"העסק הוקם מתוך הצורך שלנו": הזוג שפתח חנות לילדים ולמבוגרים על הרצף האוטיסטי

לשרון ושגיא ארבל, הורים לשני ילדים על הרצף ולילד בעל לקויות למידה מורכבות, נמאס להזמין מחו"ל מוצרים וצעצועים מיוחדים לילדיהם • הם החליטו להרים את הכפפה, והקימו את "די-סטור", חנות למשחקים ולפתרונות בדיוק כפי שילדיהם צריכים • "הבנו שזה משהו שחסר, כל המוצרים עוברים את האישור של הילדים שלנו. הכל אצלנו צריך להיות בכיף ועם חוויה"

D-Store, חנות לילדים ולמבוגרים על הרצף האוטיסטי, צילום: אתר D-Store

כל הורה לילד יודע שאם רק ירצה, הוא יוכל למצוא לו משחקים וצעצועים כמעט בכל פינה. הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, לעומת זאת, לא יימצאו משחקים ועזרים שיתאימו לילדיהם בכל חנות טיפוסית, ולכן רבים מהם נאלצים להזמין אותם במיוחד מחו"ל.

הדבר הביא לכך ששרון ושגיא ארבל, הורים לשני ילדים על הרצף האוטיסטי ולילד נוסף בעל לקויות למידה מורכבות, החליטו לפתוח בפעם הראשונה בישראל את "די-סטור", חנות ייעודית בדיוק בשביל המטרה הזו. הם סיפרו ל"לישראל היום" כי הם החליטו לפתוח את החנות, שממוקמת ברחוב המכבי 2 שבמתחם בצלאל בתל אביב, במטרה שזו תהיה "בית מאחד" למוצרים לילדים ולמבוגרים שהם התנסו בהם בעצמם, למשחקים מיוחדים ולפתרונות לחיי היום-יום.

"אצלנו אין דבר כזה לא לגעת". שרון ושגיא ארבל, צילום: אתר D-Store

"החלטנו להקים את העסק מתוך הצורך שלנו", הם מספרים. "יש כל מיני מוצרים שהיינו קונים די במפוזר בכל מיני מקומות. במשך שנים הפעלנו גן ילדים, ופתאום הדברים התחברנו והבנו שחנות כזו היא משהו שחסר. התחלנו עם דברים שקנינו ושהיו טובים לנו, ובהמשך כל מה שהזמנו עבר דרך הילדים – מה שקיבל את האישור שלהם נכנס לחנות. הזמנו מוצרים רבים, ולאט-לאט בנינו את תוכן החנות, שכולל המון משחקים כי הכל צריך להיות בכיף ועם חוויה. מתוך העניין החווייתי, אפשר להכניס אימון על מיומנויות מסוימות והכל דרך הכיף".

מספקים מענה

בחנות הם מציעים שלל מוצרים ללקוחותיהם, בהם מוצרים לוויסות חושי, משחקים לפיתוח מיומנויות, משחקי פעילות ועזרים לפריקת אנרגיה, מוצרים לסיוע בלמידה, ספרים, אביזרי בטיחות ועוד מוצרים מיוחדים רבים שמקלים על הפעילויות היומיומיות של המשתמשים בהם.

בנוגע למחירים, הם מספרים כי הם לא תמיד יכולים להוריד את המחיר של המוצרים אותם הם מוכרים. "את רוב המוצרים אנחנו מייבאים, והמחירים נגישים ובטווח הנמוך של כמה שאנחנו יכולים להרשות", אמרו.

הכל פתוח ונגיש. D-Store, צילום: אתר D-Store

לדברי ארבל, מגוון המוצרים מתאים גם לילדים בעל ויסות חושי רגיש מאוד וגם לכאלו עם תת-רגישות. "יש לנו נשכנים שמתאימים לבעלי קושי בוויסות חושי אוראלי, וזה מספק להם את המענה", היא מספרת. "יש משחקים שעובדים על שיפור של שיווי משקל ועל מוטוריקה עדינה, וכאלה שעוזרים לבעלי קשיי למידה ובעלי הפרעת קשב וריכוז. יש אפילו משחקי קופסה שמיוצרים בארץ שמיועדים לנושא של שיתוף רגשות וחוויות, ויש משחקים של קלינאיות תקשורת שהם פשוט מעולים לשיפור השפה הבסיסית".

עוד היא אמרה כי לה ולבעלה היה חשוב מאוד שכל המשחקים בחנויות יהיו פתוחים ונגישים, וזאת על מנת שהילדים יוכלו לחוות את המוצרים בעצמם. "אצלנו אין דבר כזה לא לגעת, אנחנו מעודדים התנסות. אפשר ככה לראות למה הילד נמשך. יש למשל שרוכי סיליקון מיוחדים שמתאימים לילדים בעלי בעיות במוטוריקה, כאלה שצריכים הרבה אימונים, וזה נותן להם פתרון. אנו מוכרים גם שק אגרוף שמצמידים אותו לרצפה, וזה מצוין בהפגת מתחים".

לדברי בני הזוג, הם מקבלים רעיונות רבים מהלקוחות שלהם, שממש כמוהם נתקלים בלא מעט קשיים בחיי היום-יום. "אנחנו בודקים פתרון למצב שבו ילדים לא מסוגלים לגעת במים, מה שהופך את המקלחות לסיוט", הם אומרים, ומבטיחים שממש כמו מוצרים רבים אחרים שלהם, הם יבדקו את הנושא לעומק כדי לנסות להקל על עוד ילדים.

"מעודדים התנסות". D-Store, צילום: אתר D-Store
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר