פרסומת ישראלית הפכה לכלי להסתה בטורקיה: "נפלא, ה-BDS צריך להשתמש רק בזה"

ערוץ טורקי ממשלתי הפך את הקמפיין של התאחדות התעשיינים המעודד צריכת מוצרים ישראלים לחגיגה אנטי-ישראלית אנטישמית • "הופכים הכל לטילים כדי להזין את המלחמה הארורה שלהם" • נשיא התאחדות התעשיינים: "אם טלוויזיית התעמולה של השלטון הטורקי טורחת לבקר אותנו, כנראה שאנחנו עושים משהו נכון"

טנק מרכבה, מתוך הפרסומת של התאחדות התעשיינים. צילום: קמפיין התאחדות התעשיינים

ערוץ השידור הציבורי הטורקי TRT WORLD יוצא נגד התעשיינים הישראליים באמצעות שימוש בפרסומת לעידוד צריכה ישראלית כדי להסית נגד ישראל. 

קמפיין של התאחדות התעשיינים המעודד צריכת מוצרים ישראלים, הפך למוקד כתבה בערוץ השידור הטורקי שבה הוצגה הטענה כי התעשייה הישראלית היא ׳כסות׳ לפעילות ביטחונית. בעמוד הפייסבוק של הערוץ שקידם את הכתבה לפני מספר ימים, נכתב, כי הפרסומת היא "תוכן החרם היעיל ביותר שיצא אי פעם. התאחדות התעשיינים בישראל פרסמה סרטון תעמולה הקורא לישראלים לקנות מוצרים מקומיים, אך רבים טוענים שהמודעה נראית למעשה כמו סרטון קמפיין BDS".

הקמפיין עצמו הוא מגיע כחיזוק לתעשייה הישראלית, ומוצגים בו טנק 'המרכבה', מיץ תפוזים, טיל היירוט 'חץ', תרופה ישראלית, מל״ט, גבינה ישראלית ועוד מוצרים המשמשים כסיבה ל"גאווה כחול-לבן" של מדינת ישראל.

הכתבה של הערוץ הטורקי כוונה וגם הגיעה לקהל יעד אנטי-ישראלי  ואנטישמי שהשיב כצפוי בתגובות, כגון: "להציג רצח עם בליווי שיר, כמה נפלא"; "פשוט מושלם, תנועת הבי די אס צריכה מעכשיו רק להשתמש בפרסומת הזו" ועוד.

טקסט הפרשנות שליווה את הכתבה כהסבר לפרסומת, טען: "זה לא קמפיין חרם. זו למעשה פרסומת של התאחדות התעשיינים בישראל שנועדה לקדם מוצרים ישראליים. אבל אם המטרה הייתה להכפיש את התמיכה בתנועת ה-BDS, היא לא הייתה יכולה לעשות עבודה טובה יותר בלעשות בדיוק את ההפך. בפרסומת, מוצרים מתוצרת ישראל נחגגים לא בזכות טעמם, איכותם או חדשנותם, אלא משום שהם הופכים לטילים, רחפנים וטנקי מרכבה. הפרסומת ממפה בגאווה את הקשר בין קניית מוצרים ישראליים לבין הזנת תעשיית המלחמה הארורה שלה".

קמפיין התאחדות התעשיינים שהפך לכלי להסתה בטורקיה//התאחדות התעשיינים

עוד נאמר: "זהו מסר בתמיכה ממשלתית, המשלב לאומיות עם מיליטריזם. כל דבר, החל ממכולת ועד קוסמטיקה, הופך למערכות נשק".

הפרסומת עוררה גל של תגובות ברשת, כאשר חלקם כינו אותה תוכן החרם היעיל ביותר שיצא אי פעם. אחרים תיארו אותה כהודאה עצמית מצמררת בהיגיון מעוות והצצה נוספת עד כמה רחוק ישראל יכולה להגיע".

התאחדות התעשיינים: "מקומם"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: "אם טלוויזיית התעמולה של השלטון הטורקי טורחת לבקר אותנו, כנראה שאנחנו עושים משהו נכון. הניסיון של רשות השידור הטורקית להשתמש בקמפיין שלנו כדי לקדם דה-לגיטימציה של מוצרים כחול לבן הוא מקומם, אך מוכיח את הנקודה שלנו שתעשייה ישראלית היא חוסן לאומי".

ד"ר רון תומר. התאחדות התעשיינים, צילום: אורן בן חקון

"בעוד הטורקים מובילים, ככל הנראה, במאמצים לפרסם כתבות משחירות, אנו נמשיך להוביל, בגאון, בחדשנות ובקידמה עולמית. לתוקפנות של טורקיה בשנה האחרונה אין כל השלכה על הייצוא הישראלי ואנו פועלים כל הזמן על מנת שהמצב יימשך כך. נמשיך לפעול לקידום התעשייה הישראלית בגאווה, בארץ ובעולם, ולא נאפשר לאף גורם חיצוני להסית או לפגוע בפרנסת אלפי משפחות בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר