פופקורן. צילום: Getty Images

חיים בסרט? "אין שום הצדקה לשלם כל כך הרבה על פופקורן ושתייה"

כשיוקר המחיה פוגש את החופש הגדול: ביקור בקולנוע הוא אופציה ממוזגת על הורים רבים, רק שהמחירים במזנון ממשיכים להיות גבוהים • הצרכנים מתלוננים: "בילוי עם הילד עלה קרוב ל־250 שקלים"

אחד ממקומות הבילוי האהובים בתקופת הקיץ על הילדים וגם על ההורים מאז ומעולם הוא כמובן הבילוי באולמות הקולנוע.

חיים בסרט%3F "אין שום הצדקה לשלם כל כך הרבה על פופקורן ושתייה" %2F%2F עורך%3A יובל קחלון%2C חומרים%3A אנווטו

תקופת הקיץ גדושה בלהיטים חדשים על המסך הגדול, תוסיפו לכך שהקולנוע ממוזג ועוזר להתמודד עם השרב התמידי שנמצא בחוץ בחודשי הקיץ.

עם זאת, מה שכן פחות חביב על ההורים ועל שאר באי הקולנוע, הם כמובן מחירי המזנונים במקום. כמו בכל מיני ענפים גם בתחום זה היו עליות מחירים וגם באלה שטרם העלו, המחירים הם גבוהים. עלויות אלה מצטרפות כמובן למחירי הכרטיסים שגם הם גבוהים מהמרבה מדינות בעולם. כך למשל ברשת סינמה סיטי מחיר פופקורן רגיל עומד על 24 שקלים, פופקורן בינוני על 28 שקלים ופופקורן גדול על 30 שקלים. ניתן למצוא גם פופקורן ילדים קטן ב־10 שקלים.

מחיר מנת נאצ'וס עומד על 33 שקלים ומחיר תוספת מנת סלסה 4 שקלים.

אנשים בבית קולנוע, צילום: פידי באמצעות Midjourney

מחיר כוס שתיה מוגזת עולה 18 שקלים, מחיר כוס בינונית 20 שקלים וגדולה 24 שקלים. מחיר בקבוק מים 11 שקלים. מחיר חטיפי בר 10 שקלים ומחיר חטיף קליק 12 שקלים. מחיר כל הגלידות 15 שקלים ומחיר גומיגם 12 שקלים.

ברשת פלאנט אשר לאחרונה חלה עליית מחירים, מחיר פופקורן רגיל עומד על 28 שקלים, בינוני על 32 שקלים וגדול על 36 שקלים.

מחיר מגשית נאצ'וס היינו 37 שקלים ומחיר הרוטב 5.5 שקלים.

מחיר שתייה מוגזת עומד על 19 שקלים לכוס רגילה, המחיר לכוס בינונית עומד על 21 שקלים ולכוס גדולה 23 שקלים. מחיר בקבוק מים 11 שקלים. בגזרת המתוקים, מחיר פסק זמן 11 שקלים, מחיר קליק 13 שקלים, מחיר מגנום 15 שקלים, מחיר קסטה טעמקור 15 שקלים. ומחיר טילון  אקסטרים 15 שקלים.

ברשת הוט סינמה מחיר פופקורן רגיל עומד על 24 שקלים, פופקורן בינוני על 28 שקלים ופופקורן גדול על 31 שקלים. מחיר כוס שתיה מוגזת 17 שקלים, מחיר כוס ברד 14 שקלים, מחיר סודה 10 שקלים ועוד.

ברשת מובילנד מחיר פופקורן רגיל עומד על 24 שקלים, מחיר פופקורן בינוני על 28 שקלים וגדול על 32 שקלים.

