מנכ״ל וויז אייר, ג'וזף ואראדי, אמור להיפגש היום (חמישי) עם שרת התחבורה מירי רגב במטרה לקדם את פתיחת הנציגות של וויז אייר בישראל. במכתב ששלחה הבוקר ההסתדרות לרגב מאיימים בהסתדרות ממבוכה שתיגרם לה אם תתקיים הפגישה מבלי להגיע קודם להסדר עם חברות התעופה הישראליות.
"אני מבקש להודיעך, כי עובדי ענף התעופה לא יעמדו מנגד בזמן שפרנסתם ועתיד משפחתם מושלכים אל הסל במהלך נמהר, חפוז, המבוצע בעיתוי ובאופן המעוררים תהיות. ככל שלא תנוהל הידברות עם נציגי העובדים, טרם מתן הבטחות והתחייבויות שבכוחן להשפיע קשות על עתידם, עלול המשך קידום המהלך להיתקל בקשיים. על מנת להימנע ממבוכה מיותרת, אני מציע לדחות את הפגישה עד שהדברים יוסדרו מול נציגות עובדי ענף התעופה, כמתחייב", נכתב לרגב.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
באופן עקרוני. מעוניינת רגב לעודד את וויז אייר להקים בישראל מרכז משמעותי לפעילות שלה מה שיאפשר ״להחנות״ מטוסים בישראל ולהגביר את הפעילות שלה מישראל ואליה. התוכנית הזו מטבע הדברים מעוררת התנגדות בקרב חברות התעופה הישראליות מאחר והתחרות על כיסו של הנוסע הישראלי תגדל ותביא להורדת מחירים.
מירי רגב מתחייסת לבעיית הפקקים במשדר "ישראל היום"
עד עכשיו ההתנגדות לתוכנית של רגב הייתה בחברות התעופה הישראליות, אך כעת גייסו החברות הללו את העובדים שלהן ואת ההסתדרות. בהסתדרות טוענים באופן עקרוני שלא צריך לעודד את חברות התעופה הזרות לפעול מישראל והן יעשו את זה בלאו הכי ככל שתהיה דרישה בעוד החברות הישראליות ממשיכות לפעול בין אם בתקופות חירום ובין אם בשגרה ויש להן עלויות לא מבוטלות על ביטחון, עלויות שלא ״נופלות״ על חברות התעופה הזרות.
בהסתדרות רומזים הבוקר כי הם מעוניינים להגיע להסדר עם משרד התחבורה על הגבלת החברות הזרות או על קבלת פיצוי, ואם לא: הם יפעלו נגד המהלך. הפעולה בה הם ינקטו תהיה ככל הנראה שיבושים בפעילות חברות התעופה, אך עד כמה הדבר אפשרי? לא ברור בעיקר בגלל הדרישה הגדולה של הישראלים לשירותי טיסה מישראל ואליה ככה שאם יהיו שיבושים, הרי שחברות התעופה הישראליות יהיו הנפגעות העיקריות ממהלך כזה.
בשיחות של נציגי חברות התעופה עם משקיעים בשוק ההון, הם טוענים שיש להם מחסור במקומות פנויים בטיסות ולכן המחירים עולים, כך שבאופן תיאורטי אם יגדל היצע המושבים בטיסות, באמצעות הכנסה אגרסיבית של חברות זרות, הרי שלא רק שורת הרווח של החברות הזרות תיפגע אלא גם התימחור של המניות שלהן יעבור התאמה. את זה החברות הישראליות מנסות למנוע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו