חלב סויה . צילום: Getty Images

בצל מגמת "התווית הנקייה": תנובה משיקה תחליף חלב עם מיעוט רכיבים

שוק החלב מתרחב ותנובה משקה סויה המבוסס על שלושה רכיבים בלבד - מים, פולי סויה ומלח

שוק תחליפי החלב ממשיך להתרחב, ובמסגרתו משיקה תנובה מוצר חדש בשם Alternative Simple. מדובר במשקה סויה מצונן, המבוסס על שלושה רכיבים בלבד - מים, פולי סויה ומלח – ומוצג כבעל רשימת רכיבים מצומצמת.

המשקה החדש מהווה צעד ראשון במהלך של תנובה להרחבת היצע המוצרים המבוססים על מיעוט רכיבים בקטגוריית תחליפי החלב. הוא יוצע לצד משקה הסויה הקיים של Alternative ולצד משקה הסויה ללא סוכר. לפי החברה, המוצר אינו כולל תוספים נוספים מעבר לשלושת הרכיבים שצוינו.

בהשוואה לכך, משקה הסויה ללא סוכר של Alternative כולל רכיבים נוספים, בהם מווסתי חומציות כגון E 450 ,E 452 ו-E 500, וכן מייצבים. ההשקה הנוכחית מבקשת להציע חלופה עם רשימת רכיבים מצומצמת יותר.

במהלך השנה הקרובה צפויה תנובה להשיק מוצרים נוספים תחת אותה תפיסה, ובהם משקה שיבולת שועל ויוגורט המבוססים גם הם על מיעוט רכיבים.

שוק תחליפי החלב העולמי נמצא בצמיחה, וצפוי להגיע להיקף של כ-43.6 מיליארד דולר עד שנת 2028, בקצב צמיחה שנתי של כ-10% לעומת 2023. גם בישראל נרשמת מגמת צמיחה, כאשר לפי נתוני סטורנקסט הקטגוריה צמחה בקצב שנתי של כ-12% מאז 2018.

שנת 2025 צפויה להסתיים בהיקף מכירות של כ-665 מיליון שקלים, וההערכות הן כי שוק תחליפי החלב ימשיך לצמוח בקצב של כ-10% לשנה. משקה הסויה היה הראשון שהושק בקטגוריה והוביל את השוק לאורך שנים.

כיום, בהסתכלות שנתית, משקה השיבולת עקף את משקה הסויה ומהווה כ-45% מצריכת המשקאות בקטגוריה. משקה הסויה מהווה כ-42%, ומשקה השקדים משלים את היתרה.

על פי מחקר שערכה תנובה באמצעות מכון Kantar, שיעור החדירה של תחליפי חלב בקרב ישראלים עלה ל-46%. עם זאת, מהמחקר עולה כי קיימים חסמי כניסה לקטגוריה, ובראשם תפיסת רמת ה"מעובדות" של המוצרים. כ-31% מהנשאלים ציינו גורם זה כסיבה להימנעות מהתנסות בקטגוריה.

במקביל, בעולם המזון נרשמת עלייה בציפיות למוצרים בעלי תוויות רכיבים נקיות. לפי נתונים שצוינו, אחד מכל ארבעה צרכנים מפחית צריכת מזון עם תוספים ורכיבים מלאכותיים, ויצרניות מזון מתאימות את מוצריהן למגמה זו. באירופה, כשליש מהשקות המוצרים החדשים בשנה האחרונה כללו תווית נקייה יותר.

המגמה ניכרת גם בקטגוריית תחליפי החלב. על פי מחקר של Innova, נרשמה עלייה של כ-23% בהשקות מוצרי Clean Label בקטגוריה זו בחמש השנים האחרונות. בעולם קיימים מוצרים דומים, אך ברובם מדובר במוצרים עמידים, בעוד שהמוצר של תנובה מוצע כמשקה מצונן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...