 "עושק בלתי נתפס"

 "אנחנו רגילים שכל דבר עולה הרבה במדינה שלנו, אבל זה באמת מוגזם", מתלונן סהר מהמרכז שבילה עם ילדו בסרט קולנוע ברשת פאלנט בשבוע שעבר. "אחרי ששילמתי קרוב ל־100 שקלים על כרטיס לי ולילד, קניתי במזנון מנת פופקורן ושתייה לעצמי ומנת נאצ'וס ושתייה לילד פלוס רוטב נוסף, והגעתי ל־110 שקלים. זה פשוט מטורף שעל בילוי של שעתיים בקולנוע אני מבזבז למעלה מ־250 שקלים כולל החניה, עבור מבוגר וילד.
העושק במדינה שלנו הוא בלתי נתפס. יקר פה בכל המקום, הילדים בחופש ואתה בסך הכל מחפש קצת תעסוקה ממוזגת ומסייים עם גירעון בכיס. אין הצדקה".

 

גיל סתיו, מנכ"ל רשת הוט סינמה, אמר ל"ישראל היום" כי "יציאה לקולנוע מהווה בידור וחוויה. זה נכון שיש תוכן שהוא מוביל אבל מדובר בבילוי ותעסוקה לילדים. אנחנו הבנו את זה וחלק מהמתחמים שלנו מציעים מעבר לקולנוע גם הופעות סטנד אפ, הרצאות ומופעים לילדים. חלק מחוויית הבילוי מלבד הצפייה בסרט, כוללת גם את הפופקורן. מבחינת רמת המחירים יציאה לקולנוע, מהווה בילוי שהוא זול. למשפחה עם ילדים יש תעסוקה במשך שעה וחצי -שעתיים והם צופים בסרטים במסך הגדול. מחירי הכרטיסים הם לרוב נמוכים ובנוסף לזה יש על זה מבצעים".

בהתייחס למחירים במזנון אומר סתיו כי "בהשוואה לבית קפה, כוס קפה בבית תעלה חצי שקל עד שניים בהתאם לרמת הקפה. בחוץ, כוס קפה תעלה 10 שקלים, 12 שקלם ובנתב"ג אף יותר.  המחיר משתנה בהתאם למיקום. אנחנו לא העלינו מחירים השנה למרות שבראייה כלכלית של עסק , העלויות של המוצרים עצמם עלו, בגלל עליות מחירי הספקים, מחיר הארנונה עלה,  שכר המינימום עלה והכל עלה.  נכון לעכשיו, כאמור אנחנו עדין לא ביצענו עליית מחירים".

לדברי סתיו "יש תימחור של כל מוצר בנפרד. עם זאת, הכי משתלם לקנות חבילות כמו חבילות של פופקורן, שתייה ושוקולד. תפריט לילדים הכולל פופקורן קטן, שתייה מוגזת או בקבוק מים וחטיף לבחירה עולה 33 שקלים.

רשת הוט סינמה היא בעלת 10 מתחמים ו־100 אולמות מהצפון ועד הדרום. יש לנו בתי קולנוע ששם יש מבצעים על ריפייל (מילוי חופשי). כך למשל בכרמיאל ובאשדוד מחיר ריפיל חופשי של פופקורן ושתייה עומד על 25 שקלים".

"בגלל המחירים במשק"

מסינמה סיטי נמסר: "מחירון מוצרי המזנון מושפע, ככלל המחירים במשק, מעליית המע"מ, שכר המינימום ועליות המחירים התכופות בחומרי הגלם והשירותים השונים. למרות זאת, הקולנוע נותר הבילוי הזול ביותר ואנו עושים את המיטב על מנת לשמר אותו ככזה".

אילוסטרציה תור לקולנוע סינמה סיטי, צילום: אורן בן חקון

ברשת מובילנד מציינים כי בשנת 25 מחיר הפופקורן עלה בשקל אחד ומחיר כוס שתייה במילוי חופשי עומד על 23 שקלים. זה כולל משקאות מוגזים, לא מוגזים וברד במילוי חופשי ברכישת כוס משקה במזנון.
 מרשת פלאנט לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...