לקראת פסח: הפרשי מחירים דרמטיים בין רשתות השיווק

בעזרת השוואה פשוטה תוכלו לחסוך הרבה בקניות לחג • הרשת עם הסל הזול ביותר - רמי לוי; היקרה ביותר - טיב טעם • הפרשי מחירים גדולים גם בתחום הבשר • ואיפה הכי משתלם לקנות מצות?

קניות בסופר (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

צרכנים רבים פונים בימים אלה לערוך קניות לקראת החג. רשתות המזון נערכו מבעוד מועד עם מגוון מוצרים ומבצעים לחג, ועם זאת - כמו תמיד, כדאי מאד להשוות מחירים לפני כל קנייה.

מבדיקה שערכנו באמצעות "פרייסז" עולה כי סל הקנייה יכול להיות יקר באופן משמעותי בהתאם לבחירת מקום הקניות. לדוגמה, סל אופייני שכולל מגוון של 38 מוצרים, עולה ברשת רמי לוי, שהיא הרשת הזולה ביותר שנבדקה, 653.8 שקלים, בעוד ברשת טיב טעם תשלמו על אותו סל 769.35 שקלים. מדובר בפער של 115.55 שקלים ו־17.6 במחיר.

כאמור, הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי. לאחר מכן, ממוקמות הרשתות הבאות: יוחננוף עם סל של 656.3 שקלים, חצי חינם עם סל של 666.83 שקלים, ויקטורי 695.2 שקלים ומחסני השוק עם 705.84 שקלים. הסל ברשת שופרסל דיל עמד על 712.58 שקלים. הסל ברשת סופר, עמד על 735.18 שקלים. ברשת טיב טעם מחיר הסל הוא הגבוה ביותר ועומד על 769.35 שקלים.

גם בין מוצר למוצר אפשר למצוא פערי מחירים, ולכן כדאי אפילו לשקול לפצל קניות במקרים מסוימים. מבחינת מחירי המצות, חבילת מצות של 2.5 קילו עלתה 8 שקלים ברשת רמי לוי וביוחננוף לעומת 10.9 שקלים ברשת טיב טעם, פער של %36.25. עוגיות יין כשרות לפסח עלו ברשת רמי לוי וברשת יוחננוף 8 שקלים, לעומת 10.9 שקלים ברשת טיב טעם, פער של %36.25.

לקנות חכם, לקנות בזול

הבדלי המחירים מורגשים באופן דרמטי גם בתחום הבשר. ק"ג חזה עוף נמכר ב־25 שקלים ברשת סופר לעומת 42.8 שקלים ברשת מחסני השוק - פער של %71.2. עבור שוקיים טריות תשלמו ברשת רמי לוי 27.9 שקלים לעומת 34.9 שקלים ברשת סופר.

בשל ההבדלים הדרמטיים, בפרייסז ממליצים לצאת עם רשימת קניות מסודרת, כולל באפליקציה. כמו כן, מומלץ להשוות את עלות הסל לפני שיוצאים מהבית ואז להחליט לאן לנסוע. עוד אומרים בפרייסז כי כדאי לצאת לקניות לבד, שכן ככל שיש יותר אנשים בקניות, העגלה תתמלא יותר. טיפ נוסף הוא לרכוש גבינות ונקניקים במעדניה, שבה המחירים בדרך כלל יהיו נמוכים יותר. כמו כן, כדאי לבדוק באפליקציה אם קיימים שוברי הנחה או מציאות באזור. עם זאת, כדאי להשתמש בהם רק אם ממילא תכננתם לקנות את המוצר. בסיום הקנייה מומלץ לעבור על חשבונית הקנייה במקום, על מנת לוודא שאכן מגולמות בה כל ההנחות.

מחירי המצות גם משתנים, צילום: אריק סולטן

גם המועצה לצרכנות בדקה את סל יוקר המחיה בבדיקה חודשית המתבססת על 820  מוצרים. מהנתונים של המועצה לצרכנות עולה כי חלה  עליית מחירים ממוצעת של  %7.3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.  עם זאת, מדובר בירידה של %1.4 אחוז מהחודש הקודם בשל מבצעי טרום פסח, ועלייה של %3 בשניצלים, קורנפלקס וקמחים לא כשרים לפסח. כמו כן, נמצא פער של %20 בין הרשת הזולה רמי לוי ומגה בעיר.

עלייה לקראת החג

בחלק מהרשתות המחיר הכולל של הסל ירד ביותר מ־%3.5  בהשוואה לחודש הקודם. ברשת חצי חינם חלה ירידה של %6.4, ברמי לוי באינטרנט חלה ירידה של %5.2, בשופרסל דיל חלה ירידה של %4.1, בשופרסל שלי חלה ירידה של %3.9, בשופרסל דיל אקסטרה חלה ירידה של %3.9, ברשת רמי לוי של %3.8 ובשופרסל אונליין של %3.5.

בקמח וסולת, בניגוד למצופה שברשתות ינקו מדפים לקראת החג, נרשמה עלייה ממוצעת של כ־%3 בהשוואה לחודש הקודם. ועלייה של %17 משנה שעברה (30.3.2022).   קמח כוסמין עלה ב־%6 מהחודש הקודם. הפסטה של אסם עלתה ב־%4 מהחודש הקודם ובסך הכל מחיר פסטות אסם עלה  ב־%8 מהמחיר ששילמנו בשנה שעברה.

ק"ג פילה סלמון קפוא %100 דג עלה 99 שקל ברשתות מיני סופר אלונית, אקסטרא מרקט ורשת אלונית בקיבוץ ובמושב, לעומת מבצע 51.2 שקל ברשת חצי חינם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר