זהו התפקיד הבא של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן

כהן מנהל פעילות ההשקעות של SoftBank בישראל ויצטרף לדירקטוריון של חברת הסייבר הישראלית קלארוטי • החברה הודיעה על סגירת סבב גיוס בסכום של 400 מיליון דולר וחתימה על הסכם לרכישת חברת מדיגייט הישראלית, המונעת התקפות על מערכת הבריאות

יוסי כהן, צילום: גדעון מרקוביץ'

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, מנהל פעילות ההשקעות של SoftBank בישראל, הצטרף לדירקטוריון של חברת הסייבר הישראלית-גלובלית קלארוטי.

החברה הודיעה היום (רביעי) על סגירת סבב גיוס E, בסכום של 400 מיליון דולר וחתימה על הסכם לרכישת חברת מדיגייט הישראלית. חברת מדיגייט מובילה בתחום אבטחת התשתיות הקריטיות לבתי החולים, כולל מכשור רפואי בפרט והאינטרנט של הדברים (IoT) בכלל.

הסבב הנוכחי מביא את סך הגיוסים של קלארוטי ל-635 מיליון דולר, מה שהופך אותה לחברת אבטחת הסייבר שגייסה את סכום הכסף הגדול ביותר במגזרי התעשייה, הבריאות וה-IoT הארגוני.

בעקבות ההשקעה, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, הצטרף לדירקטוריון של קלארוטי. לדבריו, "יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית מניעות כיום את המערכות הפיזיות החיוניות שאנו מסתמכים עליהן לצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר, לכן אבטחת מערכות אלה עוסקת בהפחתת סיכונים לחיי אדם. הטכנולוגיה של קלארוטי מספקת מענה לבעיה בעלת סיכון גבוה".

חברת המחקר גרטנר: 82% ממערכות הבריאות דיווחו כי חוו מתקפת סייבר ב-18 חודשים האחרונים, בית החולים הלל יפה שהותקף באוקטובר, צילום: דוברות ביה"ח הלל יפה

את הסבב הובילו במשותף סופט בנק, המשקיעה לראשונה בקלארוטי, והמשקיעים הקיימים – קרן 'בסמר ואנצ'ר פארטנרס' ושניידר אלקטריק. בין המשקיעים בקלארוטי גם Team8.

יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי מסר: "החיבור של המערכות הפיזיות לרשת בתעשיות הייצור, הבריאות, האנרגיה ואחרות מקנה יתרון תחרותי מבחינת גמישות וזריזות תפעולית, אך גם מגדיל את החשיפה שלהן לאיומי סייבר בעלי השלכות משמעותיות על בטחון הציבור, הסביבה והכלכלה.

"השילוב של המומחיות העמוקה והטכנולוגיות הייחודיות של מדיגייט וקלארוטי בפלטפורמה אחת, מהווה קפיצת מדרגה ענקית במשימה שלנו לאבטח את העולם המתפתח תמידית של ה-IoT".

נדב צפריר, מייסד ומנכ"ל Team8 הוסיף, כי "תחום הסייבר הפיזי מייצג חלק גדול וקריטי ביותר מהכלכלה העולמית ואנו מתכוונים להוביל אותו. הקמנו את קלארוטי ב-Team8 מתוך חזון גדול ועל בסיס התהליך הייחודי שלנו לבניית חברות, במטרה לייצר את החברה המובילה בקטגוריה שלה. רכישת מדיגייט מהווה ציון דרך משמעותי במסע הזה. המהלך של קלארוטי לאבטחת תחום הבריאות, בהמשך לסבב הגיוס האחרון שלה, מחזק אף יותר את מעמדה כפלטפורמת אבטחת הסייבר התעשייתית המובילה בעולם, עבור ארגונים במגוון רחב של ענפים".

לפי חברת המחקר גרטנר, 82% ממערכות הבריאות דיווחו כי חוו מתקפת סייבר של IoT ב-18 החודשים האחרונים. מעבר לתשתית קריטית, ארגונים מכל הסוגים מסתמכים יותר ויותר על CPS להפעלת מערכות ניהול בניינים (BMS), מצלמות מעקב, מערכות חימום, אוורור ומיזוג (HVAC) ותהליכים פיזיים רבים אחרים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר