רכבת ישראל. צילום: רכבת ישראל

רכבת ישראל יוצאת במכרז ענק למכירת קרונות: זה הסכום שתכניס לקופתה

החלפת קרונות הרכבת בקו לנתב״ג הושלמה והרכבת יוצאת במכרז למכירת הקרונות שהוחלפו • 116 קרונות ישנים יוצאים למכירה בהליך מכרזי

אחד המהלכים האסטרטגיים של רכבת ישראל הוא לחשמל את הקרונות. כלומר, שכל רכבת וכל קרון ינועו באמצעות חשמל במקום דיזל שהוא מזהם ולא יעיל. הרכבת משלימה את המהלך הזה וכעת נשאלת השאלה: מה עושים עם הקרונות הישנים?

התשובה לכך היא פשוטה: מוכרים אותם. ל״ישראל היום״ נודע כי הרכבת פותחת היום (ראשון) בהליך מכרזי למכירת 116 קרונות ישנים שנרכשו בשנת 2009 ושימשו בעיקר בקו לנתב״ג.

כ-8 שנים מאז פתיחת התחנה%3A חניון חדש בסמוך לתחנת הרכבת בכרמיאל (ארכיון) \ רכבת ישראל

על פי ההערכות הרכבת צפוייה לקבל בהליך המכרזי כ-15 אלף דולר לקרון ומי שירכוש את הקרונות ירכוש איתם גם חבילת תחזוקה וכן הלאה כך שבסופו של יום, ועל פי גורמים המכירים את הנושא, צפוייה הרכבת להכניס לקופתה כ-10 מיליון שקל מההליך הזה.

יש לציין שבהליך המכרזי הקודם מכרה הרכבת 33 קרונות מונעים בדיל לחברת הרכבות הרומנית כך שלמעשה מי שנוסע ברכבת בחלקים של רומניה (בעיקר יאסי שבמזרח המדינה) נוסע ברכבות ישראליות שיצאו משימוש.

רכבת ישראל, צילום: יהושע יוסף

המהלך של רכבת ישראל הוא מעניין שכן באופן עקרוני עסקאות למכירת רכבות שיצאו משימוש אינו מהלך קל עבור הרכבת בישראל, שכן יש לא מעט תחרות בענף הזה בחברות רכבות באירופה שקל יותר לשנע אותן לרוכש וכמובן גם גם לתחזק אותן ולספק להן את החלפים, התהליך בו ישראל מוכרת קרונות ישנים למדינות במרכז ובמזרח אירופה הוא תהליך מעניין שמאפשר לרכבת לעשות שימוש טוב יותר ברכבות שיצאו משימוש מאשר לגרוט אותן ולמכור אותן לסוחרי ברזל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...