סוכם תקציב משרד הרווחה: זוהי התוספת שתוקצה למאבק באלימות במשפחה

בדיונים שנערכו בין שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן, לבין משרד האוצר - נקבעה תוספת של 105 מיליון שקלים, מתוך מיליארד השקלים שנוספו לשנת התקציב הבאה • התוספת תשמש בין היתר לקיצור זמני המתנה לטיפול, הקמת בתים לגברים מורחקים והקמת שני מקלטים לנשים • "זהו הישג דרמטי"

, צילום: אילוסטרציה: GettyImages

סוכם על תוספת תקציבית של 105 מיליון שקלים לתכנית הבין-משרדית למאבק באלימות במשפחה. סכום זה הינו חלק מתוספת של מיליארד שקלים, שסוכמו בדיונים לשנת התקציב הבאה, על ידי שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן, ומשרד האוצר.

במסגרת התוספות שיקבל משרד הרווחה: 100 מיליון שקלים ילכו לתכנית לביטחון תזונתי, שתכלול עשרות אלפי משפחות הנמצאות בעוני. התכנית הבין-משרדית למאבק באלימות במשפחה הינה בהובלת משרד הרווחה, ותזכה לתוספת אשר תשמש לקיצור זמני המתנה לטיפול, הקמת בתים לגברים מורחקים והכנסתם לתכניות טיפול, תקציב גמיש לסיוע לגברים, הקמת שני מקלטים חדשים לנשים: מקלט לנשים מאוימות ומקלט לנשים הרות, ולאימהות לילדים עם צרכים מיוחדים.

בבסיס התקציב לאלימות במשפחה מדי שנה, עומדים 60 מיליון שקלים. התוספת הנוכחית של 105 מיליון איננה מוגדרת בבסיס, אלא מצטרפת לסכום השנתי כאמור. התקציב הכולל כיום, ללא זרוע העבודה, הוא כתשעה מיליארד שקלים סך הכל. לאחר התוספת הנוכחית, הסכום הכולל של שנת התקציב הנוכחית, יעמוד על 10 מיליארד שקלים. 

תוספת של מיליוני שקלים מתכוננת לסיום המשבר בשירות המבחן למבוגרים. הגדלת התקציב תאפשר הוספת תקנים של קציני מבחן, ושיפור תנאי השכר, כך שניתן יהיה לעמוד בדרישות מערכת המשפט להכנת תסקירים לאנשים בהליכים פליליים.

גם תנאי העסקה של עובדי המשרד יושוו לתנאים המקובלים במשרדי ממשלה אחרים, כך שיתוגמלו בעבור השעות שבהן הם מוזעקים לטיפול במקרי חירום בכל שעות היום.  

כמו כן, יתווספו 60 מיליון שקלים לפיתוח שירותים חדשים לאזרחים ותיקים, לתכניות למניעת בדידות. 40 מיליון שקלים ילכו לתכנית המוגנות על עובדים סוציאליים. 230 מיליון שקלים יועברו לשיפוץ ולבינוי של מעונות חדשים ומחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות. 42 מיליון שקלים יוקדשו לנוער בסיכון, ו-75 מיליון להקמת מסגרות לאנשים עם מוגבלות וצרכים נוספים.

"זה הישג דרמטי", אמר כהן, לאחר שהושגו הסיכומים. "להשיג תוספת של מיליארד שקל לנושאי הרווחה, בשנה תקציבית כל-כך קשה, זהו הישג גדול שמעיד על המחויבות של הממשלה לאוכלוסיית מקבלי שירותים ממשרד הרווחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר