"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
"היעלמות גולן טלקום - סכנה לשוק"
הרשות להגבלים עסקיים הודיעה כי היא מתנגדת למיזוג בין גולן טלקום לסלקום • גולן טלקום: "יום אבל לכלכלה הישראלית"
מכה קשה למיכאל גולן // צילום: קוקו ויהושע יוסף // מכה קשה למיכאל גולן // צילום: קוקו ויהושע יוסף

"היעלמות גולן טלקום - סכנה לשוק"

הרשות להגבלים עסקיים הודיעה כי היא מתנגדת למיזוג בין גולן טלקום לסלקום • גולן טלקום: "יום אבל לכלכלה הישראלית"

חזי שטרנליכטאילן גטניו
, עודכן

מכה קשה לגולן טלקום:רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום (שלישי) שהיא מתנגדת למיזוג של חברות הסלולר סלקום וגולן טלקום. הרשות הבהירה בנימוקיה, כי אישור המיזוג יביא להיעלמות של גורם שמגביר את התחרות וכתוצאה מכך עלול השוק לחזור למצב שבו לחברות הסלולר הגדולות אין תמריץ להתחרות, והן למעשה עוקבות זאת אחר זאת בהעלאת המחירים לצרכן.

מכירת חיסול במשרדי היוקרה של ענבל אור

סלקום ביקשה לרכוש את גולן טלקום לפי תג מחיר של כ-1.7 מיליארד שקל, בעסקה שהובילה לגל רחב של התנגדות הן בזירה הפוליטית, וכעת כפי שמסתבר – גם בזירה הרגולטורית. בשבוע האחרון התבטא מנכ"ל ומייסד גולן טלקום, מיכאל גולן בחריפות נגד האפשרות של ביטול העסקה.

ניתוח רשות ההגבלים העלה, כי העלמות גולן מהשוק עלולה להשפיע לרעה גם על התנהגותה של הוט מובייל, שהיא החברה הנוספת שמגבירה את התחרות בשוק הסלולר, זאת משום שהלחץ עליה להתחרות ייפחת משמעותית. הניתוח אותו ערכה הרשות מתבסס על נתונים כמותיים שהתקבלו מהשחקנים הפועלים בשוק, ניירות פנימיים שהעבירו כל השחקניות בשוק ושיחות עם הגורמים הרלוונטיים.

בשנים 2011 ו-2012 הנהיגה ממשלת ישראל רפורמה בשוק הסלולר בישראל ששיאה היה בכניסתן לשוק של גולן טלקום והוט מובייל. רפורמה זאת התבטאה, בין השאר, בירידה משמעותית במחירי שירותי הסלולר למנויים.

גולן והוט מובייל נתפסות על ידי המפעילות הוותיקות כחברות אשר בגללן החלה התחרות העזה בשוק הסלולר והן נאלצו להגיב לתחרות מצידן. התוצאה של תהליכים אלה היא שהוט מובייל וגולן מציעות מחירים נמוכים, ביחס לשחקניות אחרות בשוק, והצליחו לגייס שיעור ניכר של מנויים ולהגדיל את נתח השוק שלהן.

ירידת המחירים בעקבות כניסתן של גולן והוט מובייל לשוק משתקפת היטב בירידה הניכרת בהיקף ההכנסות בשוק הסלולר, מהיקף הכנסות של כ-17 מיליארד בשנת 2010 לכ-10.5 מיליארד בלבד בשנת 2014, ירידה של כ-38%. ההכנסה הממוצעת למנוי שמפיקות המפעילות הוותיקות ירדה בכ-73 שקלים בחודש בממוצע, בהשוואה שבין חודש ינואר 2011 לחודש מאי 2015. מדובר על הפחתה של כ-60% בהכנסה הממוצעת ממנוי. משמעות הדבר היא שבממוצע משלמים המנויים של חברות הסלולר הוותיקות היום 73 שקלים פחות בכל חודש מכפי ששילמו טרם הרפורמה.

גולן טלקום: "החלטה פוליטית"

מחברת גולן טלקום נמסר בתגובה: "זהו יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל אנו מצרים על ההחלטה שהתקבלה שהיא כל כולה כנגד המשך התחרות. ההחלטה בנושא הינה פוליטית בלבד ללא הקשר כלכלי הרפורמה של שר התקשורת כחלון מעולם לא הייתה שלמה".

עוד נמסר כי "בגלל שיקולים קטנוניים ואישיים, הפוליטיקאים, אינם פועלים לטובת האינטרס הציבורי ולמען קהל הצרכנים. הפוליטיקאים, בחרו בגולן טלקום כשעיר לעזאזל וכקורבן למרות היותה הדוגמה היחידה בהיסטוריה של מדינת ישראל לתחרות אמתית החוסכת בכל שנה חמישה מיליארד שקלים ולכל משק בית 10 אלפים שקלים מאז הקמתה", נמסר מגולן טלקום.

מסלקום, שהיא חברה ציבורית, נמסרה הודעה לבורסה שבה נאמר כי "סלקום מודיעה כי הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת הודיעו לחברה כי הם מתנגדים לעסקה המוצעת לרכישת גולן טלקום בע"מ על ידי החברה. טרם נמסרו הנימוקים להחלטות. החברה תבחן את האפשרויות שעומדות בפניה לאחר שתקבל ותלמד את הנימוקים להחלטות".

במשרד התקשורת ציינו כי הם מכבדים את החלטת הממונה על ההגבלים. "ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש כשר התקשורת, החליט אף הוא לדחות את הבקשה בדומה לעמדה שהביע שר האוצר בעת הגשת בקשת המיזוג. משרד התקשורת נערך להמשיך ולהבטיח את השירות והתחרות בשוק הסלולר. החלטה מפורטת ומנומקת תפורסם בימים הקרובים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...