רכבת ישראל. צילום: רכבת ישראל

סמוטריץ' מקדם את הפרטת רכבת ישראל

שר האוצר בוחן שינוי מהותי בתחבורה הציבורית בישראל • במסגרת השינוי, כל השירותים שניתנים כיום על ידי עובדי הרכבת יועברו לחברות חיצוניות • באוצר מסבירים כי המדינה מעבירה סבסוד במאות מיליוני שקלים לרכבת, אך מספר הנוסעים לא עולה בקצב הנדרש

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקדם בימים אלה את הפרטת רכבת ישראל. ל"ישראל היום" נודע כי באוצר הכניסו לחוק ההסדרים הקרוב סעיף משמעותי שיהפוך את רכבת ישראל ל"חברה מפעילה".

במסגרת השינוי, כל השירותים שניתנים כיום על ידי עובדי הרכבת יועברו לחברות חיצוניות שייבחרו במכרזים ויספקו את השירותים לציבור.

למה רכבת ישראל לא מתפקדת%3F

למעשה, המדינה תוציא מכרזים נפרדים לחברות שיספקו שירותי נהגים לרכבת, מכרזים לשירותי תחזוקה ושירותי מסילה ושירותים נוספים. כך רכבת ישראל כפי שאנחנו מכירים אותה כיום לא תמשיך לפעול באותה צורה ותהפוך לחברה מפעילה, בדומה למה שקורה בשירותי האוטובוסים.

במשרד האוצר מנמקים כי המצב הנוכחי ברכבת ישראל בלתי אפשרי. המדינה מעבירה סבסוד במאות מיליוני שקלים לרכבת, אך במקביל מספר הנוסעים לא עולה בקצב הנדרש. לדבריהם, יש צורך לשפר את השירות לאזרח, משהו שהרכבת ברישומה הנוכחי אינה מצליחה לעשות. במסגרת השינוי תבוצע הפרטה, אך באמצעות פירוק החברה והרכבתה מחדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...