המירוץ מתחמם: סלקום מצטרפת לקרב הרכישה של HOT - וזו הצעתה

סלקום צפוייה להגיש הצעה לרכישת הפעילות העסקית של החברה, והיא תתמודד מול פרטנר שהגישה אף היא הצעה דומה • ראוי לציין כי בשעה ששוק התקשורת עובר מהפכה - רשות התחרות ומשרד התקשורת עומדים מהצד ואינם מגיבים לצמצום התחרות בענף

חברת סלקום (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

סלקום מצטרפת למירוץ לרכישת נתחים מ-Hot ותציע כ-500 מיליון שקלים לרכישת הפעילות העסקית שלה. היא תתמודד באופן ישיר עם פרטנר, שהגישה כבר הצעה כזו.

כאן המקום לציין ששוק התקשורת עובר מהפכה של ממש בתקופה זו, ורשות התחרות ומשרד התקשורת עומדים מהצד ואינם מגיבים לצמצום התחרות בענף.

קרב רכישת הפעילות העסקית של הוט. הוט סינמה (ארכיון), צילום: יח"צ

כך, למשל, פלאפון ו-Hot הגיעו להסכם במסגרתו תרכוש פלאפון את Hot מובייל. פרטנר הגישה הצעה לרכישת הפעילות העסקית של Hot בתחום האינטרנט, וסלקום כאמור מצטרפת למירוץ.

בין אלה לאלה, שירותי הטלוויזיה של סלקום ופרטנר עוברים סוג של קונסולידציה: סלקום תשתף פעולה עם Hot בתחום הטלוויזיה, ופרטנר עם YES. המשמעות היא שהרפורמות שהוזילו את השירותים לאזרח הולכות ומתפוגגות, ומשרד התקשורת ורשות התחרות נותרות שותקות.

מהצד השני, יש לזכור שחבילות סלולר ב-35 שקלים לחודש אינן ברות קיימא עבור החברות, ולכן הן לוחצות להעלות מחירים.

דווקא סלקום הייתה זו שיצרה ערך מוסף באמצעות "סלייסינג" של הרשת, שאיפשר לקבל רשת מהירה ויציבה יותר בתשלום נוסף – מה שהיה מצוין לצרכנים. אך כרגע השוק הזה נסגר לתחרות, והמחירים כבר ברור לאן הם הולכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר