משרד רשות המיסים בתל אביב | צילום: יהושע יוסף

מהפכה דיגיטלית: תיאום המס ברשות המיסים עובר לאינטרנט

מתחילת השנה הוגשו 925 אלף בקשות לתיאום מס • רק כשליש מהן הופקו באמצעות האינטרנט • שירות חדש של הרשות יאפשר לכולם לקבל שירות ומידע על הקלות מס באופן מקוון

דו"ח מבקר המדינה על רשות המסים פורסם היום (שלישי) ובו הוא מבקר את הרשות על כך שהיא לא פועלת ליידע את האזרחים על מיצוי זכויותיהם. במקביל לפרסום הדו"ח, הודיעה רשות המיסים על מהלך בתחום: האצת המהפכה הדיגיטלית ברשות.

לאחר תקופת הרצה קצרה, רשות המסים הודיעה על פתיחתה של מערכת חדשה וידידותית לביצוע תיאום מס אונליין. המערכת תאפשר לכל אזרח ואזרחית לבצע בכל זמן, ממכשיר הסלולר או מהמחשב, תיאום מס לכל סוגי ההכנסות וההקלות, ללא הגבלה על מספר הפעמים וללא תקרת הכנסה. מדובר במערכת מתקדמת המלווה צעד אחר צעד את המשתמש, מנחה אותו כיצד עליו לערוך תיאום ולממש את זכויותיו. לאחר ההזדהות וכניסה למערכת ועד לקבלת האישור, נדרש לבצע שלוש פעולות בלבד: להזין הכנסות, לבקש הקלות מס ולאשר את הסיכום.

תיאום מס הוא אחד השירותים השכיחים ביותר שמעניקה הרשות. מתחילת שנת 2021 הפיקה הרשות כ-925 אלף אישורים לתיאום מס, כאשר כ-315 אלף הופקו באתר הקודם ו-610 אלף הופקו במשרדי הרשות. המערכת  מאפשרת, בשלב דיווח ההכנסות, לערוך בו זמנית תיאום מס של עד 8 משלמים, מציגה למגיש הבקשה את מגוון ההקלות שניתן לבקש ואף ממצה בעבורו הקלות מס בכך שמסמנת עבורו את ההקלות הרלוונטיות אליו.

בהקלות מס מסוימות כגון: הקלת מס ליישובים מוטבים או זיכוי בגין תרומות בהן יש צורך לצרף מסמכים, הבקשה תעבור לטיפול משרד השומה שיפיק את האישורים תוך חמישה ימי עבודה ומגיש הבקשה יעודכן במסרון או בדוא"ל לגבי התקדמות הטיפול. במרבית המקרים, בהם לא נדרש לצרף מסמכים, האישור לתיאום מס יתקבל מיידית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...