חברת התקשורת פרטנר פרסמה את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה והם מייצגים רבעון לא רע בכלל לחברה. לפני שניכנס למספרים נספר כי בשנים האחרונות מיישמת החברה תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח של אבי גבאי, המנכ"ל שהוא גם חלק מדבוקת השליטה בחברה, והתוכנית הזו, שנראתה שאפתנית מאוד בהתחלה, מתחילה לקרום עור וגידים.
התוכנית האסטרטגית של החברה כללה התמקדות בכמה מוקדים שהשורה התחתונה שלהם: הגדלת תזרים המזומנים החופשי, הפחתה משמעותית של החוב והצבה של החברה בקדמת הטכנולוגיה הסלולרית.
נתחיל מהנתונים הפיננסיים. תזרים המזומנים של החברה כמעט והוכפל ברבעון השני והוא הסתכם ב-134 מיליון שקל, סכום משמעותי שמייצר לחברה שולי ביטחון משמעותיים. ברבעון המקביל היה תזרים המזומנים שהחופשי של החברה נמוך אך במעט מ-70 מיליון שקל, כך שאנחנו מדברים על כמעט הכפלה תוך שנה אחת.
נתון פיננסי משמעותי שלא לומר קריטי הוא החוב של פרטנר. כך החברה פרעה לא ממנו ונכון להיום החוב הפיננסי נטו של פרטנר עומד על 287 מיליון שקל בהשוואה ליותר מ-500 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחודש מאי האחרון הנתון הקריטי הזה קיבל תיקוף מחברת דירוג האשראי מעלות S&P והיא אישררה את דירות החוב של פרטנר ברמה של AA ישראלי עם אופק יציב.
עוד כמה נתונים תפעוליים: מצבת מנויי הסלולר של החברה הסתכמה בכ-2.648 מיליון (כ-94% מנויי פוסט-פייד), צמיחה של 16 אלף מנויים נטו בהשוואה לרבעון קודם – קצב הגיוס הגבוה ביותר ב-3 השנים האחרונות. מצבת מנויי דור 5 הסתכמה בכ-692 אלף.
ההכנסה החודשית ממוצעת למנויי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש"ג הסתכמה ב-43 ₪, עלייה של שקל בהשוואה לרבעון המקביל. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר הסתכם ל-4.5%, בהשוואה ל-4.7% ברבעון המקביל.
מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-452 אלף, עלייה של 6 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. פרטנר היא הספקית בעלת היצע הסיבים הרחב בישראל, היחידה עם היכולת להציע שירות סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים (פוטנציאל של כ-2.8 מיליון משקי בית), הודות לתשתית עצמאית שפרסה והסכמים שחתמה עם חברות תשתית אחרות.
מצבת מנויי האינטרנט (סיבים ונחושת) הסתכמה ב-482 אלף, גידול של 2,000 מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ-94% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.
הכנסה חודשית ממוצעת למנויי אינטרנט (ARPU) הסתכמה ב-93 שקל, עלייה של שני שקלים בהשוואה לרבעון המקביל. מצבת מנויי הטלוויזיה הסתכמה ב-199 אלף, ירידה של אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

