מוצרי אלקטרה. צילום: אלקטרה קמעונאות

הביאה לירידת מחירים: חברת אלקטרה מבססת את מעמדה כמובילה במכשירי חשמל ביתיים

המותג מוביל בארבע קטגוריות מוצרים מרכזיות ועתיד להרחיב את פעילות הייבוא גם בשוק מוצרי החשמל הקטנים • המנכ"ל המשותף של אלקטרה קמעונאות: "הצרכנים מחפשים מוצרי חשמל בתקציב נמוך יותר מבעבר אך לא מוכנים להתפשר על איכות"

חברת אלקטרה קמעונאות חשמל, מקבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, המנהלת את הרשתות שקם אלקטריק ומחסני חשמל מדווחת כי בתום פחות מארבע שנים בזירת היבוא העצמאי, הצליחה החברה לבסס את מעמדו של המותג "אלקטרה" כמוביל שוק בארבע קטגוריות מרכזיות של מוצרים לבנים (מכשירי חשמל ביתיים) – מקררים, מקפיאים, מכונות כביסה ומייבשים. כך על פי נתונים שפרסמה לאחרונה חברת מחקר בינלאומית, הסוקרת את ענף החשמל בישראל.

כעת מודיעה החברה על כוונתה להרחיב את פעילות היבוא העצמאי של  המותג "אלקטרה" לקטגוריות פופולריות בשוק מוצרי החשמל הקטנים, בניהן, מכונות קפה טוחנות, שואבים-שוטפים, טאבונים, מכונות גילוח ותספורת, מיקרוגלים, מיקסרים, מכונות קרח,מסחטות מיץ, מוצרי קיץ מאווררים, מסנן אוויר, מגהצים ומעצבי שיער.

היקף ההשקעה של אלקטרה קמעונאות בכניסה עם המותג אלקטרה לקטגוריית מוצרי החשמל הקטנים הינו 10 מיליון שקלים. לפי החברה המוצרים המציעים את אותה רמת מפרט זולים ב-20-50%.

על פי הנתונים שנאספו מהרשתות ומחנויות החשמל במהלך החודשים ינואר עד מאי 2025, עולה כי בקטגוריית המייבשים 1 מתוך 4 מייבשים שנמכרו הם של אלקטרה.

עוד עולה, שבקטגוריית מכונות הכביסה והמקפיאים הגיע השנה המותג אלקטרה לנתח שוק של 20% ו-21% (בהתאמה), כשבמקפיאים הוא פותח פער ניכר של 13% מהמותג הבינלאומי שבמקום השני. במקביל, מצליחה אלקטרה קמעונאות להכניס 5 דגמים של מכונות כביסה ו-5 דגמים של מקפיאים לעשירייה הראשונה של הדגמים הנמכרים בישראל.

בקטגוריית המקררים, שמאופיינת ברמת נאמנות גבוהה במיוחד, הצליחה אלקטרה קמעונאות להגיע לנתח שוק של 19% משוק המקררים בישראל ובכך עברה להוביל לראשונה את הקטגוריה. בקטגורית מדיחי הכלים, הצליח המותג אלקטרה להגדיל את נתח השוק ב-45% במהלך השנתיים האחרונות, אך הוא נמצא במקום השני.

מוצרי אלקטרה, צילום: אלקטרה

באלקטרה מציינים כי מסקירת שוק החשמל עולה כי ל"אלקטרה" השפעה ישירה על רמות המחירים בקטגוריות המוצרים הלבנים בהן היא פועלת. כך למשל, בין מאי 2023 למאי 2025, אלקטרה הגדילה את נתח השוק שלה בקטגוריית המקפיאים ובאותה העת המחיר הממוצע בקטגוריית המקפיאים ירד ב- 12%, המחיר הממוצע בקטגוריית מייבשי הכביסה ירד בשנתיים האחרונות ב-10.5% בזמן שאלקטרה הגדילה את נתח השוק שלה באופן עקבי והמחיר הממוצע בקטגוריית המקררים, שכאמור אלקטרה עברה להוביל השנה, ירד בכ- 7%.

לדברי יורם בדש, מנכ"ל משותף אלקטרה קמעונאות: "ההכנסה הפנויה לנפש בישראל בירידה, הצרכנים מחפשים מוצרי חשמל בתקציב נמוך יותר מבעבר אך לא מוכנים להתפשר על איכות ותכונות המוצר. לוואקום הזה נכנסנו עם יבוא עצמאי תחת המותג "אלקטרה", שנכון להיום הוא מוביל ארבע קטגוריות של מוצרים לבנים. כעת, לאחר שביצענו את כל ההתאמות הנדרשות, כיבואנים וכקמעונאים, אנו ערוכים לקחת את ההובלה בקטגוריות מוצרי החשמל הקטנים.

אלקטרה קמעונאות היא קמעונאית החשמל הגדולה בישראל עם 92 חנויות ברחבי הארץ ונתח שוק של 27%. בדרך זאת, מצליחה החברה לקבל פידבקים מיידיים על שינויים בטעם ובהרגלי הצריכה של הישראלים בתחום החשמל ובמידת הצורך לבצע כיבואנית את ההתאמות הנדרשות אל מול כל אחד מ-40 המפעלים, שמייצרים כיום את מוצר המותג 'אלקטרה'. המוצרים, שבעבר היו מיובאים מטורקיה ומסין, מיובאים היום כולם מסין.

איפה שאנחנו מצליחים לייצר הצעת ערך טובה, אנחנו עושים את זה באמצעות המותג אלקטרה. אנחנו לא יכולים להיות בכל קטגוריה. לצורך העניין אין שואב רובוטי של אלקטרה. אם היה שואב שיכול לתת פייט לדרימי, היינו מביאים."

מה שטוב לאירופה טוב לישראל. זה עוזר לכם בתימחור?

"היום הסינים שולטים בעולם וכמובן בגלל שהם מוכרים באירופה, אז המוצרים מגיעים בין היתר גם עם תקינה אירופאית. הרפורמה עוזרת בזה שהיא חוסכת את מכון התקנים וזה גם מביא יותר תחרות.

אנחנו בתור גוף גדול אין לנו בעיה במרכאות לשלם למכון התקנים כי אנחנו עובדים איתם בשוטף אבל כל אחד שמביא מוצר קטן עם תקינה אירופאית, יכול להביא קונטיינר למשל וזה הגדיל את התחרותיות.

מבחינת המחירים זה עוזר לך להיות יותר גמיש כי אין חסם."

מוצר אלקטרה, צילום: אלקטרה ק

כמה השפיע יוקר המחייה בעקבות עליית המע"מ על הצרכנים?

"שנה שעברה הצרכנים היו בארץ ולכן זו היתה שנת שיא במכירות. השנה היתה עליית מע"מ והצרכנים משלמים את התוספת הזו על מזון, מוצרי חשמל ועוד. אנחנו נהנים מההכנסה של הלקוח כלומר אם יש שיגשוג, אז המכירות של מוצרי החשמל עולות. ברור שאנשים תמיד יקנו מקרר אם הוא יתקלקל, אבל סתם לשדרג מקרר הם לא יעשו את זה, אלא אם כן ההכנסה הפנויה שלהם עולה. השנה ההכנסה הפנויה יורדת בגלל הנושא של המיסים וגם בגלל העובדה שהשמיים עכשיו מתחילים להיפתח. אני מאמין שהשנה המון אנשים יצאו לחו"ל וברגע שממישהו מוציא 20,000 שקלים הוא כבר לא יחליף את הטלוויזיה שלו. זה בשוליים אבל השוליים קובעים. אם חסרים לך 5% מהמכירות, הם אלה שיביאו את הרווח. אז השנה היא יותר תחרותית והצרכן יותר הידק את החגורה.

אנחנו השנה לא ירדנו במכירות, אבל כן ירדנו ברווח. אנחנו צריכים לעשות מבצעי עומק יותר חזקים והתחרות היא יותר גדולה. שוק החשמל הוא מאד תחרות וכולם עושים המון מבצעים."

אתם פעילים בדיוטי פרי עם שקם אלקטריק דיוטי פרי. מה קורה כעת שם לאחר חזרת חלק מהטיסות?

"הדיוטי פרי ממש עכשיו התחיל לעבוד לא עבד תקופה אחרי שלא היו טיסות. אני מעריך שתוך שבועיים הוא יחזור לפעילות מלאה, לא לשיא אבל די יחזור לקדמותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...