתם מאמצים אסטרטגיות המייעלות את תהליכי העבודה, אתם מנצלים בצורה טובה יותר את המשאבים של החברה, ויוצרים בסיס שתורם ליציבות החברה וליכולת שלה להוביל.
במאמר זה נציג 7 שיטות מוכחות שתורמות להעצמת עובדי החברה ומנהליה, ומאפשרת לחברות קטנות וגדולות לכבוש שיאים חדשים של הצלחה. מניהול זמן ועד טיפוח סביבת עבודה חיובית, אסטרטגיות אלה יסייעו לכם ליצור מקום עבודה שמביא תוצאות עסקיות מדהימות ויותר מזה, כיף להיות חלק ממנו.

צרו סביבת עבודה חיובית

להנהלת החברה יש כוח עצום בעיצוב האווירה והתרבות במשרדים. סביבת עבודה חיובית ממלאת תפקיד מפתח בהעלאת הפרודוקטיביות ובטיפוח מעורבות העובדים. על ידי יצירת תרבות תומכת המספקת ליווי, לימוד ונתינת פידבק בונה במהלך תהליכי העבודה, ארגונים יכולים לעודד שיתוף פעולה, תקשורת פתוחה ותחושת שייכות.

גם לתכנון סביבת העבודה הפיזית של העובדים יש תפקיד חשוב, עמדות העבודה צריכות לתמוך ביכולת הריכוז שלהם. סביבה ללא רעשים, תאורה אופטימלית, פינת עבודה ארגונומית ונוחה ואחסון מועיל, כל אלה תורמים הרבה לרווחת העובדים ולפרודוקטיביות.

בנוסף, הנהלה אשר מביעה את הכרתה והערכתה על תרומתו של כל עובד, יוזמת העלאות שכר ושיפור תנאים בעצמה, מטפחת סביבת עבודה חיובית המניעה את העובדים והצוותים להשקיע ולהצטיין.

הגדירו יעדים וסדרי עדיפויות ברורים

כאשר היעדים (KPI's) וסדרי העדיפויות ברורים, הם מספקים מפת דרכים להצלחה ומבטיחים שהמאמצים מתאימים לחזון החברה.

על ידי הגדרת יעדים ספציפיים ומדידים, ליחידים ולצוותים יש כיוון ברור לעבוד לקראתו. פירוק משימות גדולות יותר למשימות קטנות וקלות יותר, גורם לחוויה של התקדמות ומגביר את המוטיבציה. וכמובן, תעדוף משימות על פי מידת הדחיפות שלהן, עוזר לשמור על מיקוד ביעדים, ומבטיח שהזמן ושאר המשאבים מנוצלים ביעילות.

קבעו שיטות ניהול זמן אפקטיביות

ניהול זמן נכון הוא אלמנט מהותי וחשוב להעלאת הפרודוקטיביות. חלק מיצירת אווירה טובה במשרדים, זה לאפשר לעובדים זמן לגיטימי למפגש במרחב המשותף או סתם כך במהלך יום העבודה. ניתן לאפשר זאת מבלי לפגוע בתהליך העבודה על ידי יישום שיטות ניהול זמן אפקטיביות.

שימוש בכלים ואפליקציות למעקב אחר ההתקדמות של כל פרויקט, ניהול משימות והגדרת תזכורות, משפיע על התנהלות נכונה. כך, העובדים יכולים לנהל את עצמם באופן עצמאי, להפיק את המרב משעות העבודה שלהם ולהגביר את ההספק והיעילות הכללית.

טכניקות כמו הקצאת זמן למשימות ספציפיות והגדרת דד ליין לפרויקט כולו, מאפשרות תכנון וריכוז טובים יותר.

עודדו איזון חיים-עבודה

לעבודה אין סוף, והמרוץ על המסלול המהיר יכול להימשך לעד. אחד התפקידים של ההנהלה זה לשמור על העובדים ולעודד איזון בריא בין עבודה לחיים. זה חיוני לשמירה על הפרודוקטיביות, האווירה הטובה, המחויבות של העובדים לחברה, וכמובן למניעת שחיקה. עידוד העובדים לקחת הפסקות קבועות, הן קצרות תוך כדי עבודה והן ארוכות יותר, עוזר להם לחדש את רמות האנרגיה ומעניק להם יכולת לשמור על מיקוד למשך שעות ארוכות יותר.

