בשבוע הראשון להשקתו בסוף נובמבר נמכרו יותר מעשרת אלפים יחידות של צעצוע ה-AI של חברת Huawei, "סמארט האן-האן". הצעצוע נמכר במחיר של 399 יואן (כ-57 דולר) והוא כולל זיהוי תנועה, קול ומגע, והוא מנהל שיחות ודיאלוגים עם משתמשים. לפי אתר Huawei Central, הבובה זמינה בכמה צבעים, כוללת רמקולים, מיקרופונים ותצוגות עיניים שמגיבות למגע וקול.
הביקוש לצעצועים מבוססים בינה מלאכותית צומח במהירות. על פי נתוני South China Morning Post, שווי השוק בסין צפוי להגיע עד שנת 2030 לכ-85 מיליארד יואן (כ-12 מיליארד דולר), לעומת 24.6 מיליארד יואן השנה.
לפי נתוני מחקר של IMARK Group שמובאים בדיווח של South China Morning Post שוק צעצועי ה-AI העולמי צפוי לצמוח מ-18.1 מיליארד דולר בשנת 2024 ל-60 מיליארד דולר עד 2033. לפי הנתונים, הביקוש חזק במיוחד בצפון אמריקה ובאסיה, בין היתר בזכות חדירת אינטרנט גבוהה ושימוש נרחב בטלפונים חכמים, המאפשרים רכישות מקוונות של מוצרים מסוג זה.
בחודש מאי הציגה UBTech Robotics את Meng UU, בובה קטנה עם בינה מלאכותית מובנית. "זה כמו להכניס מודל שפה גדול לכיס של אנשים", הסביר מייקל טאם, מנהל המותג הראשי של החברה. לדבריו, דגם נוסף של החברה, Wukong, משלב יכולות אינטראקטיביות ולימודיות, ומאפשר לילדים להיעזר בו גם בהכנת שיעורי בית. "ל-Wukong יש הבעות רבות; הוא משוחח תוך קריאה של המשמעות, הטון ואפילו הבעות הפנים שלך", אמר טאם.
חברת JD.com השיקה סדרת צעצועי פרווה בשם JoyInside במחיר של 239 יואן.
גם סטארט־אפים צעירים תופסים מקום משמעותי בשוק. בשנת 2024 השיקה חברת Haivivi את BubblePal, בובה שיכולה לשוחח עם ילדים ולספר להם סיפורים. לפי החברה, עד אמצע 2025 נמכרו יותר מ-200 אלף יחידות של המוצר ברחבי העולם.
ז’אנג יי, מנכ״ל והאנליסט הראשי של iMedia Consulting, אמר ל-SCMP כי הנהירה של חברות לתחום נובעת מהרצון לממש הכנסות מהירות מבינה מלאכותית. “בשלב זה, צעצועים הם למעשה התחום המהיר ביותר למוניטיזציה של יישומי AI, ושרשרת האספקה כבר די בשלה”, אמר.
הביקוש אינו מוגבל לילדים ומגיע גם ממבוגרים, "במיוחד כאלה שמחפשים ליווי רגשי והפגת מתחים, או כאלה שנמשכים לאופנה ולטכנולוגיה", לדברי יי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
