משלמים הרבה יותר | צילום: גדעון מרקוביץ'

סופרמרקט פינת חרדה: הוצאות המזון עלו בחצי השנה האחרונה ב-13%

הצרכן הישראלי מתקשה לסגור את החודש - מיזם חדש יעזור להתמודד • מטרתו: לאפשר למשתמשים לקבל תובנות על הרגלי הקניות שלהם על בסיס חוכמת ההמונים • "מקבלים מוטיבציה לשנות הרגלים" 

אחת ההוצאות שמטרידות ביותר את הצרכנים הישראלים, על רקע יוקר המחיה ההולך וגובר, היא תחום המזון. לפי נתוני חברת "רייזאפ", הוצאות המזון של משפחה ממוצעת בישראל עלו בחצי השנה האחרונה ב-13%. 

נוסף על כך, הוצאות המזון הפכו בחודשים האחרונים לסעיף התקציבי הכואב ביותר עבור משפחות רבות בישראל, הנאבקות "לסגור את החודש". לפי נתוני רייזאפ, משפחה ישראלית עם שניים או שלושה ילדים מוציאה 1,828 שקלים יותר ממה שהיא מכניסה מדי חודש. סל המזון לבדו עומד על 3,516 שקלים, והוא מתייקר בקצב מסחרר.

על רקע יוקר המחיה, בחברה משיקים בימים אלו פיצ'ר חדש שמטרתו לסייע למשתמשים לסגור את החודש. הפיצ'ר החדש יאפשר למשתמשים לקבל תובנות על הרגלי הקניות שלהם בסופר, על בסיס חוכמת ההמונים של 26 אלף חברי קהילת החברה, כדי להפחית את הוצאות הסופר.

כולם מודאגים

יפתח בר, סמנכ"ל טכנולוגיות ושותף ומייסד של החברה, אמר ל"ישראל היום" כי "תחום המזון הוא התחום שאנשים הכי מוטרדים ממנו לאחרונה בשל האינפלציה והריבית שעולה. אנשים מדברים כל הזמן על המחירים בסופר. אצלנו בקהילה אפשר לשתף בכל ההוצאות, ואנחנו רואים שהסופר תופס 50% מהשיח. המשתמשים מוטרדים ממה שקורה בסופר ורוצים לדעת איך אפשר להשתפר. יש טיפים ידועים כמו לא לקנות מותגים ולעשות רשימה לפני ההגעה לסופר, אבל בתכלס אין להם עם מי להתייעץ.

"אנחנו מציעים פיצ'ר שמאפשר לאנשים לדעת איפה הם עומדים ביחס לאנשים שדומים להם. לדוגמה, משפחה עם שני ילדים בתל אביב יכולה להשוות את ההוצאות מזון שלה לאנשים עם רמת הכנסה דומה. הם יכולים לראות, למשל, ש־80% מוציאים פחות מהם בסופר, ואז הם יכולים להתייעץ עם הקהילה איך לחסוך. יש לנו סיפורים של לקוחות שהצליחו להגיע לתזרים חיובי. למשל, מישהו כתב שהמוצרים להכנת עוגה לשבועות עלו במקום אחד 53 שקלים ובמקום אחר - 92 שקלים.

כשאתה בקהילה אתה מקבל מוטיבציה לשנות הרגלים. לאנשים יש הרגל מסוים, ואחד הצעדים הבסיסיים הוא לדבר על זה ולקבל רעיונות מאנשים שדומים לך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...