כאשר יש במשרדי החברה אפשרויות לפעילות כמו חדר כושר, חדר מדיטציה או חדרי מנוחה, העובדים יכולים לקחת קצת זמן אישי לטיפוח הכושר, הריכוז או סתם לנוח. פעילות כזו מפיגה את התסכול שיכול לעלות בגלל שעות עבודה רבות ולחץ, והעובדים מקבלים ערך מהותי וחוזרים מלאי כוחות לעבודה.

באופן כללי, קידום הרגלים בריאים כמו פעילות גופנית, תזונה נכונה ושינה מספקת, תומך ברווחה הכללית של העובדים ומגביר את הפרודוקטיביות.

יישום סידורי עבודה גמישים המתאימים לצרכים האישיים, מאפשר לעובדים לאזן את חייהם המקצועיים והאישיים בצורה טובה, וזה כמובן משפיע לטובה על תחושת השייכות, האיכפתיות ועל שביעות הרצון בעבודה.

פינת מנוחה במשרד צילום : FREEPIK,

השקיעו בתקשורת בונה

אחד האלמנטים החשובים ביותר בניהול חברה זה תקשורת יעילה ושיתוף פעולה. שימוש בכלים הטכנולוגיים של היום כמו מסרים מיידיים ופלטפורמות לניהול פרויקטים, מאפשר תקשורת רציפה, שיתוף מידע מהיר, חוסך המון זמן ומונע עיכובים מיותרים. עידוד אינטראקציות פנים אל פנים בעת הצורך וצמצום פגישות גדולות משתתפים, יחסכו הרבה בזבוז זמן.

טיפוח תרבות של משוב וביקורת בונה מקדם את שיתוף הפעולה בין הדרגים השונים בחברה, תורם לשיפור מתמיד, ומאפשר לצוותים לעבוד בצורה יעילה יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר.

שפרו את התהליכים הפנימיים

סעיף זה חיוני על מנת ליצור בסיס שמאפשר פרודוקטיביות אופטימלית. זיהוי וביטול צווארי בקבוק על ידי סקירה ומיקוד תהליכי עבודה באופן קבוע, מבטיח סביבת עבודה חלקה ויעילה יותר. אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן באמצעות פתרונות טכנולוגיים חוסכת זמן ומפחיתה שגיאות, ומאפשרת לעובדים להתמקד במשימות החשובות.

עידוד העובדים ליזום הצעות לשיפור או להצביע על בעיות קיימות במערכת יביא לשיפור מתמיד של תהליכי העבודה.

דאגו לתחזוקה שוטפת של המשרד

לכל משרד יש צרכים יומיומיים ולכן אספקה שוטפת ותחזוקה הן בלתי נמנעות. מינוי מנהל משרד אשר עמו עובד צוות תחזוקה, יגרום לעובדים באופן לא מודע להרגשה חמימה וביתית. דאגה יומיומית לניקיון המשרדים, לתיקון תקלות, להשקיית העציצים ולחידוש המלאי בפינות הקפה, הופכת את המשרד למקום מטופח שנעים להיות בו. אספקה קבועה מספקי ציוד משרדי לעסקים, ספקים לשתיה וכיבוד, ספקים לציוד טכנולוגי ואביזרי משרד, מייעלים את זרימת העבודה במשרד ומונעים עיכובים ותקלות.

אלמנט חשוב בניהול המשרד הוא השקעה בפעילויות מגבשות ומהנות עבור העובדים ויחס אישי לכל עובד. רגעים בעלי משמעות כמו יום הולדת, חזרה ממחלה, חזרה מחופשת לידה, כניסה לעבודה וכדומה הם הזדמנות לגרום לעובדים להרגיש שהם חלק חשוב במערך של החברה שלכם. עובד שמרגיש בעל ערך, הוא עובד טוב ואיכפתי הרבה יותר וזה כמובן משפיע על הפרודוקטיביות שלו באופן ישיר.

צמחיה במשרד צילום : FREEPIK,

לסיכום
כשהעובדים מרוצים, כשיש להם את כל התמיכה האישית והמקצועית, כשיש תקשורת בונה עם המנהלים - זה מה שמאפשר לחברה להגיע ליעדים שלה.

על ידי אימוץ האסטרטגיות שהבאנו, אתם מטפחים משרד מתוקתק וכוח עבודה פרודוקטיבי ומעורב, ומכאן, השמיים הם הגבול.

בשיתוף מיטב ציוד משרדי‎‎

כדאי להכיר