פולי קפה. צילום: unsplash

הקפה ממריא בברזיל, הרווח נחת בישראל: דוח חזק לשטראוס

שטראוס פרסמה הבוקר דוח שמספר את סיפורו של שוק המזון הישראלי: מכירות החברה עלו ב-10% והסתכמו ב-3.3 מיליארד שקל • מנוע הצמיחה של החברה נמצא מחוץ לישראל - בפעילות הקפה בברזיל, שם עלו המכירות ב-27%, והרווח התפעולי הסתכם ב-129 מיליון שקל • מנכ"ל קבוצת שטראוס: "הקבוצה נמצאת בצמיחה, מציגה שיפור ברווחיות ועלייה במרבית נתחי השוק"

שטראוס פרסמה הבוקר דוח חזק שמספר את סיפורו של שוק המזון הישראלי: מכירות החברה עלו ב-10% (מספר מרשים למדי) והסתכמו ב-3.3 מיליארד שקל. מנוע הצמיחה של החברה נמצא מחוץ לישראל - בפעילות הקפה בברזיל, שם עלו המכירות ב-27%, והרווח התפעולי יותר מהוכפל והסתכם ב-129 מיליון שקל.

ללא

אגדה אורבנית מספרת: כאשר מחירי חומרי הגלם עולים - יצרניות המזון ממהרות לעלות מחירים, וכשהמחירים יורדים - המחירים לצרכן לא יורדים בהתאמה.

בפועל, מדובר באגדה אורבנית בלבד: תהליכי רכש חומרי הגלם בחברות כמו שטראוס (וזה נכון לכל חברה שמייצרת מוצרים ממשיים) מתבצעים בחוזים ארוכי טווח.

לכן, כשהמחירים עולים, החברה "נתקעת" עם חוזים ארוכי טווח במחירים גבוהים, ואילו את הירידה במחירי חומרי הגלם, ככל שהיא מתרחשת, היא יכולה לראות רק בטווח של כשנה. ומי יודע באמת מה יהיה מחיר הקפה, הסוכר וכן הלאה בעוד שנה.

נחזור לדוח של שטראוס. רווחיות הפעילות בישראל נשחקה: אמנם המכירות עלו ל-1.4 מיליארד שקל, אבל הרווח התפעולי מהפעילות הזו ירד ל-146 מיליון שקל - ירידה של כמעט 8% ביחס לרווחיות התפעולית בישראל בתקופה המקבילה אשתקד.

"את השחיקה הזו מייחסות בחברה בעיקר לעליית מחירי חומרי הגלם", צילום: אורן בן חקון

את השחיקה הזו מייחסות בחברה בעיקר לעליית מחירי חומרי הגלם, כשבפועל שטראוס ספגה חלק מהעלייה הזו בעצמה ולא גלגלה אותה במלואה ללקוחות.

מה שאיפשר לחברה לעשות זאת הוא תהליכי התייעלות משמעותיים: ייעול תהליכי הרכש, ייעול תהליכי הייצור ושילוב מערכי דיגיטציה בתהליכי הייצור, וכן ייעול תהליכי האחסנה וההובלה. אלה תהליכים דרמטיים בחברות תעשייתיות שקונות חומרי גלם, מעבּדות אותם למוצר סופי ומשווקות אותם בשוק תחרותי עם מאפייני קניבליזציה.

כדי לקבל אינדיקציה לאמון בשטראוס, בהנהלה ובפוטנציאל העתידי שלה, צריך להסתכל על שוק ההון: מניית שטראוס עלתה ביותר מ-43% מתחילת השנה, ובמהלך החודש האחרון עלתה המניה בכמעט 2%. מכאן, הפרשנות של המשקיעים ברורה.

שי באבד, מנכ״ל שטראוס, צילום: יהושע יוסף

שי באב"ד, מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס: "הקבוצה נמצאת בצמיחה, מציגה שיפור ברווחיות ועלייה במרבית נתחי השוק בתחומי הפעילות העיקריים. לצד הצמיחה המרשימה והשיפור ברווחיות בפעילות הקפה הבינלאומית ובראשה ברזיל, חיזקנו את המותגים האהובים שלנו בישראל באמצעות חדשנות".

cow free של שטראוס, צילום: יהושע יוסף

"בחודש שעבר חנכנו את קמפוס מיכאל באחיהוד", הוסיף, "הכולל מחלבה צמחית חדשה בהשקעה של כ-270 מיליון ש"ח, השקעה אסטרטגית שמייצרת מקומות עבודה בצפון, מפתחת תעשייה מקומית ומביאה לשוק מוצרים חדשניים. בנוסף, השקנו את ברי המים החדשים "תמי4 שבת" ואת קטגוריית ה-Cow-Free, המייצגת חדשנות פורצת דרך בעולמות תחליפי החלב". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...